Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pieneksi painoindeksi pitää oikein vetää, että saa litteän vatsan??

Vierailija
31.05.2024 |

Ilmeisesti alipainoon, kun mitoissa 58 kg ja 175 cm on edelleen joku röllykkä roikkumassa.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän nyt riippuu ihan kokonaan siitä, minkä mallinen keho ihmisellä on. On reippaastikin ylipainoisia ihmisiä, joilla ei vatsaan kerry juuri mitään. Sitten olen esim. minä, jolla kaikki ylimääräinen on juuri vatsassa. Itsellä maha oli lättänä vasta tosi paljon alipainoisena mutta silloin ei ollut muotoja enää missään muuallakaan.

Syömishäiriöriski myös kasvaa reippaasti kun tavoitellaan väkisin oman kehon vastaista ulkonäköä. Anoreksia voi kääntyä myöhemmin ahmimishäiriöksi, jolloin alipaino muuttuukin ylipainoksi. Tätä ei moni "täydellistä" vartaloa tavoitteleva tule ajatelleeksi. 

Ei se ihan noinkaan mene. Matalan rasvaprosentin ei tarvitse tarkoittaa alipainoa, jos on lihasmassaa. Urheilijoilla ei yleensä ole paljon vatsamakkaroita, mutta eivät he alipainoisia ole, koska ovat lihaksikkaita.

Se on sitten eri kysymys, tarvitseeko ei-kilpau

En tiedä, vastasitko vahingossa minulle. Koska en väittänytkään, että matala rasvaprosentti tarkoittaisi alipainoa vaan että jos kehotyyppi on sellainen, että rasvaa kertyy eniten keskivartaloon sitä on vaikea saada pois ilman, että paino menee aika alas. Ei kait mahdotonta mutta vaikeaa. Toki jos treenaa kunnon lihakset, niin ne painavat mutta tämä on vähän eri asia kuin mitä tässä kysytään. Eikä tässä ollut kyse mistään urheilijan vatsalihaksista vaan tavallisen ihmisen litteästä mahasta.

Vierailija
42/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vegaanihötön ongelma on, että täytyy syödä paljon kaloriköyhää ruokaa, siirry lihapatojen ääreen niin turvotus vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vielä 50 kg / 167 cm vatsaa. Että se ärsytti tuolloin. Mut tosiaan siinä vaan oli sitä rasvaa. Muuten oli aika luuranko meininki.

Eli suhteutettuna sama kun APlla koska hän pidempi.

Naisilla vaan on rasvaa tietyissä paikoissa, ainakin joillain. Se ei tarkoita että olisi millään lailla lihava. Naisilla kuuluu olla rasvaa muuten et ole terve.

Vierailija
44/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdun asennolla ei ole terveyseroja mutta eteenpäin kallistunut kohtu voi pömpöttää vatsaa.

Kohtu on n. päärynän kokoinen, joten aivan valtavaa pömppää se ei saa aikaiseksi. Sen sijaan siinä on geneettisiä eroja minne päin kehoa rasva kertyy, joillakin vatsaan, joillakin lanteille, jne.

Vierailija
45/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli vielä 50 kg / 167 cm vatsaa. Että se ärsytti tuolloin. Mut tosiaan siinä vaan oli sitä rasvaa. Muuten oli aika luuranko meininki.

Eli suhteutettuna sama kun APlla koska hän pidempi.

Naisilla vaan on rasvaa tietyissä paikoissa, ainakin joillain. Se ei tarkoita että olisi millään lailla lihava. Naisilla kuuluu olla rasvaa muuten et ole terve.

Nykyään on painoa enemmän ja ei se enää edes harmita. Tää on vaan elämää ja ne on vaan kiloja, turha stressata kaikesta. Vanhemmiten sitä antaa itsensä elää vähän vapaammin ilman noita kahleita. Nyt olen vapaa.

Vierailija
46/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vegaanihötön ongelma on, että täytyy syödä paljon kaloriköyhää ruokaa, siirry lihapatojen ääreen niin turvotus vähenee.

En ole vegaani enkä syö muutakaan "höttöä".

Ap

Vierailija
47/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teet että pysyt noinkin hoikkana?

Syön terveellisesti ja treenaan lihaskuntoa.

Ap

Vierailija
48/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lantio väärässä asennossa? Tai ei väärässä, mutta sillä tavalla kallistunut, että vatsa pömpöttää ja takapuoli törröttää.

Vierailija
49/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella laihalla läskillä ei ole välttämättä koskaan litteään vatsaan. Se vaatisi vatsalihaksia. Olet varmasti oksettava ilmestys.

T. Painoindeksi 23, litteä vatsa ja kiinteä kroppa. Ei ole löysää eikä sellua, mikään ei roiku <3

Vierailija
50/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva se on mikä hoikistaa ja vie läskit kropasta.

Vierailija
51/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teet että pysyt noinkin hoikkana?

Syön terveellisesti ja treenaan lihaskuntoa.

Ap

Höpöhöpö. Lihaksia sulla ei ainakaan pahemmin mitään ole, kerta rellukkaakin löytyy tuolla painolla. Ruokavalio nyt ainakin on täysin pielessä.

Vierailija
52/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi ei liity kyllä millään tavalla tähän. Kehonrakentajalla on BMI liian korkea, vaikka se on lihasta. Tuota systeemiä ei edes suositella käyttöön enää, vaan katsotaan kehon koostumus.

Kyllä paino varmaan jonkun verran liittyy siihen onko vatsamakkaroita vai ei. Mutta eihän palstan idarit sitä ymmärrä.

Vierailija
53/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän nyt riippuu ihan kokonaan siitä, minkä mallinen keho ihmisellä on. On reippaastikin ylipainoisia ihmisiä, joilla ei vatsaan kerry juuri mitään. Sitten olen esim. minä, jolla kaikki ylimääräinen on juuri vatsassa. Itsellä maha oli lättänä vasta tosi paljon alipainoisena mutta silloin ei ollut muotoja enää missään muuallakaan.

Syömishäiriöriski myös kasvaa reippaasti kun tavoitellaan väkisin oman kehon vastaista ulkonäköä. Anoreksia voi kääntyä myöhemmin ahmimishäiriöksi, jolloin alipaino muuttuukin ylipainoksi. Tätä ei moni "täydellistä" vartaloa tavoitteleva tule ajatelleeksi. 

Ei se ihan noinkaan mene. Matalan rasvaprosentin ei tarvitse tarkoittaa alipainoa, jos on lihasmassaa. Urheilijoilla ei yleensä ole paljon vatsamakkaroita, mutta eivät he alipainoisia ole, koska ovat lihaksikkaita.

Mä olen just tollanen, pituus 167, ja painon pitää olla noin 50 kg, että rasva lähtee vyötäröltä.

Vierailija
54/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla BMI 19 ja silti pieni pömppä. Suolistovaivat pitää mahan alueen pinkeänä. Niinä harvoina päivinä kun kun vatsa ei vaivaa niin vähän näkyy lihasten äärirajoja.

Vierailija
55/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut muita kommentteja, mutta ei se indeksi, vaan kehonkoostumus, geenit jne. Lihakset auttaa, mutta maha voi olla myös stressin (kortisoli lihottaa) tai vaikka ruoansulatuksen häiriön aiheuttama juttu. Joillekin luonnostaa kertyy enemmän massaa siihen keskivartalon kieppeille, kun taas toisilla on hoikka vyötärö vaikka muuten olisi muotoa. Se litteys on tosin usein kyllä lihaskunnon ja hyvän ryhdin ansiota. Sitten on myös se, että jos istuu paljon, niin se "hip flexor" alue (en tiedä mikä on suomeksi) muuttuu tiukaksi ja lyhenee, jolloin se vetää selän notkolle, ja se taas saa mahan näyttämään isommalta, kuin onkaan. Kun kävelee ja venyttelee niitä, niin se alue palaa normaaliin asentoonsa, jolloin mahakin näyttää litteämmältä. Eli monen asian summa. 

Vierailija
56/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noinkaan mene. Matalan rasvaprosentin ei tarvitse tarkoittaa alipainoa, jos on lihasmassaa. Urheilijoilla ei yleensä ole paljon vatsamakkaroita, mutta eivät

Mä olen just tollanen, pituus 167, ja painon pitää olla noin 50 kg, että rasva lähtee vyötäröltä.

Kysymys kuuluukin: paljonko teillä.on rasvaprosentti?

Sehän se määrää onko sitä rasvaa vyötäröllä vai ei, oli paino mikä tahansa. Kehon kokonaismassa on aikalailla yksi haisee sen rinnalla. 🤦🏻

Vierailija
57/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeii, nyt on jotakin väärin. Jos ei ole litteä noista mitoista huolimatta niin anna olla. Ei se haittaa.

Vierailija
58/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi ei liity kyllä millään tavalla tähän. Kehonrakentajalla on BMI liian korkea, vaikka se on lihasta. Tuota systeemiä ei edes suositella käyttöön enää, vaan katsotaan kehon koostumus.

Kyllä paino varmaan jonkun verran liittyy siihen onko vatsamakkaroita vai ei. Mutta eihän palstan idarit sitä ymmärrä.

Ei liity. Kehon rasvaprosentti sen sijaan liittyy. Mutta eihän sitä tuollainen idari tajua, kun tuijottaa vaan pelkkää vaakaa...

Vierailija
59/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 58 kg ja 167cm ja semmonen makkara on. Urheilen paljon

Vierailija
60/90 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on mies haukkunut ylipainoiseksi kun painoindeksini oli 18,5 eli olin lähes alipainoinen. Joillakin se maha ei muutu litteäksi vaikka laihduttaisi itsensä anorektikoksi, mutta sitä tämä mies ei tajunnut. Oli ilmeisesti ajatellut, että rasvaimulla ja silikoneilla muokatut naiset ovat luonnollisia ja kaikkien pitäisi näyttää siltä. Jätin kyseisen luuserin. Itki myöhemmin vielä perääni kun ei ilmeisesti sitä täydellistä naista kuitenkaan löytänyt :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan