Nuorisobarometri kertoo... Uskonnolliset nuoret voivat muita paremmin!
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/paakirjoitus-uskonnolliset-nuoret-voi…
Nuorisobarometri tuo uuden näkökulman myös jokakeväiseen suvivirsikeskusteluun ja uskontojen näkymiseen kouluissa. Uskontoallergian ajat ovat ohi, ainakin nuorten parissa. Nuorista 86 prosenttia ajattelee, että kaikilla tulee olla oikeus puhua uskonnostaan tai katsomuksestaan koulussa. Vain 11 prosenttia ei pidä Suvivirren laulamista koulussa sopivana. Myös uskonnolliset symbolit saavat nuorten mielestä näkyä niin oppilailla kuin opettajilla.
Kommentit (59)
Kristillisjuutalaiset arvot ovat meidän yhteiskuntamme perusta. Voi verrata esim islamilaiseen tai luonnonuskontoihin ym. Ja ateismiin joka vie nyt juuri esim jenkkilää alaspäin vauhdilla. Talous, terveys, rikollisuuden valtava kasvu
Tottakai vain rajalliseen ymmärrykseen kykenevä on onnellisempi, tuo on aivan looginen lopputulema.
Olen elämässäni tavannut monia vajaavaltaisia jotka suorastaan säteilevät iloa.
Vierailija kirjoitti:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
63 vertaisarvioidun tutkimuksen mukaan uskovaisella on keskimäärin 9-14 pistettä matalampi ÄO kuin agnostikolla tai ateistilla.
Tämä on yhtenevä Suomen Pisa-tulosten kanssa. Suomessa tyttöjen äo on korkeampi kuin poikien.
Vierailija kirjoitti:
Kristillisjuutalaiset arvot ovat meidän yhteiskuntamme perusta. Voi verrata esim islamilaiseen tai luonnonuskontoihin ym. Ja ateismiin joka vie nyt juuri esim jenkkilää alaspäin vauhdilla. Talous, terveys, rikollisuuden valtava kasvu
Islam on lähempänä juutalaisuutta kuin kristinusko. Eivät syö sianlihaa, eivät syö verta ja ympärileikkaavat jne. Noudattavat siis säntillisemmin Mooseksen lakeja. Kaikki kolme ovat samaa perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on menettänyt siunauksensa joka meillä oli vaikka talvisodan aikana kun kansa rukoili ja kunnioitti Jlaa. Tarvitaan uusi herääminen
Toisaalta se on jo alkanut. Nuorten miesten keskuudessa! Nuorisobarometri kertoo. Nuoret naiset pahemmin uushenkisyyden eli new agen harhauttamia.
Miten niin new agen harhauttamia? Entä jos oletkin ITSE harhautettu?
Vetikö joku hihhuli palkokasveja nenään kun aikaisempi jeesusteluketju katosi?
Vierailija kirjoitti:
Kristittynä autan ja tuen läheisiäni. Huolehdin muista. Teen hyvää. Täälläkin kannustan ja kuuntelen tuntemattomia. Kunpa meitä hyvän lähettiläitä olisi enemmän Suomessa.
Ei tuohon tarvita kristillisyyttä. Olen hyvin empaattinen ja altruistinen mutta en yhtään uskonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vain rajalliseen ymmärrykseen kykenevä on onnellisempi, tuo on aivan looginen lopputulema.
Uskonnollisen vakaumuksen omaava ihminen on henkisesti huomattavasti vahvempi kuin uskonnoton. Kuulemma kaikista pahimpia rikoksia tutkimaan ei rekrytoida kuin syvästi uskonnollisia poliiseja koska ovat ainoita joilla pysyy pää kasassa ultimaattisen pahuuden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollisen vakaumuksen omaava ihminen on henkisesti huomattavasti vahvempi kuin uskonnoton. Kuulemma kaikista pahimpia rikoksia tutkimaan ei rekrytoida kuin syvästi uskonnollisia poliiseja koska ovat ainoita joilla pysyy pää kasassa ultimaattisen pahuuden edessä.
Kuulemma eli keksit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristittynä autan ja tuen läheisiäni. Huolehdin muista. Teen hyvää. Täälläkin kannustan ja kuuntelen tuntemattomia. Kunpa meitä hyvän lähettiläitä olisi enemmän Suomessa.
Ei tuohon tarvita kristillisyyttä. Olen hyvin empaattinen ja altruistinen mutta en yhtään uskonnollinen.
Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikeilla. Ilman vankkaa moraalikoodistoa olet kohta "tekemässä hyvää" pridessa ja ajamassa alaikäisille kirurgisia toimenpiteitä joilla heistä tehdään eunukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Media ja opetus ei kerro kuinka paljon hyvää kristinusko on tehnyt yhteiskuntamme arvoihin ja koko yhteiskunnan kehittymiseen. Nyt vain mainostetaan jotai uskonnon uhria.
Kristinuskolla todella on arvot; niin on muillakin uskonnoilla. Mitä arvoja arvostetaan/ toteutetaan käytännössä, päätetään demokraattisessa valtiossa äänestämällä. Mitkään arvot (tai mikään uskonto) eivät ole hyviä tai pahoja, vaan ne vain ovat. Ihminen itse päättää, mikä on hyvää tai pahaa milloin milläkin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt. Dokumentissa oli. Ja onhan se arkijärjelläkin ymmärrettävissä. Uskonnolliset ymmärtävät että Saatana on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikeilla. Ilman vankkaa moraalikoodistoa olet kohta "tekemässä hyvää" pridessa ja ajamassa alaikäisille kirurgisia toimenpiteitä joilla heistä tehdään eunukkeja.
Uskovaisissa on se suuri ongelma, he luulevat moraalin yms olevan uskonnoista lähtöisin olevia asioita. Muutenkin tykkäävät omia muiden asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt. Dokumentissa oli. Ja onhan se arkijärjelläkin ymmärrettävissä. Uskonnolliset ymmärtävät että Saatana on olemassa.
Kas kun ei mörökölli.
Vierailija kirjoitti:
(Taas otetaan esiin jenkkilä. Huokaus.) Minulla on taas sellainen käsitys, että jenkkilässä ei ateisteja juuri ole tai nää hihhuliuskovaiset (lue: fundamentalistikristityt) on todella äänekkäitä.
Sellainen, jolla on ympärillään joukko samoin ajattelevia tyyppejä, voi paremmin kuin se, jolla ei ole.
Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin: ei tarvita kristillisyyttä. Itse olen new age -läinen. Olen tavannut mm. islamilaisia(kin) hyvän lähettiläitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ateismi veisi juuri Jenkkilää alas, kun ateismi on paljon voimakkaampaa Euroopassa? Ateistit ovat vähemmistössä USA:ssa ja päättäjien keskuudessa olematon vähemmistö. Jälkimmäinen voi toki johtua myös siitä, että julkisesti ateistiksi julistautuminen on käytännössä poliittinen itsemurha USA:ssa, kertoo toki äänestäjien tilasta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti luulet ihmisten uskovan sua? Vai provoiletko vain?
Media ja opetus ei kerro kuinka paljon hyvää kristinusko on tehnyt yhteiskuntamme arvoihin ja koko yhteiskunnan kehittymiseen. Nyt vain mainostetaan jotai uskonnon uhria.