Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä h-vettiä. Kala on aivan järkyttävän kallista.

Vierailija
01.06.2024 |

Jopa lohi maksaa paljon. Mitä on tapahtunut kalan hinnalle, kuka vetää välistä?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli Prismassa paljon tuotteita asiakasomistajahintaan, kalatiskillä savulohi 19.90€/kg.

Osa noista savulohista on valmistettu uutteella, eivät ole savussa käyneetkään.

Mitä v? Onko olemassa jotain ainetta jolla savustettu kala tehdään? Merkitäänkö tätä jollain tavalla?

Tämä on huijausta!

Tottakai se on huijausta, luuletko että tuhannet elintarvikkeiden lisäaineet on keksitty sinun lompakkoasi tai terveyttäsi ajatellen? :D

Savukala nyt sentään usein on savustettu ja "loimulohi" saa pintansa jollain kaasuliekillä, mutta mitä pidemmälle jatkojalostettu tuote sitä todennäköisemmin savunmaku tulee purkista.

Vierailija
122/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhansien järvien maa ja esim. Prisman kalatiskillä lojuu pääsääntöisesti pelkkää antibioottilohta. Ja kilohinnat 30-50€ välillä. Naminami.

Perämeren siika ma-ke 6,95 kilo Cittari Jumbo.On sopuhintaista.

Tuo on kasvatettua siikaa tuolla hinnalla. 

Jos on ikinä maistanut kalasteltua siikaa niin huomaa eron. Kasvatetun siian liha on rasvaista ja löysää. Pyydetyn on vähärasvaista ja tiukkaa. Huomaa että villinä elänyt on liikkunut paljon. Nuo kasvatetut vain elävät paikallaan ja syövät rehua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli Prismassa paljon tuotteita asiakasomistajahintaan, kalatiskillä savulohi 19.90€/kg.

Mitä v? Onko olemassa jotain ainetta jolla savustettu kala tehdään? Merkitäänkö tätä jollain tavalla?

Tämä on huijausta!

Tottakai se on huijausta, luuletko että tuhannet elintarvikkeiden lisäaineet on keksitty sinun lompakkoasi tai terveyttäsi ajatellen? :D

Savukala nyt sentään usein on savustettu ja "loimulohi" saa pintansa jollain kaasuliekillä, mutta mitä pidemmälle jatkojalostettu tuote sitä todennäköisemmin savunmaku tulee purkista.

Merkitäänkö lisäaine jollain koodilla? Ja näkyykö se esim Prisman kakatiskillä?

Vierailija
124/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jokamiehenoikeudet ja järvet täynnä särkikalaa ja haukea. Niin kauan kuin ei jaksa mennä itse kalaa voi päivitellä kuinka kilohinta nousee vuodesta toiseen kympillä. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Tällaisia kommentteja on tosi ikävä lukea. Itse rakastan kalaa ja olen tässä ketjussa kritisoinut kalatarjontaa. Mulla olisi aikaa lähteä kalastamaan, mutta liikuntarajoitteisena se ei vaan onnistu. Ole onnellinen, että pystyt liikkumaan.

Vierailija
125/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huijausta!

Ja merkintänä tuoteselosteessa SAVUAROMI.

Monet eivät edes lue selosteesta mitä syövät.

Vierailija
126/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huijausta!

Merkitäänkö lisäa

Kun avaa suunsa ja kysyy.

Vierailija
127/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastus on hienoa harrastus, eikä mikään maistu yhtä hyvältä, kuin itse pyydystetty tuore kala! Avotulella, muurikassa tai savustettuna. Aijaijai! Ei järkeä 40e/kg kassilohessa. 

Vierailija
128/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jokamiehenoikeudet ja järvet täynnä särkikalaa ja haukea. Niin kauan kuin ei jaksa mennä itse kalaa voi päivitellä kuinka kilohinta nousee vuodesta toiseen kympillä. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Tällaisia kommentteja on tosi ikävä lukea. Itse rakastan kalaa ja olen tässä ketjussa kritisoinut kalatarjontaa. Mulla olisi aikaa lähteä kalastamaan, mutta liikuntarajoitteisena se ei vaan onnistu. Ole onnellinen, että pystyt liikkumaan.

Aina on näitä jotka ei pääse kodin ulkopuolelle liikkumaan syystä tai toisesta.

Silloin on pakko tyytyä toisten apuun tai olla ilman.

Elämä on epäreilu.

Vierailija
129/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä siirtymän kalaa, kiitos vihreät. Tuotantokustannukset on karanneet käsistä.

Vihreillä ei ole mitään tekemistä tässä asiassa. Sama systeemi on ollut jo vuosikymmeniä. Alueellinen viehekalastuslupakin saatiin vasta 1995 hirveän tappelun jälkeen, kiihkeimmät vastustajat RKP:n rantaruotsalaiset. Eihän vähävaraisempi suomalainen saa kalastaa hienoja kaloja, syövät sitten paremmin kuin bättretalandet.

Vierailija
130/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huijausta!

Nestesavua, kaupoista löytyy Poppamies -merkillä.

Vierailija
131/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
132/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on , meidän kaupassa kaupan pakkaamaan luonnonkala fileitä, kuhaa, haukea, ahventa . Ostan kun -50% alessa.

Vierailija
133/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ahven fileitä 20 euroa kilo. Olen kalastanut monta vuotta jo kun jouduin työttömäksi niin aloin kalastamaan ja sitten alkoi kala mennä kaupaksi. Kaupassa ahven fileet 35 euroa kilo joten myyn 20 eurolla. Olen tienannut noin 500 euroa kk ja joskus  tienasin jopa 1000-1500 euroa kk koska ahvenia tuli paljon.

Vierailija
134/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasta itse kalasi, niin saat halvemmalla.

Vierailija
135/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä viljeltyä paskaa!

Esimerkikisi lohen pyynti on kielletty niin Norjassa kuin Suomessakin.

Suomalaista lohta myydään vain kirjolohena.

Kaikki muu lohi, myös Norjasta tuotu lohi, pn viljeltyä lohta.

Vierailija
136/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn ahven fileitä 20 euroa kilo. Olen kalastanut monta vuotta jo kun jouduin työttömäksi niin aloin kalastamaan ja sitten alkoi kala mennä kaupaksi. Kaupassa ahven fileet 35 euroa kilo joten myyn 20 eurolla. Olen tienannut noin 500 euroa kk ja joskus  tienasin jopa 1000-1500 euroa kk koska ahvenia tuli paljon.

Aika vähän hintaa otat itsellesi.

luvat, verot, välineet, filerointi, perkuujätteiden siivous, fileiden pakkaus astioihin. Siinä ei omalle työlle jää paljon tuntihinnaksi.

Vierailija
137/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista!?!?? Juuri ongittiin isoja ahvenia 1€ mato-ongella. Savustettiiin ja tuli herkkua.

Vierailija
138/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on helppo saada ihan tuoretta kalaa luonnonvesistä, kun pyytää kalat itse.

Meillä on mökillä itsetehty kalan savustin, ja kalaa syödään monta kertaa viikossa.

Toki muutakin syödään kalan kanssa, mutta kalaa syödään enemmän kuin lihaa.

Pitääpi kuitenkin olla kalastusvälineet, vene ja kalastuslupa.

Vierailija
139/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän hintaa otat itsellesi.

luvat, verot, välineet, filerointi, perkuujätteiden siivous, fileiden pakkaus astioihin. Siinä ei omalle työlle jää paljon tuntihinnaksi.

En maksa veroja. Pakkaan vakuumipakettiin ahven fileet. Ei maksa kuin noin 0.20 euroa vakuumipussi. Kulut on aika pienet kuukaudessa noin 20-30 euroa veneen bensaan.

Vierailija
140/157 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä leveile täällä tällä asialla. Tätä palstaa lukevat myös niin työvoimaviranomaiset kuin verottajankin edustajat. Sulle voi tulla aikamoiset lisämaksut ja petostuomio liiasta tukiennostosta ja verojen maksamatta jättämisestä.