Lapsi ei saanutkaan YO-lakkia. Karmea tilanne.
Siellä hän rivissä seisoi muiden kanssa, mutta nimeä ei koskaan sanottu, eikä todistusta saanut. Luokassa opettaja sanoi, että ei ole poika tietojen mukaan edes kirjottanut. Nyt asiaa selvitellään.
Kommentit (159)
No hei ap, nyt on jo juhlat teillä ja kaikilla ylioppilailla pääosin juhlittu. Miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää silti juhlat. Iloitkaa. Poika on kuitenkin tehnyt kovasti töitä. Valmistuu sitten ajallaan, jos nyt ei päässyt läpi.
AP ON TROLLI..
Konolan jauhelihamiehen sukulainen tai itse hän on.
On se vaan hassu juttu, kun lakit tuodaan ajoissa ja koko hommaa harjoitellaan, ettei muka siinä vaiheessa olisi huomattu, että löytyy yksi ylimääräinen lakki, muttei todistusta. Ja nimetkin sanotaan harjoitellessa, että kukin hakee sieltä penkeistä omalla vuorollaan. Siinä vaiheessa viimeistään olisi jo huomattu asia.
Aloitus on pelkkä provo.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan hassu juttu, kun lakit tuodaan ajoissa ja koko hommaa harjoitellaan, ettei muka siinä vaiheessa olisi huomattu, että löytyy yksi ylimääräinen lakki, muttei todistusta. Ja nimetkin sanotaan harjoitellessa, että kukin hakee sieltä penkeistä omalla vuorollaan. Siinä vaiheessa viimeistään olisi jo huomattu asia.
Aloitus on pelkkä provo.
On se vaan hassu juttu, että kaikki eivät tajua järjestelyjen menevän eri tavalla eri lukioissa. Ei meillä ollut mitään harjoituksia yo-juhliin. Lakki vietiin koululle noin tunti ennen juhlan alkua. Tosin siinä vaiheessa olisi kyllä huomattu, jos todistus olisi puuttunut, joten en sinänsä usko ap:n juttuun.
Yksi luokkakaveri piti alioppilasjuhlat, kun ei saanut lakkia.
Poika ei kirjoittanut ja ei kertonut kotona heh
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, se on karmea tilanne. Sitä tunnetta ei voi tietää kuin kyseinen henkilö🤔 Muistan omista kirjoituksista, kyllä tulosten näkeminen listalta vasta päästi jännityksestä.
Kyseinen wannabeylioppilas tiesi kyllä että ei oo kirjoittanut ja ei valmistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä valmistuneiden nimet on julkaistu jo 10.5.,eikö kukaan tarkistanut onko nimilistassa oma nimi?
Nimi oli listalla tietysti, emme me tyhmiä ole.
t. ap
Eli tuliko joku aine hylättynä takaisin vai oliko koulussa kaima? Tai listassa virhe?
Jos joku aine on jäänyt kirjoittamatta tai pisteet eivät riitä, siitä olisi pitänyt olla tieto yo-kokeisiin osallistuneella.
Näitkö Ap itse nimen listalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se itse ole ostettava, ei sitä saa.
Jossain saa, useinmiten ei. Yksi meidän lapsista on saanut lakin koululta, kuten muutkin sieltä kirjoittaneet.
Älä valehtele. Ihmisillä on erikokoiset päät, joten jokainen joutuu ostamaan omaan päähänsä sopivan lakin. Eri asia, jos joku on niin äärimmäisen köyhä, ettei ole varaa ostaa lakkia ja sitten koulun varastosta joudutaan kaivamaan lainaksi joku koinsyömä reuhka.
Tietysti lakkien koko selvitettiin ennenkuin tekivät tilauksen. Itsekin hämmästyin, ettei tarvitsekaan ostaa itse. Jos jollain näkyy raivosuomalainen lyyra lakissa, niin voi olla noita koulun lahjoittamia. Ensimmäisen kerrran tutustuin tuohon lyyraankin, vaikka olen ylioppilaaksi kirjoittanut aikaa sitten. Kaupasta ostin itselleni sellaisen lakin, kun sattui tarjolla olemaan.
Toisen lapsen lakin joutui itse ostamaan, se hankittiin koulun yhteistilauksen kautta. He ovat kirjoittaneet eri kouluista.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö lapsi siis etukäteen, että ei valmistu? Vai tuliko tämä yllätyksenä hänellekin?
Tekikö koulu nyt emämunauksen?
Tottakai poika tiesi että ei käynyt kirjoituksissa. Koten luuliko että lakin saa koska kaveritkin saa
Voileipäkakku nyt sitten lämpenee pöydällä :(
Harmi että ei ollut raikkaita voileipiä
aina voi viettää ylioppilastalolta juhlat
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylioppilastutkintolautakunta voi sekoilla.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Tiedoissa voi olla virheitä esim. jos kokeita puuttuu rekisteristä tai yo-tutkinnon muodostuminen on koodattu väärin.
Viime vuonna löytyi mahdollisesti kaikkia korkeakouluja koskettanut ongelma, jota korjattiin. Yo-tutkintoon vaaditut suoritukset olivat muuttuneet koekertojen välillä, eikä automaattijärjestelmä tunnistanut kaikkien tutkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se itse ole ostettava, ei sitä saa.
Jossain saa, useinmiten ei. Yksi meidän lapsista on saanut lakin koululta, kuten muutkin sieltä kirjoittaneet.
Älä valehtele. Ihmisillä on erikokoiset päät, joten jokainen joutuu ostamaan omaan päähänsä sopivan lakin. Eri asia, jos joku on niin äärimmäisen köyhä, ettei ole varaa ostaa lakkia ja sitten koulun varastosta joudutaan kaivamaan lainaksi joku koinsyömä reuhka.
Mun tuli enemmän mieleen, että jossain rikkaassa, pienessä ruotsinkielislukiossa saattaisivat kysellä ne päänkoot ja tarjota lakit.. Hauska, että sun ajatus porhalsi heti sinne toiseen ääripäähän :D
Molemmilla meni vähän vääriin ääripäihin. Lakit maksaa tukiyhdistys ja lakeissa on raivosuomalainen lyyra, ylpeä suomenkielisyyden vanha symboli.
Sinällään silmiä avaava provo-alkuinen ketju, missä moni kuvittelee, että kun heillä on tehty näin, niin kaikissa muissakin paikoissa toimitaan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuren lukion rehtorina täytyy todeta, että kun ylioppilaita on toista tai kolmatta sataa, aina joskus jonkun nimi jää listasta puuttumaan. Yleensä se on juurikin joku, jonka valmistuminen on ollut epävarmaa.
Aika huonot systeemit teillä sitten, jos tosiaan lakki jää juhlassa saamatta, vaikka sen olisi ansainnut. Oletteko ajatellut tehdä asialle jotain? Olisi ainakin itselle ollut melkoinen pettymys.
Jotenkin noin kuitenkin voi käydä jos viime vuonna löydettiin 500 oppilasta, joille jonkun linkkaaman uutisen mukaan lähetettiin kirje, että ovat aikoinaan valmistuneet, vaikka yo-tutkinto ei ollut rekisterissä. Ehkä eivät itse koskaan selvittäneet. Ei tietoa osallistuivatko juhliin koulussa.
Ihan tieto tulee ajoissa, jopa koulun ulko-oven listaan.Olet Trolli ja läpi näemmä jutusi tällä meni.