Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias ei haluaisi mennä päiväkotiin

Vierailija
30.05.2024 |

Pian vuosi päiväkotielämää takana ja 2-vuotias ei vieläkään viihdy päiväkodissa. Itkee aamuisin, kun pitäisi lähteä. Päiväkodissa on vakava ja hiljainen, välillä itkuinen. Ei juurikaan puhu siellä, toisin kuin kotona höpöttää jatkuvasti. Kokemuksia? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakaan ei sinne halunnut ja traumatisoituminen alkoi olla niin selvää että nyt on kotona esikouluun asti. Onko omasi aivan pakko olla siellä? Kuinka usein on ja kuinka pitkiä päiviä? Onko mielestäsi päiväkodissa itsessään vikaa, vai enempi se ettei pieni lapsi ole vielä vaan valmis? Olitko kuinka kauan alussa tutustumassa? Itse olin 2 viikkoa ja oli aivan totaalisen järkyttävää, sitkun eivät jaksaneet enää esittää läsnäollessani. Rikollista suorastaan ja kuin romanialaisessa orpokodissa. Vaihdoin tottakai päiväkotia ja olin sielläkin 2viikkoa, oli ihan ok tavallinen päiväkoti mutta lapsi ei ollut valmis. 

Vierailija
2/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pk toiseen. On kokemuksia, lapsi ei tarhaan oireile. Olen ollut töissä pk:ssa, ja lapseni oli toisessa. Ei ollut kauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakaan ei sinne halunnut ja traumatisoituminen alkoi olla niin selvää että nyt on kotona esikouluun asti. Onko omasi aivan pakko olla siellä? Kuinka usein on ja kuinka pitkiä päiviä? Onko mielestäsi päiväkodissa itsessään vikaa, vai enempi se ettei pieni lapsi ole vielä vaan valmis? Olitko kuinka kauan alussa tutustumassa? Itse olin 2 viikkoa ja oli aivan totaalisen järkyttävää, sitkun eivät jaksaneet enää esittää läsnäollessani. Rikollista suorastaan ja kuin romanialaisessa orpokodissa. Vaihdoin tottakai päiväkotia ja olin sielläkin 2viikkoa, oli ihan ok tavallinen päiväkoti mutta lapsi ei ollut valmis. 

Mitä siellä päiväkodissa sitten tapahtui? :O

Vierailija
4/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen kuulu päiväkotiin 

Vierailija
5/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se sitten auta muuta kuin jäädä kotiin.

Vierailija
6/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni päiväkotiin. Ei kai osaa olla siellä muutenkaan, kuten kotona ollaan. Viisas lapsi. Äitiä ikävä tai isiä.

Vierailija
7/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perhepäivähoidossa niin aina itkua vääntäen jäi.  Vaihdettiin sitten kauempana työpaikasta olevaan niin viikonloppuna välillä kyseli milloin taas pääsee hoitoon tädin luokse.  Siinä ekassa oli kyllä varsinainen mummo hoitajana.

Vierailija
8/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun lapseni olisi itkuinen noin kauan päiväkodissa, todellakin alkaisin miettiä miksei sinne sopeudu.

Koko lapsen persoona erilainen kuin kotona. 😔

Olisiko hoitopaikan vaihdon paikka??????? Minusta KYLLÄ

Vierailija
9/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmat enää jaksa katsoa lapsiansa niin että pitää viedä päiväkotiin  ei taida olla yhtä mukavaa kun tekohetkellä 

Vierailija
10/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei kuulu päiväkotiin.

Vierailija
11/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti päiväkodin vaihto. Tilanne on lapselle kamala. Ei se selviä , miksi. 2-vuotias tuntee paljon, mutta ei pysy sanoittamaan.

Meillä oli sama tilanne hoitopaikassa ja  kun vaihdettiin ,oli kuin eri lapsi siellä.Siis heti vaihtoon. Kesällä voit saada jonkun ihanan ihmisen hoitamaan häntä , vaikka.

Vierailija
12/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias on aivan liian nuori päiväkotiin, kuten tässä ketjussa on aiemminkin mainittu. Varhaiset vuodet ovat sijoitus koko elämään. Nyt jäät kotiin hoitamaan lasta 1-2 vuodeksi.

Vierailija
13/13 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollisuus mennä seurailemaan toimintaa muutamaksi päiväksi? Muutenhan tämä on vain palstalaisten arvailujen varassa, että mitä siellä tapahtuu. 

Ehkä voi olla kyse jostain kehityksellisestä asiasta. Mistähän lapsellesi voisi löytyä iloa? Kannattaisi nostaa kissa pöydälle siellä päiväkodissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän