Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ns. tradwife. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
01.06.2024 |

Minulla olisi pieni hetki aikaa vastailla kysymyksiin:) Olen siis ikään kuin jenkkien housewife. Omasta valinnastani ja omasta halustani.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sinä Ap-uli saat tästä paskasta aloituksesta, rahaa jostain, pervoa seksuaalista tyydytystä vai mitä?

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta miksi sinä syytät minua koko ajan joksikin ap-uliksi?

Vierailija
22/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun miehesi vaihtaa sinut nuorempaan uranaiseen? Miten ajattelit elättää itsesi?

Tätä aina jaksan ihmetellä. Erossa mies köyhtyy, nainen rikastuu. Kummatkin on eron jälkeen yhtä rikkaita/köyhiä. Ei kai kukaan avioehdolla jää kotiin. Sen jälkeen saakin kaikki tuet ellei löydä uutta elättäjää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan enää mustekynillä kirjoita. Menit lankaan! Mutta oisko vinkkiä, miten saan Underwoodiini skandikirjaimet?

Juuri tänään kirjoitin mustekynällä :(

Vierailija
24/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun miehesi vaihtaa sinut nuorempaan uranaiseen? Miten ajattelit elättää itsesi?

Meinasin kysyä samaa. 

No, kysytään muuta: jos sinulla ei ole eläkevakuutusta, onko miehelläkään mitään valuutuksia? Mitä teet, kun mies kuolee tai vammautuu niin ettei voi enää tienata rahaa? Leipäjonoon?

On meillä henkivakuutukset. Ja tosiaan, kyllä minä tiukan paikan tullen menisin töihin. Olen minä kouluttautunut ihminen kuitenkin.

Vierailija
25/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina jaksan ihmetellä. Erossa mies köyhtyy, nainen rikastuu. Kummatkin on eron jälkeen yhtä rikkaita/köyhiä. Ei kai kukaan avioehdolla jää kotiin. Sen jälkeen saakin kaikki tuet ellei löydä uutta elättäjää :)

No mies ei kylläkään köyhdy, mikäli kaikki on maksettu puoliksi niin kuin suurimmassa osassa perheistä tehdään. Nainen köyhtyy, koska useimmiten lapset jäävät hänelle ja mies maksaa minimielarit, jotka kattavat noin 1/5 todellisista kuluista.

Vierailija
26/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lokki joka elää miehensä rahoilla? Suomessahan myös naiset ovat perinteisesti tehneet töitä.

En ole lokki, vaan perinteinen kotivaimo. Myös mies oli sitä mieltä, että minä saan jään kotiin hoitamaan perhettä.

Vierailija
27/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuollessa keskinäinen omistusoikeustestamentti ja leskeneläke, erossa kaikki puoliksi. Missä kohtaa nainen jää tyhjän päälle?

Vierailija
28/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies ei kylläkään köyhdy, mikäli kaikki on maksettu puoliksi niin kuin suurimmassa osassa perheistä tehdään. Nainen köyhtyy, koska useimmiten lapset jäävät hänelle ja mies maksaa minimielarit, jotka kattavat noin 1/5 todellisista kuluista.

Tradwife ei maksa mitään puoliksi, etkö ymmärrä? Millä maksaisi? Lapset on aikuisia, he huolehtivat itse itsestään. 

Vierailija
29/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sinä Ap-uli saat tästä paskasta aloituksesta, rahaa jostain, pervoa seksuaalista tyydytystä vai mitä?

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta miksi sinä syytät minua koko ajan joksikin ap-uliksi?

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
30/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, miksi käytät itsestäsi nimeä tradwife? Kuulostaa kummalliselta (ja minun korvaan aina samalta kuin trashwife...). Miksi et ole kotiäiti tai kotirouva, termejä, jotka kaikki ymmärtävät.?

Vierailija
31/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen.

En keksi sopivaa valhetta.

Ap, se alkuperäinen

Vierailija
32/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä, miksi käytät itsestäsi nimeä tradwife? Kuulostaa kummalliselta (ja minun korvaan aina samalta kuin trashwife...). Miksi et ole kotiäiti tai kotirouva, termejä, jotka kaikki ymmärtävät.?

Siksi, että olen jaskaa pauhaava yli.

Ap

No kyllä sinut tunnistettiin. Teethän näitä ulilautamiesten ihannenainen aloituksia jatkuvasti tänne. Keksisit jotain uutta. Kokeile vaikka kansantansseja.

Vierailija
33/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Olen tosi tottunut termiin tradwife, sitä käytetään paljon "meidän piireissä". Olisi kyllä hyvä käyttää suomenkielistä termiä, juuri sanomasi kotiäiti tai kotirouva

Vierailija
34/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Olen tosi tottunut termiin tradwife, sitä käytetään paljon "meidän piireissä". Olisi kyllä hyvä käyttää suomenkielistä termiä, juuri sanomasi kotiäiti tai kotirouva

"Meidän piireissä"? 

Vierailija
35/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita). Ranskalaisia ja jenkkejä. Sieltä varmaan jäänyt omaan käyttöön tämä tradwife

Vierailija
36/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeletko jotain ruokakulttuuria kuten esim. ranskalainen tai Italialainen?

Tuoetko miehesi menestystä ja rahaa tuntuu olevan niin paljon, että hävettää kertoa lapsuudenkavereille?

Vierailija
37/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko kuukausirahaasi vuosittain vai viiden vuoden välein korotukset? Onko ne tasa- vai prosenttikorotukset? 

Mmm en tiedä. Saan rahaa, kun tarvitsen sitä.

Miten voit vastata perheen taloudenhoidosta, jos sinulla ei ole kovin ihmeellistä käsitystä edes oman henkilökohtaisen taloutesi hoidosta?

Menen kauppaan ja ostan mitä tarvitaan? Mies hoitaa muut laskut, asumiset, auton, mitä laskuja nyt ihmisillä on. Kauhea sanoa näin, mutta mies hoitaa meillä käytännön raha-asiat.

Tällä sopparilla olisit tervetullut myös minun kotiini (olen heteronainen). Kirkkohäitä en voi luvata, mutta jos hoidat kodin ruokapalkalla, niin se on enemmän kuin riittävästi 👍

(Toivottavasti ihmiset tajuavat tämän olevan vitsi)

Vierailija
38/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että tämä sinun tradwife-traditiosi on vain 50-60-lukujen ilmiö Amerikassa ja jossain määrin muissakin maissa? Teidän kuvitelmanne eivät vastaa historiallista todellisuutta.

Vierailija
39/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeletko jotain ruokakulttuuria kuten esim. ranskalainen tai Italialainen?

Tuoetko miehesi menestystä ja rahaa tuntuu olevan niin paljon, että hävettää kertoa lapsuudenkavereille?

En ole oikeastaan enää tekemisissä lapsuudenkavereitteni kanssa:(

Tuen mieheni menestystä kaikin tavoin. Jos hänen täytyy mennä työmatkalle hän menee, tai tehdä vuorokauden ympäri töitä hän tekee. Minä hoidan kaiken muun.

Hävettää kertoa, että mieheni elättää minut täysin, mutta en jaksaisi enää hävetä. Saati salailla.

Vierailija
40/108 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän piireissä"? 

Miehellä paljon ulkomaalaisia ystäviä (työkavereita). Ranskalaisia ja jenkkejä. Sieltä varmaan jäänyt omaan käyttöön tämä tradwife

Ranskalaiset muka käyttäisivät termiä tradwife :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme