Opin vasta 50v laulaa. Vttu. No parempi myähään
Oon aina jotenki vaistonnu että oon laulaja ja nyt se arvon ääni sitten aukesi
Kommentit (10)
Jännittävää nähdä, opitko vielä joskus myös kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännittävää nähdä, opitko vielä joskus myös kirjoittamaan.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole laulanut yläasteen laulukokeen jälkeen.
Miksi?
Itse opin twangin hiljattain. Olisi kannattanut oppia jo 40 vuotta aiemmiN
Joku päivä opettelen vielä ajamaan polkupyörällä. Ap
Kansakoulussa ope sanoi että jos Kerttu sitten vaan seisot muiden seassa joulu/kevätjuhlassa ja laulat hiljaa mielessäsi. Minähän en uskonut, laulaa kailotin.
Elämäni olen surrut puuttumatonta lauluääntä ja musiikkikorvaa. En voi laulaa kirkossa, en yhteislauluissa, tanssimaan en oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Itse opin twangin hiljattain. Olisi kannattanut oppia jo 40 vuotta aiemmiN
Mulla tais löytyä tuo spontaanisti. No nyt saatiin sille nimikin. Mulla kaiken mahdollisti miesystävän mökin hyvin resonoiva keittiötila, hyvä kaiutin ja naapurit kaukana.
Äänen haltuunottaminen kun vaatii sitä, että ylittää sen henkisen "rumasti laulamisen" rajan ja unohtaa sen sievän piipityksen, mihin meitä on peruskoulusta asti paketoitu. Älämölön kautta voittoon
Ap
Onnea!
Kaikilla meillähän on lauluääni, se pitää vaan osata valjastaa.
Vrt Maija Vilkkumaa. Kamala ääni mutta osaa käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kansakoulussa ope sanoi että jos Kerttu sitten vaan seisot muiden seassa joulu/kevätjuhlassa ja laulat hiljaa mielessäsi. Minähän en uskonut, laulaa kailotin.
Elämäni olen surrut puuttumatonta lauluääntä ja musiikkikorvaa. En voi laulaa kirkossa, en yhteislauluissa, tanssimaan en oppinut.
Mun mies on aina ollut tällaisen täysin paleltunutkorvaisen maineessa ja oppinut siihen itsekin. Mutta asia ei ole niin simppeli. Ihmisellä voi olla hyvä musiikkikorva, mutta äänentuottoelimet ja se korva ei synkkaa.
Huomattiin, että mies alkoi löytää sävelkulkuja, kun laitettiin kaiutin niin jykevälle, että bassolinjat värähtelee kehossa. Sitten se ääni niinkuin alkaa virittyä paikoilleen kuin radiokanava. Ja laulaa nykyään tarkemmin ilman niitä pohjasointujen jytinöitäkin. Äänilihakset kaipaa käyttöä.
Ap
Itse en ole laulanut yläasteen laulukokeen jälkeen.