Millariikka Rytkönen
Onko hän siis sitä mieltä, että työnantaja ei saa vapaasti valita työntekijöitään?
Kommentit (100)
Onko Millariikka nyt Suomen virallinen määrääjä siinä, ketä saa palkata töihin?
Kyllä monet äänestää haloillaan, jos ei saa palvelua suomen kielellä. Minä ainakin.
Oikeassahan Millariikka on. Tuo ravintolatyyppi on rasisti ja kehtaa sen vielä tunnustaa. On laitonta Suomessa.
Ette näköjään ole tajunneet lukemaanne.
ymmärrän kyllä niitä nimettömiä työnhakuja nyt entistä paremmin, jos jo sukunimen, eikä osaamisen perusteella blokataan pois.
Nyt on Rytkönen heikoilla jäillä. Suomessa kuitenkin edelleen työnantaja saa valita oman työntekijänsä, ja se on todella hyvä niin..
Ei, hän on sitä mieltä, ettei lakia saa rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Rytkönen heikoilla jäillä. Suomessa kuitenkin edelleen työnantaja saa valita oman työntekijänsä, ja se on todella hyvä niin..
Mutta vain ääliö työnantaja tunnustaa olevansa rasisti. Piilorasismia tietysti on vieläkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet äänestää haloillaan, jos ei saa palvelua suomen kielellä. Minä ainakin.
Minä vien halkoni muualle jos palvelun tarjoaja on rasisti, tai persu.
Kape ei halua palkata tyyppiä, joka halveksii naisia eikä suostu ottamaan ohjeita vastaan esimiesasemassa olevalta naiselta, koska tällainen kuuluu kulttuuriinsa. Millariikka on valmis haastamaan Kapen oikeuteen, koska Millariikan mielestä on rasssisssimia jos Kape lukuisten työnhakijoiden joukosta ei palkkaa juuri sitä tyyppiä, joka on kyvytön työskentelemään, jos on naisia työyhteisössä.
Itse pidin lehtimyyntitoimistoa vielä 5 vuotta sitten, 12 vuotta sitä pyöritin. Noin 10 hengen toimisto, kesällä noin 25 työntekijää. Ja ne kesätyönhakijat.. . Jo silloin hakijoista noin 25 prossaa oli ulkolaisia , oli ahmedii mohammeddiii jne. Soitin kaikki hakijat läpi..ja ku ahmediii sano että en puhu suomi hyvin...sanoin että en voi valita sinua kesätöihin, kun Myymme puhelimessa suomalaisia lehtiä suomen kielellä suomalaisille ihmisille. Olinko rasisti ? Mielestäni en, kun monta ulkolaista kuitenkin joka kesä palkkasin. Kun he puhuivat hyvää suomea.
Ei tietenkään työnantaja päätä, kuka tulee töihin, koska töihin vain mennään!
Rytköstä ei paljon suomalaisten työntekijöiden asiat ole kiinnostelleet, paitsi jos täytyy torilla huutaa, niin sitten on niin tomerana ja seuraavana päivänä unohtaa jo, että mistä siinä huutamisessa taas olikaan kyse
Mitäpä Millariikka palkkaisi itse alaisekseen "ahmedin". Saisi sitten itsekin käytännön kokemusta rasismista
Kape ilmaisi asian siten, että tottakai vihervasemmisto sen ymmärtää väärin. Onhan se totta, että eri kulttuurien myötä tulee erilaisia tapoja. Osaako kokki valmistaa porsasta, jos sitä ei hänen kulttuurissaan syödä? Jos ravintoloitsijalla on periaate, että asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien työntekijöiden pitää osata suomen kieltä, niin se on mielestäni ihan perusteltua.
Miksi hän käyttää itseensä tuollaisia värejä?
Ihan paikallaan Rytköselle jos boikotoi Kapen ravintoloita.
Jos muslimimies ei halua ottaa käskyjä vastaan naiselta onko se julkkiskokin vika? Asiasta kertominen ainakin näköjään on.
Täytyy olettaa, että PAM valitsee seuraavaksi puheenjohtajakseen henkilön joka ei osaa suomea.
Vai mitenkäs ne valinnat menevätkään Millariikka?