Milloin viimeksi on ollut näin kuuma toukokuu?
Tässähän ihan läkähtyy kotiin helteiden painostamana.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut Suomessa ennen toukokuussa trooppista lämpötilaa olevia öitä. Paitsi ehkä silloin kun maapallo oli vielä sulaa kiveä.
Missäpäin niitä on ollut? Ei ainakaa pirkanmaalla ole yöt vielä yli 20.
Pirkanmaako on Suomi? Luulin että siihen kuuluu muitakin kaupunkeja. Oli juuri lehdessä eilen että rajat meni rikki.
länkytät paljon paskaa muttet osaa sanoa missä. Tyypillinen nettimulkku.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet ei muista. Keskiajalla oli kuumempaa kuin nyt, mutta kun ei ollut niitä mittareita.
vuonna 2014 oli myös 30 asteen helteet toukokuussa, muistan se hyvin.
Sää- ja ilmastoraportit totesivat 2023 että se oli historiamme kuumin vuosi. Nyt 2024 on luonnollisesti vielä kuumempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista mutta minusta tämä on just sopiva lämpötila. Nautin suunnattomasti
oot varmaa kotona makaaja.minä en nauti hikoilusta tippaakaan viiituttaa tehä töitäkin.aika outoa et joku nauttii hikoilusta vähä sama jos sanoisin oli -30 pakkasta ai että oli sormet ja varpaat ihanan jäässä.
En ole kotona makaaja, tosin osan ajasta työskentelen etänä, osan toimistolla.
Ihmiset ovat erilaisia, olen aina tykännyt enemmän lämmöstä kuin pakkasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut Suomessa ennen toukokuussa trooppista lämpötilaa olevia öitä. Paitsi ehkä silloin kun maapallo oli vielä sulaa kiveä.
Pirkanmaako on Suomi? Luulin että siihen kuuluu muitakin kaupunkeja. Oli juuri lehdessä eilen että rajat meni rikki.
Menikö pahastikin hermoon? Lue uutisia joskus. Oot vissiin tottunut että sulle annetaan kaikki valmiina käteen ja googleakaan ei enää osaa itse käyttää.
Huhtikuu oli kylmä, nyt toukokuu on kuuma. Sopivaa kompensaatiota, sanoisin.
Mistä joku puhuu globaalisti ilmenevänä ilmastonmuutoksena on kyseessä enemmänkin teknologian käyttö kuten EISCAT/HAARP. Se että nyt on lämmin toukokuu, saattaa johtua ihan vain luontaisista sykleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1995, lämpöä 31 astetta.
Tasaisesti ei ole koskaan ollut näin kuuma Suomessa, sen voit tarkistaa vaikka ilmatieteen laitokselta. Yksittäiset lämpötila ennätykset ei vastaa jatkuvaa hellettä.
Ensin tuli lunta monta kertaa, oli stnan kylmä ja maa oli jäässä, ja yhtäkkiä tuli läkähdyttävät helteet, jotka ei meinaa hellittää millään.
Omituinen toukokuu, todella.
Ja kaikki laulaa vielä on kesää jäljellä,pitkä kuuma kesä ja mä aion elää sen,vielä löytyy kauniita päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö pahastikin hermoon? Lue uutisia joskus. Oot vissiin tottunut että sulle annetaan kaikki valmiina käteen ja googleakaan ei enää osaa itse käyttää.
Ei mennyt. Sulla paska-apinalla on heti defenssit tapissa etkä edelleenkään sanonut missä joten tuskin missään.
Joskus vuosituhannen alussa oli samanlainen toukokuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista mutta minusta tämä on just sopiva lämpötila. Nautin suunnattomasti
oot varmaa kotona makaaja.minä en nauti hikoilusta tippaakaan viiituttaa tehä töitäkin.aika outoa et joku nauttii hikoilusta vähä sama jos sanoisin oli -30 pakkasta ai että oli sormet ja varpaat ihanan jäässä.
En ole kotona makaaja, tosin osan ajasta työskentelen etänä, osan toimistolla.
Ihmiset ovat erilaisia, olen aina tykännyt enemmän lämmöstä kuin pakkasesta.
sama mut lämmössäkin mulla joku raja esim +30 tai +40 on perseestä +20 on kiva ei kylmä ei kuuma silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä joku puhuu globaalisti ilmenevänä ilmastonmuutoksena on kyseessä enemmänkin teknologian käyttö kuten EISCAT/HAARP. Se että nyt on lämmin toukokuu, saattaa johtua ihan vain luontaisista sykleistä.
Heh. Nää on hauskoja kun viime vuonna meni lämpöennätykset rikki ja helteet kesti pidempään kun normaalisti ja jo silloin varoitettiin että kesä 2024 tulee olemaan vielä kuumempi ja pidempi. Ilmaston luonnollinen lämpeneminen on hyvin hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1995, lämpöä 31 astetta.
Tasaisesti ei ole koskaan ollut näin kuuma Suomessa, sen voit tarkistaa vaikka ilmatieteen laitokselta. Yksittäiset lämpötila ennätykset ei vastaa jatkuvaa hellettä.
Jaa. No harmi kun tää nyt jäi kylmemmäksi kuin tuo 31 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonnet ei muista. Keskiajalla oli kuumempaa kuin nyt, mutta kun ei ollut niitä mittareita.
vuonna 2014 oli myös 30 asteen helteet toukokuussa, muistan se hyvin.Sää- ja ilmastoraportit totesivat 2023 että se oli historiamme kuumin vuosi. Nyt 2024 on luonnollisesti vielä kuumempi
Sitä ei kysytty, vaan sitä, milloin ollut hellettä toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt. Sulla pa
Vastaa raivoten, käyttää kirosanoja ja sitten väittää että toisella on defenssi päällä :D
1905 , sanottiin aamutelkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuonna 2014 oli myös 30 asteen helteet toukokuussa, muistan se hyvin.Sää- ja ilmastoraportit totesivat 2023 että se oli historiamme kuumin vuosi. Nyt 2024 on luonnollisesti vielä kuumempi
Sitä ei kysytty, vaan sitä, milloin ollut hellettä toukokuussa.
Luepas uudelleen. Kysymys oli milloin on ollut näin kuuma toukokuussa. Ja vastaus on että meidän historiassa ei koskaan. Sanaa helle ei edes ole kysymyksessä.
Ennen saattoi olla kesällä alle 25 astetta tai Herra varjele vaikka alle 20 astetta lämmintä. Tai saattoi sataa vettä. Nykyään olisi aivan tavatonta: tärisisin pelosta, että mitä ihmettä oikein tapahtuu. Ettekö tekin?