Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ns. tradwife. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
01.06.2024 |

Minulla olisi pieni hetki aikaa vastailla kysymyksiin:) Olen siis ikään kuin jenkkien housewife. Omasta valinnastani ja omasta halustani.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien olet kutsunut itseäsi tradwifeksi?

Vierailija
42/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko kuukausirahaasi vuosittain vai viiden vuoden välein korotukset? Onko ne tasa- vai prosenttikorotukset? 

Mmm en tiedä. Saan rahaa, kun tarvitsen sitä.

Miten voit vastata perheen taloudenhoidosta, jos sinulla ei ole kovin ihmeellistä käsitystä edes oman henkilökohtaisen taloutesi hoidosta?

Menen kauppaan ja ostan mitä tarvitaan? Mies hoitaa muut laskut, asumiset, auton, mitä laskuja nyt ihmisillä on. Kauhea sanoa näin, mutta mies hoitaa meillä käytännön raha-asiat.

Tällä sopparilla olisit tervetullut myös minun kotiini (olen heteronainen). Kirkkohäitä en voi luvata, mutta jos hoidat kodin ruokapalkalla, niin se on enemmän kuin riittävästi 👍

Kyllä meillä on järjestely sen suhteen, että saan kompensaatiota tästä kotiin jäämisestä. En siis tee tätä pelkästään "ruokapalkalla"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä, miksi käytät itsestäsi nimeä tradwife? Kuulostaa kummalliselta (ja minun korvaan aina samalta kuin trashwife...). Miksi et ole kotiäiti tai kotirouva, termejä, jotka kaikki ymmärtävät.?

Hyvä kysymys. Olen tosi tottunut termiin tradwife, sitä käytetään paljon "meidän piireissä". Olisi kyllä hyvä käyttää suomenkielistä termiä, juuri sanomasi kotiäiti tai kotirouva

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita). Ranskalaisia ja jenkkejä. Sieltä varmaan jäänyt omaan käyttöön tämä tradwife

Ranskalaiset muka käyttäisivät termiä tradwife :D

Hyvin monet käyttävät:) Jos ollaan globaalissa yrityksessä töissä ei ranskalaisetkaan enää höpötä pelkkää ranskaa:D

Vierailija
44/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko kuukausirahaasi vuosittain vai viiden vuoden välein korotukset? Onko ne tasa- vai prosenttikorotukset? 

Miten voit vastata perheen taloudenhoidosta, jos sinulla ei ole kovin ihmeellistä käsitystä edes oman henkilökohtaisen taloutesi hoidosta?

Menen kauppaan ja ostan mitä tarvitaan? Mies hoitaa muut laskut, asumiset, auton, mitä laskuja nyt ihmisillä on. Kauhea sanoa näin, mutta mies hoitaa meillä käytännön raha-asiat.

Tällä sopparilla olisit tervetullut myös minun kotiini (olen heteronainen). Kirkkohäitä en voi luvata, mutta jos hoidat kodin ruokapalkal

Millainen järjestely?

Vierailija
45/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien olet kutsunut itseäsi tradwifeksi?

Siitä lähtien, kun se tuli vastaan joku vuosi sitten? Ensin kutsuin itseäni termillä housewife

Vierailija
46/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä, miksi käytät itsestäsi nimeä tradwife? Kuulostaa kummalliselta (ja minun korvaan aina samalta kuin trashwife...). Miksi et ole kotiäiti tai kotirouva, termejä, jotka kaikki ymmärtävät.?

Hyvä kysymys. Olen tosi tottunut termiin tradwife, sitä käytetään paljon "meidän piireissä". Olisi kyllä hyvä käyttää suomenkielistä termiä, juuri sanomasi kotiäiti tai kotirouva

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita). Ranskalaisia ja jenkkejä. Sieltä varmaan jäänyt omaan käyttöön tämä tradwife

Ranskalaiset muka käyttäisivät termiä tra

Koko termi on vasta pari vuotta vanha, mutta toki sinulta on jäänyt se pitkäaikaisilta ulkomaisilta ystäviltä käyttöön :D

Vierailija
47/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla suunnitelma, mitä sen jälkeen kun lapset eivät enää ole kotona?

Vierailija
48/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä sopparilla olisit tervetullut myös minun kotiini (olen heteronainen). Kirkkohäitä en voi luvata, mutta jos hoidat kodin ruokapalkal

Saatko työttömyyskorvauksesi omalle tilillesi, vai onko teillä yhteinen taloustili, jota mies hallinnoi? 😅

Vierailija
49/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nainen käytä tuota termiä, incel olet.

Vierailija
50/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän piireissä"? 

Minähän juuri kerroin, että kutsuin itseäni ensin housewife termillä ja vasta noin vuosi sitten ehkä vaihdoin tradwife termiin?

Vierailija
51/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla suunnitelma, mitä sen jälkeen kun lapset eivät enää ole kotona?

Ei ole. Toivottavasti samaa, eli huolehdin kodista, puutarhasta ja vaikka lapsenlapsista

Vierailija
52/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä sopparilla olisit tervetullut myös minun kotiini (olen heteronainen). Kirkkohäit

En nosta työttömyysetuuksia:)

Vierailija
53/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sinä Ap-uli saat tästä paskasta aloituksesta, rahaa jostain, pervoa seksuaalista tyydytystä vai mitä?

Hei ap, vastaatko tähänkin.

Vierailija
54/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita). Ranskalaisia ja jenkkejä. Sieltä varmaan jäänyt

Miten sinä muka olet tekemisissä miehesi ulkomaisten työkaverien ja heidän perheittensä kanssa?

Vierailija
55/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko pylly pystyssä miestä sisäkköasu päällä joka ip klo:17?

Jos et, niin miksi et?

Vierailija
56/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita).

Miksi en olisi? Se, että he ovat ranskalaisia tai jenkkejä ei tarkoita, että he asuisivat ranskassa tai jenkeissä ympäri vuoden.

Vierailija
57/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et, niin miksi et?

En. Mies ei ole koskaan toivonut vastaavaa ja meillä tosiaan on pieniä lapsiakin:D

Vierailija
58/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sinä Ap-uli saat tästä paskasta aloituksesta, rahaa jostain, pervoa seksuaalista tyydytystä vai mitä?

Hei ap, vastaatko tähänkin.

No minäpä vastaan.

Joo, olen vakiopalsta-uli Pertti täällä meisseli täydessä terässä huijaamassa juuri SINUA. Tuliko nyt hyvä mieli ja voimme jatkaa tätä ihan asiallista ketjua (ainoastaan sinä täällä jankkaat sotkemassa sitä)?

Vierailija
59/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et, niin miksi et?

En. Mies ei ole koskaan toivonut vastaavaa ja meillä tosiaan on pieniä lapsiakin:D

Hups, sulla meni taas ohi toi kysymys, että mitä sä saat tällaisista paikoista aloituksista? Rahaa joltain, sairasta pervoa seksuaalista tyydytystä vai jotain muuta?

Vierailija
60/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap-uli uskot, että kukaan suomalainen pitkän linjan  arviolta nelikymppinen neljän lapsen kotiäiti kutsuisi itseäån tradwifeksi? Olisit nyt hyvä ihminen väittänyt lapsia olevan max. 2 kpl :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme