Toukokuu on ehkä huonoin ajankohta viettää kesälomaa
Toukokuussa pääsääntöisesti on vielä koleaa. Luonto ei puhjennut kukkaan eikä vihreyttä. Lapissa matkailusesonki odottaa kesäkuun alkuun kunnes kohteita avataan kesäturisteille. Myöskin toukokuussa ei juuri ole mitään tapahtumia vaan paukut säästetään kesälle.
Kommentit (14)
Jokainen kuukausi ehkä on hyvä lomakuukausi. Mulla alkaa kesä ja talviloma aina (viim 20v) marraskuun puolella.
Olen tämän viikon lomalla. Ainakin nyt on hellettä riittänyt toukokuussakin. Eipä sitä etukäteen tiedä, mikä kesäkuukausista on helteinen.
En tarvitse helteitä lomalle, joten ei väliä milloin loma on. Kunhan sitä tasaisin väliajoin on.
Olen lomalla tämän ja ensi viikon. Kyllä todellakin kannattaa! Puutarhatöissä hurahtanut tämä viikko ja on ollut lämmintä ja mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Toukokuu on paras kuukausi lomailla, jos lähtee etelään.
Tämä on taivahan tosi. Me ollaan lomailtu Välimeren alueella heinäkuussa pari kertaa viimeisen viiden vuoden aikana (Rooma + Ateena). Kaksi kertaa on opettanut, ettei enää koskaan. Sitä reippaasti 30+ asteen, lähes 40 asteen helteestä ei nauti kukaan. Ensi vuonna ehkä sitten huhti-toukokuussa, jos saadaan lomat natsaamaan.
Toukokuussa on vain se huono puoli, että sen jälkeen harmittaa olla kesä töissä kun muut lomailevat myöhemmin.
Etelään kannattaa mennä kesän lopulla niin merivesi on lämmennyt... Ja kyllä täällä etelä-Suomessa on kukkaa ja vihreää vaikka muille jakaa.
Kaikki ei kaipaa lomalla hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon tykännyt enemmän etelässä olosta syyskuussa. Pääsee jatkamaan vielä kesää, merivesi on lämmintä ja öisin ihanan lämmin, Etelä-eurooppalaisten kuumin lomasesonki alkaa olla ohi joten kohteissa ei ole mitään älyttömiä massoja ja Suomesta pääsee tosi edullisesti lähtemään kun malttaa kytätä äkkilähtöä. Viime syksynä sain kahden viikon Kreikan reissun alle 325 eurolla parin päivän varoajalla.
Vierailija kirjoitti:
Lomat pidetään silloin kun pystyy
Minä tein töitä 43 ja pidin lomat silloin kun halusin.
Toukokuu menee aika nopeasti? Ja sää heittelee? Heinäkuu onkin jo liian kuuma lapsille ja aikuisille. Vaikka loma aina hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomat pidetään silloin kun pystyy
Minä tein töitä 43 ja pidin lomat silloin kun halusin.
Sama minulla, persusaatanat voi olla vaikka aina töissä, ne on niin inhottavia.