Tänäkin kesänä siskoni saa ilmaisen kesäloma reissun perheineen
Hyväntekeväisyysjärjestöltä ja vastaavasti minun pitäisi itse maksaa jos jonnekkin haluaisin.
Meneekö tämä ihan oikein.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Et vaan ole älynnyt hakea AVUSTUKSIA.
En ole saanut.
Eikös tuetut lomat anneta korkeintaan kolme vuoden välein?
Sinkutkin voi hakea.
https://mtlh.fi/lomavalikoima/lomia-ikaantyneille/lomat-yksin-matkustav…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne, mitä sisältyy ja kuinka pitkäksi ajaksi?
Heti löytyi kateellisia ??? :)
On aivan eri asia kaksi viikkoa ulkomailla kuin viikonloppu kylpylässä.
No tuskinpa pääsee ulkomaille minkään järjestöjen avustuksilla. Joku vaan kuvittelee jotain. Ehkä ne on voittaneet lotossa ja maksaa itse.
Sana "kesälomareissu" kertoo jotain, mutta ei mitään yksiselitteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita lomia voi hakea muttei niitä saa jos ei ole ennenkään saanut, näillä sanoilla on meiltä evätty "heillä on perheitä jotka ovat ennenkin olleet, näillä lomilla"
Niitä voi saada kolmen vuoden välein. Perustella voit monella eri tavalla ja jos sinua on syytä tukea, niin voit ehkä loman saada. Niitä voi hakea ympäri vuoden. Syksyllä ja joulunakin on lomia. Ei kun uutta hakua putkeen vaan. Ensikertalaiset on tietenkin etusijalla nykyään.
silppu näemmä palannut palstalle itkemään
Vierailija kirjoitti:
"Kesälomareissu" minun sanastossani tarkoittaa yli viikon kestävää matkaa jossain lomakohteessa tai kiertomatkaa useaan kohteeseen.
Korjaan, "kesäloma reissu".
Eiko teita yhtaan haveta olla kinuamassa sita ja tata ilmaiseksi?
Aina kasi ojossa jotain almua ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Minne, mitä sisältyy ja kuinka pitkäksi ajaksi?
Eri järjestöjen ja yksityishenkilöiden ylläpitämiä, jotka toimivat lahjoitusvaroin
Esim. Kotilieden Kummikerho, jotka myöntävät lomia äideille (naisille).
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/kotilieden-kummikerho-hyv…
Kyseessä saattaa olla tuettu loma, jonkun järjestön kautta.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehensä on työkyvytön ja ovat vähävaraisia. Heillä on kaksi pientä elättiäkin tehtynä
Lasta, ei elättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut.
Onko sulla vähävarainen puoliso ja pari alaikäistä? Jos ei ole, niin hommaa niin sinäkin pääset "ilmaiselle" lomalle.
Parikymmentä vuotta sitten sai tuettua kuntolomaa ammattiyhdistyksen kautta sen kun vaan haki. Pointti oli siinä että porukat eivät halunneet uhrata omaan hyvinvointiinsa niitä kesälomapäiviä.
Itse ajattelin, että urheilemaan vaan. Kivaa porukkaa, testejä oli, liikuntaa, luentoja ja kunto koheni. Eikä maksanut paljoa.
Me olemme olleet tuetulla lomalla. Suomalainen kylpylä. Mukavat muistot jäi.
Ollaan lapsiperhe, työssäkäyviä, tulot hieman alle keskitulon. Luulen, tulorajat ei ole kovin tiukat eli hakeminen ei jää ehkä siitä kiinni.
Ap:ta harmittaa ehkä se, että loma pitää hakea ajoissa. Eli ei voi tehdä niin, että haenpa kesän alussa lomaa samalle kesälle. Lisäksi uutta lomaa ei myönnetä heti edellisen perään, vaan välissä pitää olla x vuotta väliä.
Ei muuta kuin googlella hakuaikoja selvittämään. Sinullekin voidaan myöntää tuettu loma tulevaisuuteen. Se odottaminenkin on ihan mukavaa, kun tietää, loma on tulossa! Vaikka vähän pidemmänkin ajan päästä!
Ja sitä ennen voi tehdä muuta. Me asumme maalla, ja ajattelen, voisin tänä kesänä nuorimman lapsen kanssa yöpyä teltassa pihamaalla. Luulen, se voisi olla hänestä hurjan hauskaa! Ehkä kesän kohokohta, jonka muistaa aikuisenakin! :)
Vierailija kirjoitti:
Koska miehensä on työkyvytön ja ovat vähävaraisia. Heillä on kaksi pientä elättiäkin tehtynä
Ovat saaneet parisuhteen ja saaneet lapsia. Varmaan mukavia ihmisiä, mitä sinä et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kesälomareissu" minun sanastossani tarkoittaa yli viikon kestävää matkaa jossain lomakohteessa tai kiertomatkaa useaan kohteeseen.
Korjaan, "kesäloma reissu".
Juu, ilman muuta erikseen. Muuten ei ole autenttista elämäm_kallua.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi esimerkki siitä että hyvätuloiset kadehtii työkyvyttömiä ja köyhiä. Ei muuta kuin telot itsesi työkyvyttömäksi niin saat ehkä ilmaisen loman sinäkin.
Sehän nyt ainakin on väärin, että niitä saavat perheet tai henkilöt, jotka niitä ovat aiemminkin saaneet samalla kun koskaan saamattomat eivät saa, kun eivät aikaisemminkaan. Vaikka eivät olisi edes tienneet hakea.
Oletko kateellinen siskollesi lyhyestä kylpylälomasta? Vähävarainen lapsiperhe, jossa isä työkyvytön. En kehtaisi nillittää, vaan olisin iloinen siskon puolesta.