Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko iällä väliä parisuhteessa?

Vierailija
01.09.2026 |

ja mikä sinulle olisi sellainen ikäero kahden aikuisen välisessä romanttisessa suhteessa, että pitäisit sitä sopimattomana (vai onko sellaista)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tuollainen oman isän ikäinen olisi jo vähän liikaa..

Vierailija
2/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä mistä käsin se suhde toimii. Jos 90 vuotias miljonääri mies on 20 vuotiaan kanssa ni helposti siihe voi tulla pientä tabua tai päinvastoin menestyvä 70v nainen pyörii 25 vuotiaan miehen kanssa. 

Jos suhde perustuu oikeasti kemialle, iällä ei ole mitää väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, jokainen tekee niin kun parhaaksi näkee, ei kuulu muille niin kauan kun lain puitteissa mennään.

Lähinnä ihmetyttää miksi tällaisesta pitää edes keskustella.

Vierailija
4/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos kemiat kolahtavat. Itse tapailen 16-vuotiasta tyttöä, vaikka itse olen jo 42-vuotias mies. Mutta kun kemiat toimivat ja tilanne on laillinen, joten mikäs siinä. 

Vierailija
5/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ikä on elintärkeä valintakriteeri, naisen on oltavat enintään 35v jotta parisuhteelle on edes muutama vuosi aikaa ennen naisen vaihdevuosivaivoine alkamista. Mutta mieluiten teininainen, silloin parisuhde on riemua täynnä.

Vierailija
6/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
7/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haetaan selvästi taloudellista hyötyä.

Vierailija
8/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu siitä mistä käsin se suhde toimii. Jos 90 vuotias miljonääri mies on 20 vuotiaan kanssa ni helposti siihe voi tulla pientä tabua tai päinvastoin menestyvä 70v nainen pyörii 25 vuotiaan miehen kanssa. 

Pelkkä kemia ei riitä toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan, esim elämän tilanne ja vaihe. 

Vierailija
9/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen tapahtuu iästä riippumatta. On parempi ettei tiedä toisen ikää etukäteen. Ikä selviää toiselle kyllä jossain vaiheessa mutta ikäero on harvemmin ongelma, jollei siitä väkisin tehdä sellaista. Olen seurustellut 2, 6, 10 ja 15v nuoremman naisen kanssa. Nämä suhteet ovat syntyneet live-kohtaamisissa. Itse näytän selvästi ikäistäni nuoremmalta.

Vierailija
10/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kemia ei riitä toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan, esim elämän tilanne ja vaihe. 

Eri elämänvaiheet ja tulevaisuuden näkymät.  Toinen saattaa vasta rakentaa sitä uraa, kun toinen miettii jo eläkesuunnitelmia. Terveyteen ja ikääntymiseen liittyvät erot voivat tulla vastaan tavallista aikaisemmin ikäeron ollessa suurempi.

Vierailija
11/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri elämänvaiheet ja tulevaisuuden näkymät.  Toinen saattaa vasta rakentaa sitä uraa, kun toinen miettii jo eläkesuunnitelmia. Terveyteen ja ikääntymiseen liittyvät erot voivat tulla vastaan tavallista aikaisemmin ikäeron ollessa suurempi.

Mies ei ole minua kuin 10 vuotta vanhempi, kun terveyteen ja ikääntymiseen liittyvät erot näkyy kun mies on pitkää tehnyt fyysisesti raskasta työtä vaikka hän pitää itsestään huolta. Ja ne eläkesuunnitelmatkin jo puheissa ja tällaisella 70-luvulla syntyneenä haave karkaa koko ajan kauemmas.

Vierailija
12/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä jo tässä iässä merkitystä elämänvaiheiden ja tavoitteiden erojen vuoksi.

Vierailija
13/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kumppanin oman iän tuntumasta, jotta olisi kutakuinkin yhtä lailla elämänkokemusta. Toki jokaisella omanlaisensa. Toisten aikuisten suhteet eivät kuulu mulle. En henk.koht. ymmärrä näitä 20+ vuoden ikäeroja, mutta ei kukaan mun ymmärrystä tarvitsekaan.

Vierailija
14/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme yhteen kun olin 29 ja mieheni 41. Silloin ikäero ei tuntunut missään. Nyt olemme tilanteessa, että mieheni 65 suunnittelee eläkkkelle jäämistä ja minulla 53 eläkeikä karkaa tavoittamattomiin. Haluaisimme muuttaa maalle, mutta minulla ei ole siellä töitä. Vaikea tilanne. Toivotun asuinalueen ja työpaikan välimatka on yli 300 km ja työnantaja vaatiin läsnäoloa viikoittain. Eikä nyt muutenkaan ilahduta sellainen maaseutuelämä, missä toinen on ikuisella lomalla ja toinen etätöissä. Sama ongelma nykyisellä asuinpaikalla + vielä työmatkoihin kuluva aika päälle. Päivääkään en vaihtaisi pois ja jäisin heti pois työelämästä, jos vain olisi varaa.

Vierailija
15/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan oma henk,kohtainen mielipiteeni on, etten aikuisten lapsieni ikäisiä tai nuorempia tapailisi, ei vaan ajatuksena sovi mun päähän. Muutenhan tuo on jokaisen oma asia, jos aikuisia ovat.

Vierailija
16/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisesti aktiivinen nainen tarvitsee samanlaisen miehen,  eikä sellasta jolla ei enää seiso

Vierailija
17/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä, että vanhempi pääsee eläkkeelle 12-15v aikaisemmin (nuoremmalla eläkeikä karkaa). 

Toisaalta sitten nuorempi on kyllä sairaampi.

Vierailija
18/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista. Jos molemmat yli 25v eli myös henkisesti aikuisia eikä pelkästään täysi-ikäisiä, niin aivan se ja sama miten iso ikäero on - kunhan molemmat suhteen osapuolet ovat siinä omasta vapaasta tahdostaan. 
En siis paheksu, vaikka 25v ja 80v olisivat suhteessa. 

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan viehäty ikäeroista, ja haluan mahdollisimman saman ikäisen kumppanin. Voi olla hieman nuorempikin, mutta ei mielellään yli 10 vuotta. 
Vanhempien miesten kanssa mulla ei ole koskaan klikannut, ei mitään heitä vastaan mutta minua ei seksuaalisessa mielessä kiinnosta, eivätkä hekään ole hirveästi minua ikinä lähestyneet. Yleensä lähestyjät oman ikäisiä tai hieman nuorempia (nuorin ollut ystävän 12 vuotta nuorempi pikkuveli, mutta useimmiten 4-7 vuotta nuorempi on se mitkä mua pyytää treffeille ja ihastuu tuttavapiirien kautta). 

Vierailija
19/19 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viiskymppisenä omaishoitajaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan