Kuinka pieneksi painoindeksi pitää oikein vetää, että saa litteän vatsan??
Ilmeisesti alipainoon, kun mitoissa 58 kg ja 175 cm on edelleen joku röllykkä roikkumassa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
166 cm 59 kg riittää oikein hyvin. Palikat näkyvissä. Liikunta ja geenit.
Sama homma, oon 168 cm ja 60 kg. Liikunta ja ne geenit ;)
Vierailija kirjoitti:
Litteä vatsaan pystyy vaikuttamaan syömällä. Jos paino on noin vähän suhteessa pituuteen ja vatsa silti roikkuu, niin sä syöt aivan väärin. Ruokavalio pitäisi laittaa ihan ensimmäiseksi kuntoon. Toisekseen pitäisi treenata syviä vatsalihaksia, ei niitä perus pinnallisia, koska niiden liiallinen treenaus aikaan vain ruman ja oudon pullotuksen.
No eipä. En ole ikänäni syönyt terveellisesti enkä tee lihaskuntoakaan, mutta 6 palikkaa näkyy talvisin ja 8 kesäisin. Se on vartalotyyppini ja geenieni ansiota. Arkiaktiivisuudella ja kotiruualla sekä puolikkaalla suklaalevyllä päivässä rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litteä vatsaan pystyy vaikuttamaan syömällä. Jos paino on noin vähän suhteessa pituuteen ja vatsa silti roikkuu, niin sä syöt aivan väärin. Ruokavalio pitäisi laittaa ihan ensimmäiseksi kuntoon. Toisekseen pitäisi treenata syviä vatsalihaksia, ei niitä perus pinnallisia, koska niiden liiallinen treenaus aikaan vain ruman ja oudon pullotuksen.
No eipä. En ole ikänäni syönyt terveellisesti enkä tee lihaskuntoakaan, mutta 6 palikkaa näkyy talvisin ja 8 kesäisin. Se on vartalotyyppini ja geenieni ansiota. Arkiaktiivisuudella ja kotiruualla sekä puolikkaalla suklaalevyllä päivässä rakennettu.
Veikkaanpa, että syömäsi ruokamäärä täytyy olla todella vähäinen tai esim. olet jatkuvasti ketoositilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla painoindexi 20,5 ja on litteä vatsa, vatsalihakset näkyy. Taaksepäin kallistunut kohtu ja rasva kerääntyy reisiin ja peppuun, yläkroppa on tosi rasvaton. Toki iltaa kohden ruoka pömpistää vähän.
Tässäpä juuri esimerkki siitä miten vartalotyyppi vaikuttaa. Monella ns. päärynällä voi olla litteä vatsa ja hoikka vyötärö, vaikka takapuolessa ja reisissä olisi rasvaa. Se on itse asiassa todella kaunis vartalotyyppi. T. Omena
Olipa ihanasti sanottu, ihan liikutuin. Yleensä tätä vartalotyyppiä parjataan, koska sen mukana tulee pienet rinnat, kun rasva ei kerry yläkroppaan.
Olen oppinut itsekin tykkäämään iän myötä, tämä on "business in the front and party in the back"-kroppa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että syömäsi ruokamäärä täytyy olla todella vähäinen tai esim. olet jatkuvasti ketoositilassa
Annoskoko on kerralla aika pieni, mutta syön vähintään 3-4 ateriaa päivässä. Ihan pastaa, perunaa, lihaa ja kasviksia. Joskus joku ateria korvaantuu voileivällä tai muroilla. Illallisen jälkeen pakko olla makea jälkkäri tai menetän järkeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla painoindexi 20,5 ja on litteä vatsa, vatsalihakset näkyy. Taaksepäin kallistunut kohtu ja rasva kerääntyy reisiin ja peppuun, yläkroppa on tosi rasvaton. Toki iltaa kohden ruoka pömpistää vähän.
Tässäpä juuri esimerkki siitä miten vartalotyyppi vaikuttaa. Monella ns. päärynällä voi olla litteä vatsa ja hoikka vyötärö, vaikka takapuolessa ja reisissä olisi rasvaa. Se on itse asiassa todella kaunis vartalotyyppi. T. Omena
Olipa ihanasti sanottu, ihan liikutuin. Yleensä tätä vartalotyyppiä parjataan, koska sen mukana tulee pienet rinnat, kun rasva ei kerry yläkroppaan.
Olen oppinut itsekin tykkäämään iän myötä, tämä on "business in the front and party in the back"-kroppa 😂
Päärynä on mitä käytännöllisin vartalotyyppi. Ei kerry rasvaa vatsaan (ja se vatsarasvahan on sitä haitallisinta), eikä toisaalta ole isoja raskaita rintoja vaivoina. Vaikka sinänsä turha näitä vartalotyyppejä on vertailla, kun eihän sille ruumiinrakenteelleen mitään voi. Painoon voi vaikuttaa, mutta ei siihen kerääntyykö ekstrakilot ekana vatsaan, takamukseen vai rintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän sama, vatsan yläosassa varsinkin helposti näkyy vatsalihakset. Toki pyöräilen töihin päivittäin ja puuhastelen pihalla jotain, mutta en käy salilla tai treenaa juuri lihaskuntoa ja syön kyllä karkkia/suklaata/sipsiä lähes päivittäin ja ihan normaalikokoisia ruoka-annoksia aivan tavallista perusruokaa. Ja välipalat vielä päälle. Olen aivan 100% varma, että epäonnekkaammilla geeneillä joku toinen olisi samalla ravinnolla ja aktiivisuudella ainakin vähän pullukka.
Vastaus asiaan on enemmän ryhdissä. Tottakai vatsaan saa ilmaa aina.
Myös paikallislihakset poistavat rasvan aika hyvin. Tottakai jos olet kukkakeppi niin vatsamakkaroista ei pääse eroon koska rasvavarannon poistamisesta on vain haittaa jos iskee nälänhätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit vaikuttaa kuinka vähiin rasvakudoksen voi saada.BMI ei paljon kerro.
Eikä vaikuta, älä jauha potaskaa. Ruokavalio siihen vaikuttaa. Eli jokainen voi ihan itse siihen vaikuttaa, älä etsi tekosyitä.
Sillä on rajat kuinka kiinteäksi eri yksilöt voivat päästä,tähän vaikuttaa ne erilaiset geenit.
Heh heh, mikä kusupää tuo kommentoija on.
Olen sydän infrakti leikattu mies. Ja taatusti tiedän asiasta enemmän, kuin joku lapsellinen suun sottelija tällä palstalla.
Olen saanut leikksuksen jälkeen hoitoa niin fysioterapeuteilta, kuin ravintoterapeuteilts
Ja täysin omakustanteisesti.
Aivan uskomattoman hyvää hoitoa ja neuvoja olen saanut. Ilman heitä, tuskin olisi enää työkunnossa, omadsa yrtiyksessäni.