Mitä h-vettiä. Kala on aivan järkyttävän kallista.
Jopa lohi maksaa paljon. Mitä on tapahtunut kalan hinnalle, kuka vetää välistä?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä viljeltyä paskaa!
Esimerkikisi lohen pyynti on kielletty niin Norjassa kuin Suomessakin.
Suomalaista lohta myydään vain kirjolohena.
Kaikki muu lohi, myös Norjasta tuotu lohi, pn viljeltyä lohta.
Olen kyllä Kotkan seudulta ihan merilohta kalastajalra suoraan ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn ahven fileitä 20 euroa kilo. Olen kalastanut monta vuotta jo kun jouduin työttömäksi niin aloin kalastamaan ja sitten alkoi kala mennä kaupaksi. Kaupassa ahven fileet 35 euroa kilo joten myyn 20 eurolla. Olen tienannut noin 500 euroa kk ja joskus tienasin jopa 1000-1500 euroa kk koska ahvenia tuli paljon.
Aika vähän hintaa otat itsellesi.
luvat, verot, välineet, filerointi, perkuujätteiden siivous, fileiden pakkaus astioihin. Siinä ei omalle työlle jää paljon tuntihinnaksi.
En maksa veroja. Pakkaan vakuumipakettiin ahven fileet. Ei maksa kuin noin 0.20 euroa vakuumipussi. Kulut on aika pienet kuukaudessa noin 20-30 euroa veneen bensaan.
Miten sä niitä kaloja sieltä veneeltä kuljetat kotiin perattavaksi? Minne hävität perkuujätteet?
pitää olla myös kalastusluvat ja kunnon välineet sekä kalastukseen että filerointiin. Paljonko laskisit että saat itsellesi tuntipalkkaa?
Meinaan yks ahvenfile painaa keskimäärin 100-150kg niin aika paljon saa kalastaa ja perata että saa 500€-1000€ kasaan.
En ole kuunaan nähnyt 100 kiloista ahventa.
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on hienoa harrastus, eikä mikään maistu yhtä hyvältä, kuin itse pyydystetty tuore kala! Avotulella, muurikassa tai savustettuna. Aijaijai! Ei järkeä 40e/kg kassilohessa.
Ja pas kanmarjat! Ihan sama kuin itseleivottua pullaa tai sämpylää ei voita mikään. Juu uunista otettuna ehkä parempaa kuin leipomon pulla tai sämpylä, mutta seuraavana päivänä ihan kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn ahven fileitä 20 euroa kilo. Olen kalastanut monta vuotta jo kun jouduin työttömäksi niin aloin kalastamaan ja sitten alkoi kala mennä kaupaksi. Kaupassa ahven fileet 35 euroa kilo joten myyn 20 eurolla. Olen tienannut noin 500 euroa kk ja joskus tienasin jopa 1000-1500 euroa kk koska ahvenia tuli paljon.
Aika vähän hintaa otat itsellesi.
luvat, verot, välineet, filerointi, perkuujätteiden siivous, fileiden pakkaus astioihin. Siinä ei omalle työlle jää paljon tuntihinnaksi.
En maksa veroja. Pakkaan vakuumipakettiin ahven fileet. Ei maksa kuin noin 0.20 euroa vakuumipussi. Kulut on aika pienet kuukaudessa noin 20-30 euroa veneen bensaan.
Miten sä niitä kaloja sieltä veneeltä kuljetat kotiin perattavaksi? Minne hävität perkuujätteet?
pitää olla myös kalastusluvat ja kunnon välineet sekä kalastukseen että filerointiin. Paljonko laskisit että saat itsellesi tuntipalkkaa?
Ja se venekin varmaan maksoi jotain.
Just söin lohta ja aivan ihanaa 🥇Ihnettelen, miten porukalla on varaa pämpätä alkoholia, mutta laaturuokaan ei sitten koskaan ole muka varaa. Tärkeysjärjestys?
Vierailija kirjoitti:
Just söin lohta ja aivan ihanaa 🥇Ihnettelen, miten porukalla on varaa pämpätä alkoholia, mutta laaturuokaan ei sitten koskaan ole muka varaa. Tärkeysjärjestys?
Oliko Norjan kassilohta? Vai oikeaa kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on hienoa harrastus, eikä mikään maistu yhtä hyvältä, kuin itse pyydystetty tuore kala! Avotulella, muurikassa tai savustettuna. Aijaijai! Ei järkeä 40e/kg kassilohessa.
Ja pas kanmarjat! Ihan sama kuin itseleivottua pullaa tai sämpylää ei voita mikään. Juu uunista otettuna ehkä parempaa kuin leipomon pulla tai sämpylä, mutta seuraavana päivänä ihan kuivaa.
Sä et vain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkivapa maksaa pari euroa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli Prismassa paljon tuotteita asiakasomistajahintaan, kalatiskillä savulohi 19.90€/kg.
Kaupan savulohi on aivan syömäkelvotonta. Savustavat aivan ylikypsäksi kuivaksi käntyksi, jonka syöminen on kuin purkkaa jauhaisi.
Vierailija kirjoitti:
Lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään mieheni osti viereisestä K-Supermarketista valmiiksi perattua muikkua 12 €/kg. 200 grammaa riitti loistavasti meille kahdelle. Ei tullut paljon hintaa.
On todella edullista. Onkohan joku kone joka perkaa muikkuja? Ei noita kukaan perkaa käsin niin että voi kaupassa myydä 12€/kg. Perkaajalle jäisi ehkä euro per kilo palkkaa.
Vai perataanko ne Thaimaassa/Vietnamiss niin kuin Norjan kassilohet?
Koneellisesti perataan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän järvessä kalanpoikaset on 100-kilosia. Samaten Citymarketissa oli ahvenfileet siinä main.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vain osaa.
No ei osaa moni muukaan, vaikka niin kuvittelee. Mä olen realistinin enkä teennäinen, koska muiden mielestä niin pitää olla. Tietysti leipomon pulla on parempaa, kun sen tekee ammattilaiset, ihan turha väittää muuta.
Jo vuosia sitten yksi palstalainen kirjoitti ettei ole varaa savukalaan, lasten silmät ovat itkuntuhruiset, ja kyllä köyhänkin suu napsaisi kalalle. Ja yhä vaan kallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä viljeltyä paskaa!
Mene itse kalastamaan. Tuleekohan se halvaksi. Miten hyville palkoille pääset
Sivistymättömät palstalaiset valittaa lohen hinnasta eikä edes ymmärrä, miksi hinta on noussut. Nauran.
Ja jos ei oo varaa, niin käykää onkimassa kalanne. Vai onko liian vaikeaa?