Voi hitto, onko kellään ollut käytössä Furesis lääkettä?
Otin kokeeksi siskoltani 40mg furesis tabletin, koska halusin nesteet kiertoon. Otin sen klo 10 ja 12.30 oli nesteitä lähtenyt jo 600 gramman edestä. Tunti siitä 1,4 kg.
Huimaa aikalailla :/. Sisko vakuutteli ettei ole vaarallista, mutta tää olo on aika karsea. Osaako kukaan sanoa kauan tätä kestää? Sisko käyttänyt vajaatoiminnan vuoksi lääkettä jo pitkään 2xvrk joten ei osannut sanoa.
Ja ei, en ota enää toisten lääkkeitä!
Kommentit (43)
ja syön Furesista jo neljättä vuotta 1-2 x 40mg/vrk.
Alussa vaikutus oli hurja, paino tippui viikossa kymmenisen kiloa vaikkei ylipainoa muuten ollut. Nyt se on tasaantunut eli nesteet pysyy liikkeellä eikä turvotus iske. Mutta jos lääke jää ottamatta parina päivänä, kengät ei mahdu jalkaan.
Olen joskus antanut tabletin ystävälleni, jonka jalat turpoavat esim. juna- tai lentomatkan takia tosi huikeasti. Suosittellut kuitenkin puolitusta, eli 20mg annos. Toisaalta olen tämän uskaltanut tehdä, koska minulla on terveydenhuoltoalan koulutus.
Lääkärin määräyksestä syön tuplamäärää magnesiumia ja B-vitamiiniyhdistelmää Furesiksen takia. Mutta näillä mennään ja sillä selvä.
Ei ne mitään vaarallisia ole terveelle ihmiselle jos harvoin ottaa
Joku vuosi takaperin meidän muutaman vuoden ikäinen poika löysin mummon aamulla sängyn alle pudonnen pillerin ja tietty söi sen ennen kuin kerkesin estää. Soitin myrkytyskeskukseen ja käskivät antaa vaan juotavaa ja sanoivat että joutuu varmaan juoksemaan pissalla jonkun aikaa.
No huhhuh... kyllä nyt meni jollain maailmankirjat sekasin...!!! :D
...joo muuta sinne keskieurooöppaan tai vaikka venäjälle..siellä ei mikään toimi mutta kaikki on mahdollista..t.jussi 59v
Viimeisestä postauksestakin on jo vuosi..mutta kirjotetaan nyt tähän omakin kokemus jatkoksi jos joku näitä lukee :D
Mä olen ihan perusterve ihminen mutta ajoittain ( hormonilisän takia ) turvottaa...Olen napannut faijalta furesis 20 aina pahimpina aikoina vähän tilanteen mukaan , 1x2 pari päivää yleensä ja turvotukset on häipynyt. Mutta juominen pitää muistaa ja se suolojen saanti..jos syöminen on vaikeaa niin kannattaa juoda vaikka floridal pyssillinen veden seassa tai tms. Ripulin hoitoon tarkoitettu lisä jossa ne suolot löytyy.
Ei tää mikään vaarallinen lääke ole..Mutta toki pitää muistaa että jokainen on yksilö ja ihmisiä on mennyt tosi huonoon kuntoon / jopa menehtynyt ihan harmittoman tuntuisista lääkkeistä , ja kerta-annoksesta.
En siis suosittele minäkään toisen reseptilääkkeettä ottamaan.
Itselleni määräs ihan lääkäri, koska ahdistuslääkkeenä ketipinor, joka turvottaa. Mutta tosiaan huonovointisuutta aiheuttaa ainakin mulla ja ihan uupunut olo. 😡 vaikka puolikkaalla meen. Joo tyhmää alkaa moraalisoimaan. Hohhoijakkaa. Naurettavaa. 1 tuskin haittaa mitään.
Saako furesista ottaa kun on allerginen sulfalle ja nitrofurantoinille?
Seireenitar kirjoitti:
Saako furesista ottaa kun on allerginen sulfalle ja nitrofurantoinille?
Älä ota Furesis-tabletteja
jos olet allerginen furosemidille, sulfonamideille (ns. sulfa-antibiootit), sulfonyyliureoille (sokeritaudin hoidossa käytettäviä suun kautta nautittavia lääkkeitä, kuten glibenglamidi, glipitsidi tai glimepiridi) tai tämän lääkkeen jollekin muulle aineelle (lueteltu kohdassa 6)
jos sairastat vaikeaa maksan vajaatoimintaa, johon liittyy ajoittain maksakooma (maksan toimimattomuuden aiheuttama tajuttomuus)
jos sinulla on todettu jokin elimistön neste- tai suolatasapainon häiriö, kuten kuivuminen ja natriumin tai kaliumin vajaus
jos virtsaaminen estyy tai loppuu tuntemattomasta syystä.
Voi jumanlauta ei lääkkeitä voi eikä saa ottaa ihan oman halun mukaan. Furesis on nesteenpoistoon ja vain lääkäri määrää sen. Ei siskosi tai sinä..mieti vähän..pöljä..
Voi jumanlauta ei lääkkeitä voi eikä saa ottaa ihan oman halun mukaan. Furesis on nesteenpoistoon ja vain lääkäri määrää sen. Ei siskosi tai sinä..mieti vähän..pöljä..
Kokemuksesta tiedän Tyttöystäväniottaa 2taplettia päivässä ja hyvin pyyhkii, ajattelin annan vähän vatsalleni kyytiä Otin illalla 1tapletin ja seuraavana aamuna toisen olipa tehokasta 3.2kg paino putosi mutta rupesi huimaamaan ja taju lähti joku soitti ampulanssin olin aivan voimaton ampulanssi tytöt panivat tiputukseen Ja kovaakyytiä sairaalaan kuuleemma kaliumarvot vähänliika alhaalle kaliumia saas Hartvallin vichystä Jotta kannattaa juoda pisin jäkeen, Hengissä selvittiin
Vierailija kirjoitti:
on lähtenyt jo 1,8kg. Tiedän että oli tyhmä kokeilu! Koskahan tään vaikutus loppuu?
ap
jos jatkat tuota niin tapat itsesi. minä tapan itseni jos en sitä ota.
Laihduttaja kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän Tyttöystäväniottaa 2taplettia päivässä ja hyvin pyyhkii, ajattelin annan vähän vatsalleni kyytiä Otin illalla 1tapletin ja seuraavana aamuna toisen olipa tehokasta 3.2kg paino putosi mutta rupesi huimaamaan ja taju lähti joku soitti ampulanssin olin aivan voimaton ampulanssi tytöt panivat tiputukseen Ja kovaakyytiä sairaalaan kuuleemma kaliumarvot vähänliika alhaalle kaliumia saas Hartvallin vichystä Jotta kannattaa juoda pisin jäkeen, Hengissä selvittiin
saataqnan idiootti, tapat itsesi sillä anorektiokon soosilla.
Kertasatsi furesista suun kautta vaikutta about 4-6 tuntia. Aikalailla turvallinen lääke. Jos pidempään käyttää voi tietty päästä kuivahtamaan ja kaliumtasot voi laskea jopa vaarallisellekkin tasolle mistä syystä munuais ja suola-arvoja pitäisi seurata ja tarvittaessa säätää annosta ja aloittaa kaliumtabletit.
Ehkäpä on sitten syytä muuttaa noihin ihannemaihin niin saa popsia kaikkia lääkkeitä oli sairas tai terve.
Harvemmin terveelle ihmiselle lääkkeitä määrätään!!! "Jos ottaa harvoin". Niitä kuule, otetaan joka päivä. Ei lääkkeitä popsita miten sattuu!421
Mulla tekee pakollisen pissatarpeen,monta kertaa reissussa pitänyt pysähtyä bussipysäkille.
koska minulla oli keuhkoissa vettä.
Aloitus oli muistaakseni asteittain.