Ei jumank...Joensuussa ja. 7 ihmistä kiekaisee peräkanaa bussista poistuessaan "Kiitos!", "Kiitos!" "Kiitos!" "Kiitos!", "Kiitos!..."..
Kuulostaa vähä-älyiseltä..
Se kuski tekee työtään ja eiköhän ihan vaan nyökkäys peiliin riittäs kiitokseksi. Ellei sitten jokin poikkeuspysähdystilanne
Kommentit (173)
Eri kaupungeissa on omat tapansa. Itse oon asunut monessa ja opetellut aina sen kaupungin tavat, missä asun. On typeryyttä ja osoitus siitä, että on elänyt suppeissa piireissä, jos pitää vain yhtä tapaa ainoana oikeana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kiitoksen sanomisen jos etuovesta poistuu. Muuten en pidä kailotuksesta, koska bakteerit ja virukset lentää suusta toisten niskaan.
Omg
Vierailija kirjoitti:
Kiitän aina kun pääsen turvallisesti ja mukavasti perille. Oletko jotenkin katkera ja kateellinen?
Muistan yhden illan joitain vuosia sitten, kun matkustin bussilla parin tunnin matkan ihan hirveässä lumimyrskyssä. Kun päästiin perille, niin koko bussi nousi taputtamaan.
Kiitän miehiä etteivät raiskanneet. Mieluummin matkustaisin karhujen kanssa.
T. 55v nainen
Vierailija kirjoitti:
Eri kaupungeissa on omat tapansa. Itse oon asunut monessa ja opetellut aina sen kaupungin tavat, missä asun. On typeryyttä ja osoitus siitä, että on elänyt suppeissa piireissä, jos pitää vain yhtä tapaa ainoana oikeana.
Kiittäminen ei kyllä ole mikään alueellinen erityispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan teilläpäin ei taputa koko bussillinen aina kun kuski ajaa pysäkille.
Missäs tämmöstä 😄
Lomalennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittäminen ei kyllä ole mikään alueellinen erityispiirre.
No Helsingin joukkoliikenteessä ei kiitetä, kun poistutaan bussista, Joensuussa kiitetään. Kaukoliikenteen busseissa ymrpäri maan kittetään. Kyllä nämä erot on ihan selvät.
Mitäs siihen sanot, kun pitkin Ison-Britannian linja-autoverkostoa sekä tervehditään että kiitetään. Jos et näin tee, niin vaikutat huonotapaiselta. Käytkö ap sielläkin paheksumassa thank you ja hello tervehtijöitä?
Tällainen typerän ihmisten omaksuman "käytöstapakoodin" pitäisi jo loppu, eletään vuotta 2024. Jos sinä siitä kyydistä maksat, niin mitää kiitoksta ei tarvitse kenellekkään joutua sanomaan, korkeintaan niin päin, että kuski sanoo "kiitos" ja matkustaja "ole hyvä" . Matkustajat sen kuskin palkan maksaa, eikä matkustaja mitään ilmaiseksi saa jolloin kuuluisi sanoa kiitos. Kaikkeen typerään "kiitosteluun" pitäisi tulla loppu, jos kyseessä on tilanne jossa vaihdetaan rahaa. Ilmaisista asioista tietenkin kiitos edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee täällä maalla olemme vähä-älyisiä. Se ei ole sinulta pois, kaupunkilainen.
Eiköhän tämä ole pietarista kirjoitettu, tai suomessa asuva russakka. Näillä on tapana tehdä tälläisiä aloituksia.
Tykkään venäläisistä kuten muistakin kansoista. Sinä WEF:n rotta et pysty minua aivopesemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdystä työstä voi kiittää
Huikkaatko postiluukusta käytävään kiitoksen postinjakajalle? Entäs roskakuskille?
Niin???
En, mutta tervehdin hymyillen, jos satutaan kasvokkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdystä työstä voi kiittää
Huikkaatko postiluukusta käytävään kiitoksen postinjakajalle? Entäs roskakuskille?
Niin???
Eikä ei ole käytävää eikä postiluukkua. Mutta jos satun postilaatikolle samaan aikaan postin- tai mainostenjakajan kanssa, niin tietysti tervehdin häntä, ja jos jotain minun laatikkooni laittaa, niin tietysti myös kiitän. Vähintään tervehdin myös roskakuskeja, kiitän myös, jos sattuu juuri palauttamaan tyhjän astian kun katoksella olen. Kiitän myös huoltoyhtiön työntekijöitä, jos lumitöitä tai nurmikonleikkuuta tekevät.
Espoossa tervehdin aina kuljettajaa bussiin mennessäni. Ruuhkabussissa en yleensä kiitä keskiovesta poistuessani, mutta jos on vain muutama matkustaja, kiitän kyllä. Minusta se on sympaattista ja kohteliasta huomioida kuljettaja. Suomalaiset saisivat kyllä oppia parempia käytöstapoja muuallakin kuin busseissa.
Asun Mikkelissä ja täällä enemmistö kiittää. Jopa monet nuoretkin, mikä on positiivinen yllätys. Sitten toisaalta taas täydessä bussissa ei ihmiset välttämättä tarjoa paikkaa vanhalle ihmiselle. Itselleni todella tärkeätä tarjota paikkaa ja apua vanhoille ja apuvälineisiin turvautuville ihmisille. Tässä olisi mikkeliläisillä peiliin katsomisen paikka!
Kun olet linja-auton kyydissä, huikkaat kiitokset.
kun olet dösässä - poistut vain kyydistä. Se kohteliaisuus näkyy eleenä; käytöstavat ovat hallussa.
Dösässä huikkaaminen kertoo stadilaiselle, että kyydissä on ollut ihana hesalainen.
Ja bussikuskit ovat jossain lehtiartikkelissa todenneet että ei dösässä tarvitse kaikkien poislähtiessä moikata.
Moikkaat kuskia noustessasi kyytiin.
Jos takaa poistuu niin välttämättä ei jaksa kiekaista niin kovaa, että kuski kuulee...mutta hyvä jos jaksaa. Jos taas etuovesta poistuisin, niin mikäs jottei voin sen kiitoksen matkasta sanoa.