Rintojani pilkattiin kadulla
Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.
Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?
Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?
Kommentit (318)
Ja sitten mun lemppari klassikko:
" Äijät heitti läppää ja mamma ahdistui. Huumorintaju naisten osalta taisi jäädä 90-luvulle. Tosikoita nykyään kaikki. "
Leimataan huumorintajuttomaksi tosikoksi!
Kuule, 90-luvulla tiesi että ei auta sanoa mitään kun leimataan heti huumorintajuttomaksi ja saa lisää tätä scheissea niskaansa mitä APkin täällä vielä nykypäivänäkin saa.
" Ja? Tuollaista voi tapahtua periaatteessa kenelle tahansa. Kuinka moni nostaa siitä mekkalan aaveellä? Ja vaikka nostaisikin, mitä sillä luulee saavuttavansa? "
" outoa itsensä säälimistä kyllä tuolla aloittajalla. "
" Pitäiskö sua nyt sitten sääliä? "
" En mä kyl kulje tuolla paläten seksuaalista väkivaltaa... Onkohan tuolla kaikki lepakot tapulissa? "
" Pii-paa-pii-paa... Mielenterveysongelmia? Minä ja rintani... "
Lisää klassikoita!
Yritys leimata AP henkilöksi, joka luulee olevansa jotenkin erityinen ja hakee huomiota, yritys leimata AP hulluksi ja yritys leimata AP henkilöksi joka haluaa sääliä ( eli huomiota ) vaikka MIKÄÄN, mitä hän on kirjoittanut ei viittaa mihinkään näistä.
Hänhän on reippaasti kysynyt, mitä voisi asialle tehdä.
Täällä on todella kaikki naisen hiljentämiskeinot käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Lisää ehtaa naisvihaa:
" Aikamoisen shown sait kuitenkin rinnoistasi täällä pölöpölöpalstalla! LOL! Onkos nyt mukavaa? "
" Miksi välität siitä, että miehet kommentoivat ulkonäköäsi? "
" Pilkkaisipa joku minuakin. Sekin olisi parempaa kuin olla täysin näkymätön. "
" Olet varmasti saanut rinnoistasi enemmän positiivista huomiota, joten lopeta lapsellinen valittaminen. "
" Heh, tulit kertomaan rinnoistas tänne... Saako nauraa? "
" Älä miesten jutuista välitä, hehän katsovat ja arvostelevat jatkuvasti naisia, ole ylpeä vartalostasi. "
Naisen pitää olla kiltisti iloinen saamastaan huomiosta, kaikki ei hei saa edes pilkkana sitä!
Toisaalta huomiota ei saa hakea, muuten on huomioh***a.
AP ei ole edes hakenut huomiota rinnoilleen, mutta se käännetään tahallaan niin loukkauksena ja yrityksenä murtaa AP olemaan hiljaa.
On oletus että
Missä lukee että naisen kuuluu nauttia saamastaan myönteisestä ulkonäköhuomiosta? Ei tasan missään. Ei tuollaiseen kasvateta. Ei ole koskaan suoraan kasvatettu.
Eihän Suomi ole edes maa jossa jatkuvasti kommentoidaan edes positiivisesti "you look great." Eikö tässä ole paljon hyvää?
" JÄTÄ OMAAN ARVOONSA NOI HUUTELIJAT. "
" EI TARVITSE UHRIUTUA! "
Oikein SUUTUTAAN kun AP kehtasi ottaa asian esille! Miesten oikeuteen kommentoida naisia ei saa näköjään puuttua millään lailla.
" Niin, mitkä nyt ovat ne uhrina olemisen edut? Tulevaisuudesta ei tarvitse ottaa vastuuta? "
" Mitä ihmeen uhrilampaita te olette? "
" Voivoi ku mul on isot tissit ja spuget kiusaa. Naurettavaa uhrilammasmaisuutta. "
AP ei ole käyttäytynyt kuin uhriutuja. Uhriutuja on eri asia kuin joutua jonkin uhriksi.
Se että asia otetaan esille ja kysytään mitä voisi tehdä itselleen on päin vastaista käytöstä kuin mitä uhriutujat ja marttyyrit harrastaa.
Yritätte vain hiljentää AP:n siten että hän alkaisi epäillä itseään.
Täyttä naisvihaa puhtaimmillaan.
Kiitos AP, kun olet tuonut tämän kaiken hyvin näkyväksi keskustelun aloituksellasi.
Vierailija kirjoitti:
" Ja? Tuollaista voi tapahtua periaatteessa kenelle tahansa. Kuinka moni nostaa siitä mekkalan aaveellä? Ja vaikka nostaisikin, mitä sillä luulee saavuttavansa? "
" En mä kyl kulje tuolla paläten seksuaalista väkivaltaa... Onkohan tuolla kaikki lepakot tapulissa? "
Lisää klassikoita!
Yritys leimata AP henkilöksi, joka luulee olevansa jotenkin erityinen ja hakee huomiota, yritys leimata AP hulluksi ja yritys leimata AP henkilöksi joka haluaa sääliä ( eli huomiota ) vaikka MIKÄÄN, mitä hän on kirjoittanut ei viittaa mihinkään näistä.
Täällä on todella kaikki naisen hiljentämiskeinot käytössä.
Ihan keksityltä trollilta aloitus yhä enemmän alkaa vaikuttaa jotta päästään taas mölisemään naisten sorrosta, alistamisesta ja kulttuurisesta halveksinnasta. Ja pelastajat pääsevät esittelemään moraalista moitteettomuuttaan.
Miksi aikuinen ihminen ei ihan itse osaa päätellä mitä hänen tulisi tehdä isojen rintojensa kanssa? Vastaus voi olla ettei yhtikäs mitään. Muiden huono käytös ei ole jotain mikä poistuu täällä huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
" Äijät heitti läppää ja mamma ahdistui. Huumorintaju naisten osalta taisi jäädä 90-luvulle. Tosikoita nykyään kaikki. "
Kuule, 90-luvulla tiesi että ei auta sanoa mitään kun leimataan heti huumorintajuttomaksi ja saa lisää tätä scheissea niskaansa mitä APkin täällä vielä nykypäivänäkin saa.
Höpsis. Silloin just piti opetella täräyttämään takaisin, vastanolaamaan mulkvisti. Tuota eivät toki kaikki osanneet.
Tälläisiä tyyppejä on mutta miten he eivät saisi tyydytystään juuri aloittajan kaltaisesta mielipahamöyhäämisestä. Mitä muutakaan he voivat saavuttaa?
" Missä lukee että naisen kuuluu nauttia saamastaan myönteisestä ulkonäköhuomiosta? Ei tasan missään. Ei tuollaiseen kasvateta. Ei ole koskaan suoraan kasvatettu. "
Tässä lukee:
" Olet varmasti saanut rinnoistasi enemmän positiivista huomiota, joten lopeta lapsellinen valittaminen. "
Eikö tuo tarkoita että pitäisi olla kiitollinen saamaastaan positiivisesta huomiosta jopa siinä määrin että nyt kun saakin ikävää huomiota niin pitäisi tuon positiivisen varjolla pitää suunsa kiinni?
" Älä miesten jutuista välitä, hehän katsovat ja arvostelevat jatkuvasti naisia, ole ylpeä vartalostasi. "
Eli: Miksi valitat kun saat huomiota, ota se positiivisesti ja ole ylpeä vartalostasi kun se saa kommentteja.
Ja sitten vielä yksi oikein syyllistää, että saisinpa minä edes pilkkaa, sekin on parempi kuin ei mitään huomiota, eli: " Älä valita, ole iloinen että sait sentään jotain huomiota. "
" Eihän Suomi ole edes maa jossa jatkuvasti kommentoidaan edes positiivisesti "you look great." Eikö tässä ole paljon hyvää? "
No ei sielläkään sanota kadulla kelleen että:
" Sulla on hyvät tissit! " Tai " Sulla on huonot tissit! " Tms.
Ei ole positiivista kommentoida vieraiden ihmisten privaatteja ruumiinosia kadulla. Se on ihan eri asia kuin tuttavien asialliset kehut.
"Ihan keksityltä trollilta aloitus yhä enemmän alkaa vaikuttaa jotta päästään taas mölisemään naisten sorrosta, alistamisesta ja kulttuurisesta halveksinnasta. Ja pelastajat pääsevät esittelemään moraalista moitteettomuuttaan.
Miksi aikuinen ihminen ei ihan itse osaa päätellä mitä hänen tulisi tehdä isojen rintojensa kanssa? Vastaus voi olla ettei yhtikäs mitään. Muiden huono käytös ei ole jotain mikä poistuu täällä huutamalla. "
Eikä vaikuta. Eikä se ole huutamista tai mölisemistä, että tekee huomioita ja kommentoi täällä kommentteja.
Sä yritän vain vähätellä koko juttua ja leimata trolliksi vaikka kaikki tietää että tällaista tapahtuu koko ajan joten ei ole mikään tavaton juttu mikä olis pitänyt keksimällä keksiä.
AP on syytön siihen että mä reagoin tähän osoittamalla naisvihaa täällä. Enkä mä ole pakottanut tänne naisvihaa kirjoittamaan ja mulla on oikeus niihin vastata.
Turhahan täällä olisi mistään keskustella, jos ainoa motiivi olisi saada kaikki huono käytös poistumaan.
Tuo että kaikin tavoin yritetään saada tämä keskustelu loppumaan, kertoo juuri siitä ettei asia ole neutraali vaan naisvihaa on ja siitä puhuvat yritetään leimata turhan mölisijöiksi.
Mua kiinnostaa ihmisten käytös ja psykologia tämänkin ilmiön takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää klassikoita!
Täällä on todella kaikki naisen hiljentämiskeinot
Luulen kuitenkin, että miesten harjoittama vihainen narina naisten hirvittävistä vioista, mitä tällä palstalla näkyy joka Jumalan päivä, on sinusta ihan aiheellista keskustelua. Miksiköhän siihen ei voi sanoa, että lopettakaapas se mölinä miesten sorrosta?
Ja sehän olisi oikein hyvä, että aikuinen ihminen voisi ihan itse päättää mitä rinnoilleen tekee. Kuitenkaan se ei selvästikään ole, monen miehen mielestä, vain rintojen kantajan itsensä päätettävissä, vaan vääränlaisiksi koettuja rintoja pitäisi saada vapaasti kommentoida. Eikös se tätä todellisuutta vasten ole sitten hyvä, että vääränlaisten rintojen omistaja kysyy mitä voisi tehdä etteivät kyseiset rinnat niin vääränlaisilta näyttäisi? Eikö se olisi vain miesten etu, että vääränlaisten rintojen kauhistuttava rumuus ei enää silmiä polttelisi kun ne vääränlaiset eivät enää olisi näkyvillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Silloin just piti opetella täräyttämään takaisin, vastanolaamaan mulkvisti. Tuota eivät toki kaikki osanneet.
Tälläisiä tyyppejä on mutta miten he eivät saisi tyydytystään juuri aloittajan kaltaisesta mielipahamöyhäämisestä. Mitä muutakaan he voivat saavuttaa?
Joo kyllä sitäkin mutta myös monesti oli parempi antaa vain olla.
Älä sano toisen kokemuksesta höpsis. Se on veemäistä vähättelyä!
Edelleen vaikea uskoa että olisi erityisen yleistä tuollainen huutelu.
Se taas mistä johtuu..no mistä ihmisten rajaton huono käytös johtuu? Pahasta olosta? Katkeruudesta? Sukupuolittuneesta kaunasta? Vihaahan osa naisista yhtä synkeästi miehiäkin. He löytävät tuosta syyllistämisestä paljon merkitystä elämäänsä.
Mitä hoitoa aloittajan kuuluisi nyt traumoihinsa sitten saada? Miten olemme hänen suunnattomaan kaltoinkohteluunsa syyllisiä? Vähättelemällä?
Se ei ole vähättelyä jos kehottaa toista päästämään irti huonosta kokemuksesta. Tuo vellominen ei myöskään edistä tasan mitään, itsesäälissä rypemistä lukuunottamatta. Siksi nämä huomionhaut herättävät lähinnä ärtymystä. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää eikä tarvitse.
Onko jonkun randomin typerä käytös oikeasti niin suuri tragedia saati yhteiskunnalkinen mätäpaise kuin mitä tämä ketju esittää? Keksin kyllä paljon edustavampiakin mätäpaiseita.
" jotta päästään taas mölisemään naisten sorrosta, alistamisesta ja kulttuurisesta halveksinnasta. Ja pelastajat pääsevät esittelemään moraalista moitteettomuuttaan. "
Ai kato kun mä luulin, että jos jokin vaivaa niin pitää ottaa vastuuta ja sanoa heti takaisin.
Mutta " ylläri " ettei sekään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit haukkunut moiset lerppapallit.
Tuskin olis ollut kovin rakentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikea uskoa että olisi erityisen yleistä tuollainen huutelu.
Se taas mistä johtuu..no mistä ihmisten rajaton huono käytös johtuu? Pahasta olosta? Katkeruudesta? Sukupuolittuneesta kaunasta? Vihaahan osa naisista yhtä synkeästi miehiäkin. He löytävät tuosta syyllistämisestä paljon merkitystä elämäänsä.
No älä sitten usko!
Fakta on kuitenkin että minä, AP ja moni muu on kokenut huutelua ynnä muuta häirintää vuosikymmenien aikana useita kertoja.
Jos et itse ole kokenut niin ei silti tarvitse muiden kokemuksia vähätellä.
Sun uskomiset ja uskomatta jättämiset ei muuta sitä todellisuutta missä me joudutaan elämään.
Suosittelen Plegium turvasumutetta. Siihen kuuluu bluetoothilla yhdistyvä appi joka kertoo hätäkontaktille sijainnin jos sumutetta joutuu käyttämään.
Miksi mitään naisille suunnattuja sumutteita ja hälyttimiä ees myytäisi jos mitään tällaista ilmiötä ei edes olisi?
En viitsi edes ottaa kantaa tuohon typerään " vihaahan jotkut naisetkin ".
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitoa aloittajan kuuluisi nyt traumoihinsa sitten saada? Miten olemme hänen suunnattomaan kaltoinkohteluunsa syyllisiä? Vähättelemällä?
Se ei ole vähättelyä jos kehottaa toista päästämään irti huonosta kokemuksesta. Tuo vellominen ei myöskään edistä tasan mitään, itsesäälissä rypemistä lukuunottamatta. Siksi nämä huomionhaut herättävät lähinnä ärtymystä. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää eikä tarvitse.
Onko jonkun randomin typerä käytös oikeasti niin suuri tragedia saati yhteiskunnalkinen mätäpaise kuin mitä tämä ketju esittää? Keksin kyllä paljon edustavampiakin mätäpaiseita.
Lopeta tuo tarkoitushakuinen paskapuhe, kiitos.
Tähän on jo vastattu moneen kertaan.
Menkää muualle ne jotka ette halua tästä puhua ja antakaa niiden puhua, jotka haluavat.
Lisää ehtaa naisvihaa:
" Aikamoisen shown sait kuitenkin rinnoistasi täällä pölöpölöpalstalla! LOL! Onkos nyt mukavaa? "
" Miksi välität siitä, että miehet kommentoivat ulkonäköäsi? "
" Pilkkaisipa joku minuakin. Sekin olisi parempaa kuin olla täysin näkymätön. "
" Heh, tulit kertomaan rinnoistas tänne... Saako nauraa? "
Naisen pitää olla kiltisti iloinen saamastaan huomiosta, kaikki ei hei saa edes pilkkana sitä!
Toisaalta huomiota ei saa hakea, muuten on huomioh***a.
AP ei ole edes hakenut huomiota rinnoilleen, mutta se käännetään tahallaan niin loukkauksena ja yrityksenä murtaa AP olemaan hiljaa.
On oletus että nainen on saanut aiemmin positiivista huomiota rinnoistaan, ja siitä kuuluu nauttia ja se on samalla myös maksu siitä että joutuu kaupan päälle sitten kestämään ilkeyksiäkin, eikä niistä saa valittaa.
Miksi välität, oletko vähän tyhmä, sitten taas toisaalta pitäisi siitä huomiosta nauttia. Ei voi voittaa!
Ei tää ole mikään show, ihan normaali keskustelu. Älkää sovinistit yrittäkö vääntää asioita.