Mikä on taustalla jos akateeminen nainen on wt?
Mistä se kumpuaa? Onko se jotain synnynnäistä, vai kulttuurisidonnaista?
Mä olen täällä nyt useammassa eri ketjussa saanut kuulla olevani kyseisenlainen nainen. Yliopisto on käyty ja virka on alla. Tulen duunariperheestä, jossa ei harrastettu kulttuuria eikä mitään muutakaan sivistystä yhtään mitenkään. Varmaan sieltä itsellä osaksi johtuu. Ja onko sitten vielä osasyynä se, ettei oikein paljon ole älyä. Yliopistossa sitä ei mitenkään loputtomiin tarvitse, se ei ole mikään fiksuuden mittari millään muotoa. Tunneälykäs olen luullut olevani, mut nyt en sitten enää tiedä sitäkään.
Ja Huom, mä olen samaa mieltä täällä kommentoijien kanssa, että taidan olla jonkin verran wt. Oli aluksi aika järkytys mut nyt olen kiitollinen ja tajuan, että tälle pitää ruveta tekemään jotain.
Ajatuksia? Ehdotuksia? Miten tästä pois?
N39
Kommentit (28)
Ehkä kannattasii ymmärtää, että osalle wt on vaikka se, että on ottanut pienen pienen tautuoinnin tai kulkee sukat sandaaleissa..... Toki todellistakin wt -väkeä jotka eivät piittaa ympristöstään tai msitään muustakaan jossa pitäsi ottaa vähän enempi vastuuta muusta kuin omasta mukavuudestaan on mutta he ovat Suomessa häviävän pieni joukko. Tosieksi veilä sekin, että mitä Suomessa tavataan liittää "Wt" sanaparin yhteyteen on "vähän" eri juttu mihin tuolla ilmaisulla viitataan ja tarkoitetaan vaikkapa Atlantin tosiella puolella, Jenkeissä
Uskovainen mies
No, ensin pitäisi määritellä wt. Mun mielestä tatuoinnit, tupakointi ym. kliseet eivät oikein riitä. Onko wt elämänasenne? Itse olen duunariperheestä lähtöisin oleva tohtori, enkä samaistu akateemisiin piireihin ollenkaan. En koe olevani kuitenkaan mikään wt, vaan ihan tavallinen kaduntallaaja, joka ei harrasta muuta kulttuuria kuin kirjojen lukemista.
Virka on yäk. Olet minun elätettäväni, olet jo nyt kuin kotirouvani. t: Nettoveronmaksaja-sinkkumies
Mielenkiintoisempi kysymys on se, että onko Suomeen tulossa tällainen kouluttamattomien ja huonoista elämäntavoista kärsivien ryhmä laajassa mittakaavassa. Kokoomuksen säästökohteenahan on koulutus ja tällaisilla päätöksillä on vahingollisia seurauksia nuorisolle.
Vierailija kirjoitti:
Virka on yäk. Olet minun elätettäväni, olet jo nyt kuin kotirouvani. t: Nettoveronmaksaja-sinkkumies
Hienoa. Ihan ensimmäiseksi lahjaksi ostat paljun minun parvekkeelle ja sen jälkeen viet hotellilomalle.
Akateemisuuteen kuuluu halu ja pyrkimys elinikäiseen oppimiseen. Kulttuuri, opinnot, matkustelu ym. tarjoavat tähän tilaisuuksia. Yliopiston voi käydä kuin minkä tahansa koulun tai sitten yliopiston voi ajatella opettavan oppimaan.
Hei haluan kans paljun ja lomalle! Jono?
Vierailija kirjoitti:
Akateemisuuteen kuuluu halu ja pyrkimys elinikäiseen oppimiseen. Kulttuuri, opinnot, matkustelu ym. tarjoavat tähän tilaisuuksia. Yliopiston voi käydä kuin minkä tahansa koulun tai sitten yliopiston voi ajatella opettavan oppimaan.
Opintojen loppuvaiheessa ei yliopistolla enää oikein oppinut uutta, piti siirtyä elämään oppimaan. Meikäläinen on ihan tyytyväinen, ettei nelikymppisenä enää ole sitä pakottavaa tarvetta oppia jatkuvasti uutta, monet asiat hoituu rutiineilla ja osaa jo olla tyytyväinen siihen mitä on ja nauttia siitä, mitä on jo oppinut. Tietyllä tavalla toistaa enemmän itseään, mutta juuri se tekee elämästä nautinnollista ja helppoa. Ei tarvitse suorittaa niin paljoa ja voi rentoutua enemmän, kun monet asiat on selkärangassa ja menee rutiinilla.
Mä oon kans wt maisteri. Ala on hyvin työllistävä mutta mt ongelmani estävät minua työllistymästä yhtään mihinkään. Siitä taas seuraa rahan puute eli ei ole varaa tehdä mitään. Se tekee minusta weeteen. Seuraavaksi voisi ryhtyä vaikka rikolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei haluan kans paljun ja lomalle! Jono?
Juu, mulla on niin kuuma yksiö, että olen suunnitellut vesiparatiisin tuohon parvekkeelle. Ei vaan ole rahaa. Missäs se rahamies luuraa ???
Villi veikkaukseni on, ettet oikeasti ole wt, vaan vika on haukkujien asenteissa.
Wt muijasta mulle homomiehenä tulee mieleen pk ja amis perustutkinto, rööki koko ajan suussa, kalja ja siiderit maistuu... ylipaino, ripsijatkeet, ja herranjumala ne äärimmäisen halvannakoiset saatanan tatuoinnit hyi helevetti!
Vierailija kirjoitti:
Wt muijasta mulle homomiehenä tulee mieleen pk ja amis perustutkinto, rööki koko ajan suussa, kalja ja siiderit maistuu... ylipaino, ripsijatkeet, ja herranjumala ne äärimmäisen halvannakoiset saatanan tatuoinnit hyi helevetti!
No mulla tulee enemmän mieleen joku muija, jolla ei ole mitään tutkintoa paitsi elämämkoulu esim. lastenkoti > psykiatrinen > huumeet > psykiatrinen > huumeet > vankila > vapaus > kallumies > lapsia monelle miehelle > taistelukoira > eläke diagnoosilla > Helly Hansen vaatteet > Mones kerta, kun aloittaa uuden koulun ja keskeyttää
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans wt maisteri. Ala on hyvin työllistävä mutta mt ongelmani estävät minua työllistymästä yhtään mihinkään. Siitä taas seuraa rahan puute eli ei ole varaa tehdä mitään. Se tekee minusta weeteen. Seuraavaksi voisi ryhtyä vaikka rikolliseksi.
Tuo asenne, että vois vaikka ryhtyä rikollsieksi seuraavaksi antaa kyllä vahvasti viitettä siitä, että noin sanova on tai on hyvää matkaa luisumassa wt:si. - Ilman rahaa tai ainakin hyvin pienellä rahalla voit käyttää vaikka kirjastojen moninaisia palveluita.
Niin, mä olen sellainen aika juntti suoraan sanottuna. En osaa mitään hienoa small talkia, esim jotkut hienommat päivälliset olis aivan kauhistus, enkä mä edes hallitse niitä käyttäytymiskoodeja.
Poltan tupakkaa, vedän välillä kunnon kalsarikännit himassa. Miehiä on tullut ja mennyt, lapsia ei onneksi. Töitä oon tehnyt aina. Arvostelen ihmisten ulkonäköä tai älykkyyttä todella rumasti, kylläkin vain harvojen kuullen, luojan kiitos. Puhun liian avoimesti seksielämästäni. Olen velkaantunut typerien valintojen takia. Kiroilen paljon ja käytän tiettyjen ihmisten seurassa todella karua kieltä.
Nuo käytöstavat nyt on varmaan ihan harjoituksen puutetta, mut muuten kyllä koen että taitaa olla selityksenä yksinkertaisesti tyhmyys. Aika jännä tälleen ns "ulkopuolisin" silmin nähdä yhteen niputettuna kasa faktoja itsestään.
Jotain positiivista, tupakointi on jo vähentynyt ja tavoite päästä eroon piakkoin.
Mut tosiaan, te palstalaiset saitte mut tajuamaan että en ole kovin ihana ihminen monilta osin. Kiitos siitä, tää on vilpitöntä. Koitan kovasti ottaa opikseni.
Ap
Olen muuten oikeasti tavannut akateemisen wt-muijan. Meillä oli tosi hauskaa atk-luokassa ja anteeksi, kun en ehtinyt ottamaan yhteyttä & hukkasin puhelinnumerosi. Olit hieno tyyppi, jos luet tän joskus :)
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaukseni on, ettet oikeasti ole wt, vaan vika on haukkujien asenteissa.
Kyllä mä olen, avasin tuossa ylempänä asiaa enemmän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintojen loppuvaiheessa ei yliopistolla enää oikein oppinut uutta, piti siirtyä elämään oppimaan. Meikäläinen on ihan tyytyväinen, ettei nelikymppisenä enää ole sitä pakottavaa tarvetta oppia jatkuvasti uutta, monet asiat hoituu rutiineilla ja osaa jo olla tyytyväinen siihen mitä on ja nauttia siitä, mitä on jo oppinut. Tietyllä tavalla toistaa enemmän itseään, mutta juuri se tekee elämästä nautinnollista ja helppoa. Ei tarvitse suorittaa niin paljoa ja voi rentoutua enemmän, kun monet asiat on selkärangassa ja menee rutiinilla.
Itse osaan hetken opintojen jälkeen nauttia pelkästä työelämästä, mutta pian etsin jonkin uuden projektin tai alan opiskelemaan jotain uutta. Pidän ajatuksesta, ettei ihminen ole koskaan valmis ja edessä on elinikäinen oppiminen. Joku älyteknologiaan liittyvä kiinnostaa nyt..
Hyvin paljon matkanneena aika moni basic suominainen on kovin vaatimaton olemukseltaan; wt stigmalla menee helposti. Esim. liika ehostus nimenomaan näyttää halvalta ja niin kovin alaluokkaiselta. Who cares mikä koulutus/sivistystaso taustalla on.. tänäänkin tuossa K-marketin jonossa kun maamme naisia katselin niin pahaa teki ylipaino, rumuus ja tyylittomyys.
Oletko käynyt yliopiston kuin amiksen? Tutkinto johonkin tiettyyn tehtävään valmistava ja sen valmistumisen jälkeen ei enää opintoja?