Lapsi ei saanutkaan YO-lakkia. Karmea tilanne.
Siellä hän rivissä seisoi muiden kanssa, mutta nimeä ei koskaan sanottu, eikä todistusta saanut. Luokassa opettaja sanoi, että ei ole poika tietojen mukaan edes kirjottanut. Nyt asiaa selvitellään.
Kommentit (159)
Onhan se pyrkyri"ihmiselle" kauhea paikka, kannaattaisiko harkita itse..aa.
Tiesikö lapsi siis etukäteen, että ei valmistu? Vai tuliko tämä yllätyksenä hänellekin?
Tekikö koulu nyt emämunauksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä valmistuneiden nimet on julkaistu jo 10.5.,eikö kukaan tarkistanut onko nimilistassa oma nimi?
Ei ylioppilaaksi "valmistuta".
Kyllä ylioppilaiden nimet julkaistaan lehdissä.
Itse tein puuttuvia kursseja vielä viimeisellä viikolla ennen juhlaa. Lukiossani oli useita muitakin, jotka eivät ehtineet saada kurssisuorituksia valmiiksi nimien julkistamiseen mennessä.
Yo-todistusta ei saa ilman lukion päättötodistusta. Lukion on ilmoitettava ylioppilaslautakuntaan niiden kokelaiden nimet, jotka ovat suorittaneet yo-kokeet ja joilla on lukion päättötodistukseen vaadittavat kurssi suoritettu. Niitä ei voi jättää viimeiseen viikkoon.
Kyllä saa, vaikka olisi kirjoittanut ammattikoulusta. Edellytyksenä kirjoituksiin osallistumiselle on tietyt pakolliset kurssit. Ihan sama, missä ne on suoritettu.
Mammat taas vastailemassa provoilijalle, ei hyvää päivää teitä tolloja.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö lapsi siis etukäteen, että ei valmistu? Vai tuliko tämä yllätyksenä hänellekin?
Tekikö koulu nyt emämunauksen?
ALOITUS ON PROVO, TOLLO.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs me tiedämme, jos ap:n tilanne on todellinen?
Jeps lapsi on valehdellut kotona ja ei oo kertonut että lukio on jäänyt vähän huonolle huomiolle
toki tulokset siitä kuka pääsee ylioppilaaksi on sina hyvissä ajoin selvillä
ajattelitko että kukaan ei huomaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Täh ? Itse se lakki pitää ostaa ja viedä koululle. Ja yo tulokset on tulleet koululle, jos on kirjoittanut. Nimi siis ollut listassa jossa uudet ylioppilaat julkaistu?
Lehdessä julkaistussa listassa on voinut olla nimikaima, joka on hämännyt sukulaisia. Useammin käy niin, että listasta puuttuu nimi.
Ap hyppii nyt riemuissaan, kun sai aloitukseensa liekin ja näin monta sivua vastauksia. Onhan se saavutus sekin, vaikka lapsi ei lakkia saanutkaan.
Jaa, meidän poika sai vahingossa yo-lakin vaikka oli vasta syksyllä aloittamassa lukion. Oli nimi mennyt väärälle listalle.
Mulle kävi niin, että kun yliopiston pääsykokeeseen tulin, sanottiin, etten ole ilmottautunut ja ei meinattu päästää kokeeseen. Olin käynyt valmennuskurssit ja todellakin lukenut kevään, joten tuntui ihan katastrofilta ja tiesin, että olin ilmoittautunut.
Onneksi sitten päästivät minut tekemään koetta kuitenkin ja sanoivat selvittävänsä asiaa. Vähän söi keskittymistä. Pari tuntia kokeen jälkeen soittivat kansliasta, että minun ilmottautuminen on löytynyt ja kanslian moka, että näytti siltä, etten olisi ilmottautunut. Pääsin sisäänkin ko. yliopistoon onneksi, mutta vähän jännitti, että nytkö iski välivuosi yhden ilmottautumisen vuoksi.
Joku puolihuolimaton ehkä oikeasti voinut mokata ap:n lapsen tilanteen juhlassa. Jos siis oikeasti nimi oli virallisilla listoilla, mutta vain todistus oli unohtunut tulostua, ettei noussut pinkasta. Asia varmasti selviää, jos näin on, vaikka varmasti latistaa juhlatunnelmaa. Mutta lakki tosiaan ostetaan itse, että sen saa ihan kuka vaan hakea päähänsä kaupasta (ja niin ne pitäisikin itse hakea). Kai sitä nyt voi käyttää, jos tietää hyväksytysti kirjoittaneensa ja joku vaan hyppäsi joltain listalta nimen yli juhlassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meidän poika sai vahingossa yo-lakin vaikka oli vasta syksyllä aloittamassa lukion. Oli nimi mennyt väärälle listalle.
Ei sitä lakkia mistään saada kun se ostetaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs me tiedämme, jos ap:n tilanne on todellinen?
Itse voisin hyvinkin kuvitella, että jonkun kainuulaisen pikkupaikkakunnan lukiossa hommat vedetään vähän sinne päin, että hyvinkin saattoi yhden oppilaan todistus jäädä tulostamatta ja näin ollen ei sitä jakotilanteessa tullut annettua. Voisi kuitenkin kuvitella, että tuollainen asia selviäisi alle tunnissa, kun ottaa äkkiä kansliaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä valmistuneiden nimet on julkaistu jo 10.5.,eikö kukaan tarkistanut onko nimilistassa oma nimi?
Niin, mutta vasta sitten, kun ylioppilas kokelaat ovat itse saaneet tiedon asiasta.Tiedot tulevat ensimmäiseksi kouluille, jotka julkistavat tiedon koulun ilmoitustaululla.
Sieltä voi käydä vilkaisemassa, onko läppäisyt
Ja jo silloin, kun ylioppilaskokeet lähtee koululta, lukion opettajien tarkistamina, ylioppilas lautakuntaan. ooettaja voi ilmoittaa, että tämä koe meni niim huonosti, että tuskin läpäiset yo-tutkintoa.
Ei tarvitse kuin olla kuin yksi i eli hylätty koe, niin et läpäise.
Ei pidä paikkaansa, kompensaatiopisteillä pääsee läpi, jos niitä kerääntyy muista aineista riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta vasta sitten, kun ylioppilas kokelaat ovat itse saaneet tiedon asiasta.Tiedot tulevat ensimmäiseksi kouluille, jotka julkistavat tiedon koulun ilmoitustaululla.
Sieltä voi käydä vilkaisemassa, onko läppäisyt
Ja jo silloin, kun ylioppilaskokeet lähtee koululta, lukion opettajien tarkistamina, ylioppilas lautakuntaan. ooettaja voi ilmoittaa, että tämä koe meni niim huonosti, että tuskin läpäiset yo-tutkintoa.
Ei tarvitse kuin olla kuin yksi
Saa siellä olla hylättyjäkin aineita, kunhan pakollisen verran on suorittanut hyväksytysti.
Keskimmäisen lapsen yo-juhlassa yksi poika jäi yksin seisomaan keskelle salia kun nimeä ei sanottu. Olihan se lievästi sanottuna kiusallinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Keskimmäisen lapsen yo-juhlassa yksi poika jäi yksin seisomaan keskelle salia kun nimeä ei sanottu. Olihan se lievästi sanottuna kiusallinen tilanne.
Tiedätkö miten jatkoi, ja oliko kuitenkin oikeasti päässyt yo-kokeet läpi?
Ylioppilasta saa tietoonsa tulokset kyllä etukäteen