En koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset ostaa alle 120hv henkilöautoja
Varsinkin nykyautot painavat melkoisesti. Sitten nämä köröttävät rekan perässä ajaa tientukkona, kun odottavat 2km suoraa tietä, jotta pääsisi rekasta ohitse.
Kommentit (46)
180 hv aika lailla minimi tosiaan.
Mun autossa on 120 dieselhevosvoimaa ja aina olen sillä pystynyt ajamaan rajoitusten mukaan. Ohikin pääsee jos haluaa. Ja mikä tärkeintä, aina olen päässyt perille.
No ne alle 120-heppaiset ei välttämättä paina puoltatoista tonnia.
kuka idiootti edes puhuu hevosvoimista nykyaikana. Tervetuloa nykyisyyteen pois sieltä 1800 luvulta.
Tieliikennelaki ajonopeutta rajoittaa, eikä auton teho.
En ole vielä ikinä niin tehotonta autoa ajanut, etteikö sillä ylinopeutta pääsisi.
Omissa autoissa moottorien teho vaihdellut 60 ja 87hv välillä, nykyisessä 84hv. Kaikilla on kumminkin pysynyt liikennevirran mukana nopeusrajoitusten puitteissa ja on saanut kiihdytettyä moottoritiellekin.
Henkilöauton kanssa teho ei ole ikinä ollut ongelma, mutta pakettiautossa on hyvä olla tarpeeksi muskelia. Jos on täyteen lastattu kuorma niin on ärsyttävää mennä kiihdytyskaistaa pitkin kun tuntuu, ettei kiihdy mikään muu kuin kuljettaja.
Et pääse koskaan hyödyntämään auton maksimi ominaisuuksia.
Niitä autoja on miljoonia jotka on alle tuon 120 heppaa. Se että sinä et ymmärrä ei mitään tarkoita.
Niitä on ihan reippaita pikkuautoja kun vaiteistot on jotain 9 vaihteisia robottiaskeja niin se pelkkä hevosvoima ei tarkoita mitään
Mutta nyt sitten ymmärsit vai mitä halusit otsikolla sanoa?
Köyhälistö tuli taas ulisemaan kuinka heidän 300 euron katiskansa on ihan tarpeeksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelaki ajonopeutta rajoittaa, eikä auton teho.
Totta, en ymmärrä mitä hyötyä jostain 300km/h huippunopeudesta on, kun jokaisella kadulla on joku 30 tai 40km/h rajoitus?
Oudot on asenteet, kun sähköautoistakin pitää tehdä jotain 400hv ja 250km/h laitteita.
Tällähän varmistetaan se, että sitä energiaa ja materiaaleja kuluu ja sitä kautta päästöjä syntyy 10 kertainen määrä.
Valtaosa järkevistä ihmisistä tyytyisi johonkin 20hv kevyeeseen autoon, jonka huippunopeus on vaikka 100km/h.
Vierailija kirjoitti:
Oudot on asenteet, kun sähköautoistakin pitää tehdä jotain 400hv ja 250km/h laitteita.
Tällähän varmistetaan se, että sitä energiaa ja materiaaleja kuluu ja sitä kautta päästöjä syntyy 10 kertainen määrä.
Valtaosa järkevistä ihmisistä tyytyisi johonkin 20hv kevyeeseen autoon, jonka huippunopeus on vaikka 100km/h.
Tällaisen auton hankinta olisikin oikeasti ilmastoteko, nythän sähköautoja hankkivat juuri sellaiset, joilla on veneitä ja lämmitettyjä autotalleja ja poreammeita ja muita, jotka ovat juuri niitä ilmaston röööisköööjiä.
nykyaikana 120 hv on jo liikaa
Nopeusrajoituksia aiotaan laskea katso kartasta, mihin ajonopeuden pudotukset iskevät
Sallittu ajonopeus alenisi lukuisilla tieosuuksilla satasesta 80 kilometrin tuntinopeuteen. Valituille pilottiteille asetettaisiin 90 km/h nopeusrajoitus.
Oikeastaan tehon ja painon suhde ratkaisee. Hyvin riitti 130 heppainen turboahdettu liimaamaan selän penkkiin, kun kyseessä oli matala ja kevyt hatchback. Sama tietenkään ei riitä lihavalle katumaasturille alkuunkaan.
Ap on joku Jonne, jonka -92 vuosimallin Bemussa OLI ehkä joskus yli 120hv, mutta nyt on jäljellä vain rikkonainen pakoputkisto ja hirveä meteli.
Ja ihan jokaisella suoranpätkällähän on pakko ottaa romusta kaikki irti?
Vierailija kirjoitti:
Köyhälistö tuli taas ulisemaan kuinka heidän 300 euron katiskansa on ihan tarpeeksi hyvä.
Nytkö se sitten onkin auton hinta mikä vaikuttaa. Koita jo päättää mitä et ymmärrä
Ei se 121hv mene yhtään sen nopeammin