Sisar ei halua olla tekemisissä
Vaikka mitä teen, on hän suutahdellut eri asioista koko pitkän historiamme aikana. Säälittää lasten vuoksi kun muutenkin pieni suku.
Kommentit (65)
Niin, ei sitä tyhjästä keksitä, että välejä ei halua.
Ei ole pakko olla tekemisissä vaikka kuinka olisi sukua. Löytyykö vika kenties peilistä?
Omat sisarukset ovat niin tyhmiä etteivät tajua kohdelleensa minua kuin roskaa koko elämäni. Aina jos lähennyn heitä enemmän ja pidän yhteyksiä niin alkaa sama p*skanjauhanta selän takana, halveksunta ja väärien tietojen levittäminen. Tämmöisessä myrkyllisyydessä ei ihmisen tarvitse elää.
Hmm..mistähän johtuisi?
Tuo että käytät lapsia aseena kertoo sinusta jo hyvin paljon..
Oletko koskaan kysynyt, miksi hän suuttuu sinulle? Minulla on päällepäsmäri-isosisko joka on mitätöinyt ja ylikävellyt minut ihan koko ikäni.
Eikä hän suostunut kuuntelemaan mitään kritiikkiä käytöksestään, saati muuttamaan sitä. Hän vain jauhaa että minä olen hankala.
Mun pikkusiskolla on mielenterveysongelmia ja on syrjäytynyt, perheetön yksinäinen ihminen. Jos annan pikkusormen, hän takertuu ja roikkuu, pitää minua äitinään. En jaksa sitä kun on omat ruuhkavuodet meneillään ja pienet lapset. Lasten kanssa hän ei tietenkään auta, vaan haluaa että huomioni on hänessä ja hänen ongelmissaan 100%. Olen jättänyt vastaamasta puhelimeen, ollut tarkoituksella puolittain tyly. Anteeksi sisko, en vain jaksa, ei tämä voi mennä niin että sinä olet ikuisesti pieni ja aina vailla ja ottamassa. Olemme molemmat aikuisia naisia.
Suku on pahin.
Kannattaa hengata enemmän sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole mitään sukua.
Olen jonkun sisar ja todella en halunut sinun kanssa olla yhteydessä 26v .Olet kiva maksimi 3kk ja sit keksit mitä vain loukataksesi minua.Minulle riitti.Toki olen kohtelias suvun tapahtumissa sinulle.Suvun kanssa ei ole kuitenkaan pakko olla tekemisissä.
Meillä on sisaret inhonneet mua ihan syntymästä saakka. Eipä sille mitään voi. Oltiin hyvin köyhä perhe ja vanhemmat mielenterveysongelmaisia, niin ei he osanneet meitä oikein kasvattaa. Sisaret näkivät minut lisätaakkana, joka vei heiltä sen vähän jota vanhemmat antoi.
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusiskolla on mielenterveysongelmia ja on syrjäytynyt, perheetön yksinäinen ihminen. Jos annan pikkusormen, hän takertuu ja roikkuu, pitää minua äitinään. En jaksa sitä kun on omat ruuhkavuodet meneillään ja pienet lapset. Lasten kanssa hän ei tietenkään auta, vaan haluaa että huomioni on hänessä ja hänen ongelmissaan 100%. Olen jättänyt vastaamasta puhelimeen, ollut tarkoituksella puolittain tyly. Anteeksi sisko, en vain jaksa, ei tämä voi mennä niin että sinä olet ikuisesti pieni ja aina vailla ja ottamassa. Olemme molemmat aikuisia naisia.
Täällä vastaavanlainen tapaus, paitsi että päihdeongelma ja lapsiakin oli. Nyt kun ovat aikuisia, ei ole mitään syytä pitää yhteyttä, en vain kertakaikkiaan jaksanut enää. Teini-ikäisestä olen ollut selvittämässä sotkuja, kunnes reilu 10 vuotta sitten katkaisin välit. En edes tiedä nykyistä nimeään enää, vaihtanut sitä niin usein ja olen ollut tähän tosi tyytyväinen.
Minulla on kaksi sisarta. Heidän kanssaan ei pysty pitämään asiallisia aikuisia välejä, vaan he alkavat aina sekaantua minun lasteni asioihin. Isosisko päsmäröi ja pikkusisko hovina peesaa. Tulevat ilmoittamatta, sopivat asioita pienten lasten kanssa minulta kysymättä, jauhavat keskenään ja kaikille muille perheeni asioita, sotkeentuvat ja sekaantuvat.
Kukaan ei jaksa sellaista normilapsiperhearjen keskellä! Eikä se lopu muuten kuin täydellä radiohiljaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mistähän johtuisi?
Taas tätä palstapsykologiaa ja diagnosointia tietämättä toisen tilanteesta mitään. Käsketään katsoa peiliin ja syytellään narskuksi. Riitaan tarvitaan kaksi. Ehkä ap on tehnyt jotain väärin, ehkä ei. Vaikka olisikin, kaikki me teemme virheitä.
Miten on tultu tähän, että julkisuudessakin lynkataan ihmisiä yleensä yhden tapahtuman perusteella, eikä anneta edes mahdollisuutta korjata tilannetta tai pyytää anteeksi? Alapeukkuja tulee, mutta mielestäni narsismia on sekin, kun aletaan valita, että ystäviksi kelpaavat vain tismalleen samoin ajattelevat. Tai katkaistaan välit, koska minä haluan.
Mielestäni sisarus- ja ystävyyssuhteet nostetaan jalustalle kuin niiden olisi pakko kestää koko elämän. Toki se on surullista, jos suhde ei toimi. Mutta miksi kuluttaa energiaa huinoihin ihmissuhteisiin. Aina ei kemiat kohtaa pidemmän päälle. Se vaan pitää hyväksyä. Ja nämä "katso peiliin yms" - kommentit kertoo paljon kommentoijasta, ihan pikkusen puuttuu palikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mistähän johtuisi?
Taas tätä palstapsykologiaa ja diagnosointia tietämättä toisen tilanteesta mitään. Käsketään katsoa peiliin ja syytellään narskuksi. Riitaan tarvitaan kaksi. Ehkä ap on tehnyt jotain väärin, ehkä ei. Vaikka olisikin, kaikki me teemme virheitä.
Miten on tultu tähän, että julkisuudessakin lynkataan ihmisiä yleensä yhden tapahtuman perusteella, eikä anneta edes mahdollisuutta korjata tilannetta tai pyytää anteeksi? Alapeukkuja tulee, mutta mielestäni narsismia on sekin, kun aletaan valita, että ystäviksi kelpaavat vain tismalleen samoin ajattelevat. Tai katkaistaan välit, koska minä haluan.
Ei siihen että toinen ei halua olla tekemisissä tarvita riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mistähän johtuisi?
Ei ne sisarusten välit ikinä yhden tapahtuman takia katkea. Eikä kukaan ole väittänyt, että tässä valittaisiin samanmielisiä ystäviksi. Mistä sinä keksit tällaisia?
Ja kyllä, välit saa katkaista, jos haluaa. Ei siihen keneltäkään tarvitse lupaa anoa.
Oma siskoni luonteeltaan ihan erilainen. En olisi hänen kanssaan missään tekemisissä ellei olisi vamhempieni takia joskus pakko. Sukulaisuus ei velvoita mihinkään. Älä tyrkytä itseäsi. Eikö sinulla ole ystäviä, jotka saa valita?
Lukekaapa viestit 7 ja 8 ajatuksella. Siinä on kaksi vastakkaista näkemystä. Pikkusisko on väsynyt okemaan pikkusisko, eikä isosisko jaksa aina olla pikkusisko.
Kyllä se on aina kahden kauppa. Peiliin kannattaa katsoa, kaikkien.
Sellaista se nykyään on. Tai on kai sitä ennenkin osattu. Tuntuu vaan, että on yleisempää.