Rintojani pilkattiin kadulla
Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.
Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?
Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?
Kommentit (318)
" APLODEJA! Olisi...sinun tosiaan olisi pitänyt ottaa sitä vastuuta ja A-VA-TA SE SUU-SI! Pahimmaksi martyyriksi sitten jeesuksen heittäytyminen ei auta sinua yhtään. "
AP kohtaa kadulla kaksi vierasta miestä ja sun mielestä olis hyvä idea että hän alkaisi antamaan heille jotain kurinpalautusta?
Sitten, jos hän olisi niin tehnyt ja nämä miehet olisivat esim. Lyöneet häntä, olisit syyllistänyt AP:ta että mikä typerys kun meni kommentoimaan, olisi antanut olla niin ei tarttis nyt palstalla itkeä kipeää nenää...
Kyllä te ilkeät ja sovinistiset ihmiset aina keksitte vääntää asiat niin että se on naisen vika.
Niiden huutelijoiden vastuulla on heidän käytös ja sen parantaminen, ei AP:lla.
Naisten tehtävä ei ole kasvattaa ja ottaa vastuuta muista aikuisista kaduilla.
" Ja? Tuollaista voi tapahtua periaatteessa kenelle tahansa. Kuinka moni nostaa siitä mekkalan aaveellä? Ja vaikka nostaisikin, mitä sillä luulee saavuttavansa? "
En ole AP. Sun kommentti on hyvä esimerkki yrityksestä hiljentää nainen joka kertoo ahdistelusta.
" Kuinka moni nostaa siitä mekkalan AV:llä? "
Tuon lauseen tarkoitus on ilmaista AP:lle että hän on jotenkin poikkeava ja vääränlainen, kun aloitti keskustelun AV:lla eli Aihe Vapaa palstalla jonne mahtuu niin paljon aiheita kuin jaksaa kirjoittaa.
Mikä mekkala tämä muka on? Ihan normaali keskustelu. Älä oikeasti viitsi.
Ollaan Vauvafoorumilla ja isot rinnat niiden haitat itselle ja naisten kokema ahdistelu on mielestäni tänne aivan sopivia aiheita.
AP oot ihan oikeassa. Nämä yrittävät vain hiljentää ja lannistaa sua.
Mielestäni tämä on mielenkiintoinen keskustelu muun muassa siksi, että tämä näyttää kaikki mahdolliset alhaiset tekniikat miten naisvihamieliset yksilöt yrittävät laumassa hallita yksilöä joka avasi suunsa.
AP, et ole yksin!
Paras kuulemani ohje asiattomiin törkeyksiin on Ranska-matkaoppaasta: "Te olette täysin sivistymätön."
" Ei miehet ajattele, että olisit yrittänyt itseäsi heille esitellä. Nää huutelevat pikkupojat kompensoivat surkeaa itseatuntoaan nolaamalla naisia. Tää on sitä samaa, jota tapahtui joku koulussa. Kun aikuisista on kyse, voidaan puhua yleisesti naisvihasta. OIkeasti ne huutelijat on aika säälittäiviä luusereita, joiden seksuaalinen suorituskyky on hyvin matalaa. "
Naisviha ei ole siitä riippuvaista että minkä ikäinen tai mitä sukupuolta oleva henkilö sitä harjoittaa.
Satun tuntemaan miehiä ja pikkupoikia ja muistan omasta lapsuudesta ja nuoruudesta pikkupoikia ja miehiä.
Ei ole mikään automaatio, että pikkupojat huutelee nolatakseen naisia. Sitä ei tee hyvinvoivat ja hyvin kasvatetut pikkupojat.
Itselläni on 7v poika, joka on hyvin tarkkana siitä, että toiseen ei saa koskea ilman lupaa ja toisen ulkonäköä ei saa kommentoida.
Esimerkki lähtee kotoa ja etenkin niiltä miehiltä joiden kanssa pikkupoika viettää aikaa ja heidän asenteestaan naisia kohtaan. Mikäli äitisuhteessa on vakavaa vikaa, se voi myös aiheuttaa naisvihaa.
Mikäli naisvihainen esimerkki annetaan ja sitä kannustetaan, voi pikkupoikakin harjoittaa naisvihamielistä käytöstä vaikka ei sitä edes kunnolla vielä ymmärtäisikään.
Myös naiset harjoittavat naisvihaa itseään ja muita kohtaan.
Ihminen voi olla naisvihamielinen myös ymmärtämättömyyttään ja tajuamattaan koska se on rakenteellista eli opittua yhteiskunnan normimeininkiä.
Esim. Ysärillä oli normaalia sanoa että joku nainen on lauta. Nykyään en sanoisi koska tajuan ettei se ole oikein.
Aina on mahdollista kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan isoja, hölskyviä ja roikkuvia tissejä. m34v
Nyt ei ollut sinusta tai sinun mieltymyksistäsi kyse. Miksi katsot oikeudeksesi tulla laukomaan tuollaisia kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ollut sinusta tai sinun mieltymyksistäsi kyse. Miksi katsot oikeudeksesi tulla laukomaan tuollaisia kommentteja?
Olen tuo, jolle vastasit. Minä en arvostele toisten ulkonäköä ääneen. Jokaisessa meissä on hyvää ja sellaisia asioita, jotka voisi olla paremmin. Tiedostan tämän. Ulkonäön arvostelu on moukkamaista ja junttia. Tykkään silti semmoisista tisseistä. m34v
Vierailija kirjoitti:
" APLODEJA! Olisi...sinun tosiaan olisi pitänyt ottaa sitä vastuuta ja A-VA-TA SE SUU-SI! Pahimmaksi martyyriksi sitten jeesuksen heittäytyminen ei auta sinua yhtään. "
AP kohtaa kadulla kaksi vierasta miestä ja sun mielestä olis hyvä idea että hän alkaisi antamaan heille jotain kurinpalautusta?
Sitten, jos hän olisi niin tehnyt ja nämä miehet olisivat esim. Lyöneet häntä, olisit syyllistänyt AP:ta että mikä typerys kun meni kommentoimaan, olisi antanut olla niin ei tarttis nyt palstalla itkeä kipeää nenää...
Kyllä te ilkeät ja sovinistiset ihmiset aina keksitte vääntää asiat niin että se on naisen vika.
Tämä on ihan totta. Vaikka nuo kommentoijat eivät kävisi väkivaltaisiksi, niin ei heitä saa hiljennettyä millään. He sanoisivat vain entistä törkeämpiä asioita jos heille jotain sanoisi vastaan. Ei naisen sanomisilla ole niille mitään merkitystä, ei se niitä hetkauta vaikka sanoisi takaisin mitä. Nainen ei voi näitä tilanteita "voittaa", eikä sen todellakaan edes pitäisi olla niin, että kadulla kulkiessaan pitäisi olla valmiina jotenkin puolustamaan itseään.
Minä olen aikoinani yrittänyt hiljentää erään miehen, joka jatkuvasti kommentoi mitä inhottavimmin naisia. Tämä mies on hyvin alatyylinen kommenteissaan, minä vuorostani etsin hänen heikot kohtansa ja puheidensa ristiriitaisuudet ja kävin niihin kiinni armotta, en alatyylisesti, vaan asiallista kieltä käyttäen, mutta hellittämättömästi ivaten ja pilkaten. Jos kimppuuni käydään, osaan vuorostani pistellä todella häijysti ja löytää toisesta ne asiat, joita hän ei todellakaan haluaisi kuulla. No sainko miehen lopettamaan? En saanut. Päin vastoin, sain kuulla häneltä entistä likaisempia ja hirveämpiä asioita itsestäni. Lopetin. Minulla ei ollut enää aseita sellaisen inhottavuuden edessä. Mies jatkaa käytöstään yhä, minun ei ole pakko olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta säälin niitä joiden on.
" Henkistä ahdistusta, voi hellanlettas mikä nynnerö. "
Kun me huudellaan vieraalle ihmiselle kadulla tai ahdistellaan häntä, ei voida tietää mitä hän on aiemmin kokenut.
Esim. Itse olen kokenut pahoinpitelyn parikin kertaa, rais-kauk-sen ja muita isoja traumaattisia tapahtumia joiden vuoksi mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja PTSD.
Mulla on joskus vaikeuksia mennä edes lähikauppaan ja jos joku huutelis mulle jotain kadulla ja pelästyisin, saattaisin reagoida siihen esim. Saamalla unihäiriöitä.
Mielenterveysongelmat eivät ole asenteesta kiinni eikä järjenkäytöstä. Vaikka miten ajattelisin että ulkona ei ole mitään vaaraa, olen säikky ja menetän helposti yöuneni.
Aina kun huutelet, kiusaat ja ahdistelet, otat myös riskin että toisen reaktio on vastahyökkäys.
Ole sä niin kovis kuin olet ja toivottavasti olet nyt iloinen kun pääset haukkumaan vierasta ihmistä jonka kokemuksista et mitään tiedä, nynneröksi.
En ole AP enkä tiedä mitä hän on kokenut mutta vaikka hän ei olisi kokenut mitään muuta kuin nyt tämän mistä hän kertoo, olisin sitä mieltä että ei ole mikään nynnerön merkki kokea ahdistusta siitä.
Olen myös tuon " kovis " vaiheen joskus läpi käynyt ja sitä helposti luulee kestävänsä mitä tahansa miten paljon tahansa, mutta mieli voi sairastua kellä tahansa eikä se ole vahvuudesta kiinni. Pikemminkin niin että jos asioita ei käsittele koska ei tunnu missään niin mieli sairastuu herkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piutpaut annan huutelijoille ja jatkan elämääni. Rinnoilla tai ilman.
Tällee just naiset kasvattavat tyttöjä että ei pidä välittää, pitää vain sietää ja jos asia ahdistaa, siitä ei tule avautua vaan on itse jotenkin vajaa jos tuntee jotain tilanteessa ja välittää.
Sama asenne kasvattaa sietämään kiusaamista ja kiusaaminen rehottaa sukupuolesta riippumatta.
Sitten ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon kiusaamista.
Paskanmarjat! Emme ole uhrilampaita eikä ahdistuta koko ajan kaikesta`!
Kyllähän kasvatatte. Ei saa välittää, ei pidä ottaa itseensä, jos ahdistaa on uhriutuja jne.
Kaikki nuo ylläpitävät rais-kaus-kulttuuria koska niillä saadaan ajattelemaan että on oma vika jos jotain käy ja siitä ei kannata avautua, koska sitten hiljennetään pilkkaamalla.
Ei se ole joka asiasta ahdistumista, jos se ahdistaa ja loukkaa että joku vieras kommentoi ilkeästi ulkonäköä. Ulkonäkö voi olla hyvin herkkä ja henkilökohtainen asia johon voi liittyä haavoja.
Se että kadulla huutelu on sulle ihan normipäivä ja pitää vain kestää ei tarkoita että se on yleisesti ottaen ainoa oikea tapa käsitellä asiaa.
Ikäviinkin asioihin tottuu mutta ei ne silti oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, jolle vastasit. Minä en arvostele toisten ulkonäköä ääneen. Jokaisessa meissä on hyvää ja sellaisia asioita, jotka voisi olla paremmin. Tiedostan tämän. Ulkonäön arvostelu on moukkamaista ja junttia. Tykkään silti semmoisista tisseistä. m34v
No kyllähän sä kommentoit toisen ulkonäköä kun AP puhui isoista roikkuvista rinnoistaan niin tulit kommentoimaan että pidät sellaisista, vaikka AP nimenomaan on sanonut ettei halua rinnoilleen huomiota. Tuo on junttimaista ja moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Vaikka nuo kommen
Tuo on totta, että haastettuna tuollainen ihmistyyppi vain alkaa huutamaan enemmän.
Ja ihan oikeasti tuollainen voi käydä väkivaltaiseksikin. Äitini oli aika peloton tyyppi, ja oli puolustamassa itseään ja muita hanakasti, jos joku huutelija tai uhkailija tuli vastaan. Sain aina pelätä, että äitini vastassa joskus olisi joku ihan pimahtanut, jolla on vaikka puukko mukana. Hän sai useamman kerran tuntemattomilta turpiin. Kerran puolusti jotain naista, jota uhkailtiin, ja pois kävellessään hänet työnnettiin maahan kumoon niin että joutui tikattavaksi päivystykseen. Riehuja olisi käynyt vielä pahemmin päälle, elleivät ulkopuoliset olisi repineet sitä pois.
En todellakaan ottaisi riskiä mistään tuollaisesta pelkkien loukkaavien huutojen takia.
Pilkkaisipa joku minuakin. Sekin olisi parempaa kuin olla täysin näkymätön.
" Ketkä miehet? Ei meil oo tommosii täälpäin. "
Ai pitääkö osata ihan nimetä jokainen huutelija mitä on elämässään kohdannut? Ja vielä ilman todisteita niin että saa syytteet kunnianloukkauksesta?
Ei niin varmaan oo... Me muut ollaan vain väärässä paikassa joten " oma vika ".
Hohhoijaa.
Kaikki mahdolliset sovinistiset kliseiset kommentit on tässä ketjussa:
"Täällä Meilahdessa kukaan ei huutele! "
" Missä te bunkkaatte? Täälläpäin ei oo tollasta ilmiötä? Itiksessä? Kontulassa? "
Eli AP ja moni muu ovat itse syyllisiä, kun joutuvat kuuntelemaan huuteluja, koska ovat asemoineet itsensä vain väärin.
Just joo ja niin varmaan...
Kaikkialla missä on ihmisiä on huutelua ja ahdistelua. Joissain paikoissa enemmän, joissain vähemmän mutta kaikkialla täytyy saada liikkua rauhassa. Joidenkin työmatka kulkee ties missä paikoissa.
Lisää kliseitä:
" AP on tollo, joka ottaa itseensä liikaa ties kenen sanomiset. "
" Sen lisäksi että sinulla on suuret rinnat, huono itsetunto olet myös ääliö. "
"Järkyttävän surkea itsetunto sulla on. "
"Hanki elämä ja itsetunto! "
AP yritetään hiljentää väittämällä että vika on hänen itsetunnossaan ja että hän on tyhmä kun välittää.
Mikä rikos se on muutenkaan jos jollain on huono itsetunto?
Onko se joku oikeutus huudella ja haukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyh tollasille huutelijoille! Jotain itsearvostusta sentään pitää olla.
Taas haukutaan AP:ta joka ei ole tehnyt mitään väärää! Jokaisella on oikeus kulkea kadulla rauhassa ja on ihan normaalia että tuollainen kommentointi tuntuu pahalta ja ahdistavalta.
Onko susta reilua syyllistää toista ihmistä itsearvostuksen puutteesta jos yhtäkkinen negatiivinen huomio kadulla meni ihon alle?
Sen lisäksi siis että tuntee paskaa oloa toisten huonosta käytöksestä pitäisi siis vielä soimata itseään siitä, että se tuntuu jossain ja lähteä kipin kapin muuttamaan itseään?
Just näin.
Sitten jos homomiehet alkais heteromiehille joka päivä huutelemaan, viheltelemään ja lääppimään niin suuttuisitte ja vetäisitte heitä dunkkuun.
Monihan sanoo että ei haittaa jos joku on homo, kunhan ei tule mua iskemään.
Samanlaiset terkut sinne että ei haittaa että olet heteromies, kunhan et tule mua iskemään.