Kertokaa mulle mikä on pointti, että kuvataan itseä
Kävelemässä/juoksemassa jossain käsi pitkällä? Näitä on nyt tuttujen feedeissä lähes päivittäin. Joo, tiedän ettei niitä tarvi väkisin katsoa mutta on kyllä huvittava trendi
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinne someen sitten pitäisi ottaa kuvia?
No eikö elämässä ole muuta kuin se oma naama?
Joillakin ei ole muuta elämää. Joka raekuuro pitää kuvata kun "minä nyt juoksen raekuuroa pakoon". Facessa tutut tekee ja näitä pakostakin näkee. Arggghhhhh
Vierailija kirjoitti:
Monet kuvaa someen harrastuksia ja vapaa-aikaa sekä asioita, joista pitää. Juoksu ja kävely on harrastuksia.
Jos nämä harrastuspostaukset ja ihmiset ahdistavat, älä katso! Se on sinun oikeus olla katsomatta. On kyse sinun vapaa-ajastasi.
Mutta tuskin kukaan ottaa juoksuvideota, koska ajattelee näyttävänsä hyvältä. Ei juostessa ajatella ulkonäköä. Ne on ihan muut ajatukset päässä silloin.
Haha. Nimenomaan nykyään monet nuoret naiset tekee asioita vain sillä perusteella, että miltä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
mä tein tota kanssa ja mun syy ja uskon että muittenkin on se, että tuntuu että en ole elossa ja en tee mukamas asioita jos en näytä niitä muille. sitten pidän itseäni jollain tavalla kauniina naisena ja onko se sitten jotain narsismia, en tiedä. jäin myös koukkuun muitten kehuihin, vaikka tiedän että ne ei ollut aitoja, sain tietää, että minua haukuttiin selän takana ja varmaan osittain ihan aiheesta. tärkein oli varmaan toi eka syy, että muitten piti nähdä, kuinka mulla on mukamas elämää ja kiire.
Kiitos. Yksi parhaita ja rehellisimpiä vastauksia koskaan tänne.
Huomion kerjäämistä itselle ja kun saa sitten tykkäyksiä, niin se hivelee itsetuntoa ja saa vaan enemmän ja enemmän jatkamaan tätä toimintaa.
Liittyy vahvasti itsekeskeistymisen kulttuuriin, enää ei jaeta maisemakuvia tai kuvaa siitä mitä ollaan tekemässä vaan se oma pärsta tai kroppa pitää olla siinä kuvassa. Yleisesti ottaen kai ne jotka ovat hyvinkin tyytyväisiä omaan naamaan tai kehoon laittavat kuvia itsestään ja ne jotka eivät halua olla esillä / halua itselleen huomiota postaavat someen jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:"mä tein tota kanssa ja mun syy ja uskon että muittenkin on se, että tuntuu että en ole elossa ja en tee mukamas asioita jos en näytä niitä muille. sitten pidän itseäni jollain tavalla kauniina naisena ja onko se sitten jotain narsismia, en tiedä. jäin myös koukkuun muitten kehuihin, vaikka tiedän että ne ei ollut aitoja, sain tietää, että minua haukuttiin selän takana ja varmaan osittain ihan aiheesta. tärkein oli varmaan toi eka syy, että muitten piti nähdä, kuinka mulla on mukamas elämää ja kiire."
Tämä lienee pääasiassa nuorten ongelma, jotka ovat eläneet vain tätä some aikakautta.
Jotenkin en ymmärrä yhtään, itselleni (jo keski-ikäinen) kun on ihan yksi hailea mitä muut minusta ajattelee, olin tätä mieltä tosin jo nuorena. Mitä se muille kuuluu mitä teen, eikä minun tarvitse tiedottaa tekemisistäni muille. Ei ole tullut mieleenkään että jos en postaa jokaista uutta paikkaa tai tekemistä someen, niin joku luulee etten elä ollenkaan.
En arvostele, ymmärrän tuon kirjoittajan pointin ja pikemminkin säälin sitä, että nuoret ovat enenevässä määrin koulussa someen ja elävät jotenkin sen kautta. Ei oo ihme että on mielenterveysongelmia.
Mainostetaan muulle maailmalle omaa elämää. Luullaan että kaikki ovat kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Mainostetaan muulle maailmalle omaa elämää. Luullaan että kaikki ovat kiinnostuneita.
Lähinnä ei olla elossa, jos ei mainosteta muulle maailmalle ja elämään joku reagoi. Ei kovin hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä tein tota kanssa ja mun syy ja uskon että muittenkin on se, että tuntuu että en ole elossa ja en tee mukamas asioita jos en näytä niitä muille. sitten pidän itseäni jollain tavalla kauniina naisena ja onko se sitten jotain narsismia, en tiedä. jäin myös koukkuun muitten kehuihin, vaikka tiedän että ne ei ollut aitoja, sain tietää, että minua haukuttiin selän takana ja varmaan osittain ihan aiheesta. tärkein oli varmaan toi eka syy, että muitten piti nähdä, kuinka mulla on mukamas elämää ja kiire.
Kiitos. Yksi parhaita ja rehellisimpiä vastauksia koskaan tänne.
Vittun ääliö, trollin kirjoittama vastaus oli, luultavasti omasi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kuvaa someen harrastuksia ja vapaa-aikaa sekä asioita, joista pitää. Juoksu ja kävely on harrastuksia.
Jos nämä harrastuspostaukset ja ihmiset ahdistavat, älä katso! Se on sinun oikeus olla katsomatta. On kyse sinun vapaa-ajastasi.
Mutta tuskin kukaan ottaa juoksuvideota, koska ajattelee näyttävänsä hyvältä. Ei juostessa ajatella ulkonäköä. Ne on ihan muut ajatukset päässä silloin.
Haha. Nimenomaan nykyään monet nuoret naiset tekee asioita vain sillä perusteella, että miltä se näyttää.
Anna tehdä. Kuuluu kehitykseen. Hanki sinä oma elämä äläkä kyttää mitä muut tekevät somessa.
Somen harrastus-ja elämäntapatilien pitäjät tukevat toisiaan samojen mielenkiinnon kohteiden parissa. Ehkä vaikea ymmärtää. Ei ole kyse ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Meikit päälle, kun mennään juoksemaan (tai "juoksemaan") ja liikuntavaatteet valitaan seksikkyys edellä, että se rintavako näkyy ja peppu pyöristyy oikealla tavalla.😄
No niistä muiden liikuntapostauksista kannata yrittää napata MOTIVAATIOTA omiin treeneihin, jos ne noin kovasti ärsyttää. Miehetkin tekee someen juoksuvideoita. Ärsyttääkö nekin?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinne someen sitten pitäisi ottaa kuvia?
Ei mistään. Somen on aina kuolla.
Välillä käyn IG:ssä katsomassa ja ihmettelemässä, mikä kumma saa ihmiset tuuttaamaan sellaista skeidaa nettiin. Elääkö ihmiset siten, että ajattelee jatkuvasti, millaisen postauksen tästäkin hetkestä saisi?!
Tuolla sen edun saa tehokkaasti kumottua.
Antaa todella tyhmän vaikutelman.