Miksi miehet eivät ymmärrä miten heidän tekemä ahdistelu on naisista pelottavaa ja kuvottavaa?
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nainen on syyttänyt Chris Hemsworthiä ahdistelusta.
Aika moni on syyttänyt Ted Bundya ahdistelusta, eli mikä sun pointti on?
Vierailija kirjoitti:
Jos näin tasa-arvon aikoina naiset alkaisivat ahdistelemaan meitä miehiä. Olisi kiva tuntea miten kirjastossa hyllyjen välissä tuntemattoman nuoren naisen käsi työntyy housuihin tavoitellen erektoituvaa penistä.
Kyllä sinne todennäköisesti työntyy kuusvitosen Ritvan kuiva ja jo vähän rypistynyt käpälä, joka tottuneesti kaappaa kiinni turpeasta halostasi ja samalla kähisee korvaasi että tätähän sinä kuitenkin haluat, heheehee.
"
Naisia tulee kohdella kuin lyhtypylväitä. Niille ei puhuta ja päin ei kävellä.
Ja maailma on jälleen piiruun verran parempi"
Ja näin pääsemme taas siihen miksi se ahdistelu on ahdistavaa, sitä tekee usein tällainen mies joka ei pidä naista ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ja maailma on jälleen piiruun verran parempi.
Kaikkia ihmisiä on hyvä kohdella juuri nuin. Päälle käveleminen ja turha huutelu tai lärpättäminen on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Sellaista toivoisin sydämeni pohjasta! Maailma olisi ihana paikka sitten!
Valitettavasti niin monet naiset ovat jotenkin vinksahtaneita, että tulkitsevat juuri tuollaiset kohtaamiset ahdisteluna. Tämän vuoksi olen
Ja maailma on jälleen piiruun verran parempi.
Olis kiva, jos myös naiset tämän oppisi. Olen muuttanu Suomeen muualta, ja aggressiivisesti päin kävely on täällä tosi yleistä, sitä tekee myös naiset, ei vain mieset.
"Naisia tulee kohdella kuin lyhtypylväitä. Niille ei puhuta ja päin ei kävellä.
Ja maailma on jälleen piiruun verran parempi."
Ehdottomasti, meille naisillekin, kun kaltaisenne miehet jättävät rauhaan. Voidaan nauttia rauhassa kivojen miesten seurasta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan mies ei ole koskaan ahdistellut minua?
Taidat olla mies - tai joku muu!
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä uhriutuvat miehet pahentavat tilannetta. Miksi tähänkin ketjuun kirjoittaneet miehet eivät vain sano että ahdistelevat miehet ovat ääliöitä ja osoita empatiaa uhreja kohtaan. Ehkä heillekin vastattaisiin mukavammin sitten.
Ehkä syynä on se, että aika harva ihminen haluaa osallistua keskusteluun sen jälkeen, kun on ensin kokenut tulleensa syytetyksi jostain, mitä ei ole tehnyt, sillä se voitaisiin tulkita jopa syytöksen tai huonon argumentaation hyväksymiseksi. Monen mielestä tuollainen yleistävä keskustelutyyli pelkästään lietsoo vastakkainasettelua ja jopa haittaa ongelmien ratkaisua.
Tietysti ahdistelevat miehet ovat ääliöitä. Ei kai siinä ole mitään epäselvää? Miksi jokaisen miehen pitäisi toistella tuollaista itsestäänselvyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Jos näen jonkun toisen miehen ahdistelevan jotain naista, niin en todellakaan mene väliin. Poliisin voin soittaa, jos menee liian pitkälle.
Turpaani en ota kenenkään naisen vuoksi.
No minä menen, ja olen aina mennyt. Turpaan en ole saanut koska osaan purkaa tilanteet ilman väkivaltaa. Ja uhrit ovat olleet aina kiitollisia. Viimeisin oli parisen vuotta sitten, joku äijä seurasi ja filmasi raskaana olevaa naista takaapäin. Pistin sille touhulle lopun samantien.
Vierailija kirjoitti: Ongelma on jälleen kerran rajanveto. Ilmiselvä ahdistelu on helppo tuomita, mutta mitä pitäisi tehdä rajatapauksissa, joissa on epäselvää, onko kyseessä ahdistelu vai ei? Tuollaisia tapauksia on ainakin muutamaa tyyppiä: 1) tapaukset, jotka ovat aivan sallitun ja kielletyn käytöksen rajalla ja 2) tapaukset, joissa uhri kokee tulleensa ahdistelluksi, mutta ulkopuoliset tarkkailijat (toiset naiset ja miehet) eivät pidä tekoa ahdisteluna tai 3) mitään ahdistelua ei ole tapahtunut, vaan koko ahdistelutapahtuma on kuviteltu.
Yksi tapa rajanvetoon sivustakatsojana:
1. Voit ilmaista sanoin, paheksuvin ilmein tai olemalla lähtemättä juttuun mukaan, että tämä oli sinun mielestäsi kielletyn käytöksen rajalla. Älä naureskele mukana ja ilmaise pitäväsi sitä hyvänä juttuna. Se voi johtaa siihen, että potentiaalinen ahdistelija lisää panoksia ja ylittää sen rajan seuraavalla kerralla. Osoita myötätuntoa uhrille ja asetu hänen tuekseen. Jos näet, että kaveri nyt selvästi menee vähän liian pitkälle ja tyttö/nainen ahdistuu tilanteesta, voit mennä väliin ja sanoa että nyt riittää, ei taida olla hyvä juttu.
2. Voit osoittaa uhrille, että hänen kokemuksensa tulee kuulluksi ja nähdyksi, vaikka olisitkin sitä mieltä, ettei rajaa olisi ylitetty. Jo se, ettei kävellä yli, auttaa paljon. Voit myös tilanteesta riippuen sanoa neutraalisti, ettei sinusta kyseessä ollut ahdistelu, mutta älä missään tapauksessa kiellä tai vähättele toisen kokemusta. Hänelle se on totta.
3. Joskus näitäkin sattuu. Katso kohta 2 ja tilanteesta riippuen, jos uhri onkin mies (esimerkiksi perättömän syytteen tilanteessa) voit puolustaa miestä. Mutta ellei tilanteella ole silminnäkijöitä, usko ensisijaisesti uhria.
Vierailija kirjoitti:
Jari Vilen, Mikko Leppilampi, Valkeakoski... Tällä viikolla olemme taas saaneet lukea monista tapauksista. Usko miehiin menee.
Kappas kun pääsi Mustapha Fatty vihervassulta unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne jotka ei tuota tiedä/ymmärrä. Ne jotka sitä tekee, ei vain välitä ja loput alkaa enenevissä määrin ottamaan asenteen, että olkoon siis niin.
Koska ilmeisesti jos me siivosti elävät emme ala ihan konkreettisesti metsästämään muita miehiä, niin ainoa mitä tarjotaan, on moitteita siitä mitä joku muu on tehnyt ja kuinka jollain kierolla logiikalla se on myös mun syytä.
Ei kai juuri sinua täällä kukaan ole syyttänyt? Mutta onhan se ymmärrettävää että naisilla on varauksia jos vieras mies lähestyy kun kokemukset niistä tilanteista ovat usein olleet huonoja. Jos häirintä ja ahdistelu loppuisi niin sitten seuraavan sukupolven miehet varmasti pystyisivät lähestymään naisia ilman että heitä kohdeltaisiin samalla tavalla varauksella kuin nykyään.
Ikäväkseen sellaista päivää ei ole ollut, eikä sellaista tule koskaan olemaankaan. Siis ilman että koko yhteiskunta muutetaan jonkinlaiseksi dystooppiseksi valvontahelvetiksi.
Ja eihän kukaan nyt tokikaan yksitellen käy oma-aloitteisesti yksittäisiä miehiä syyttämässä, mutta jos esimerkiksi pahoittelee/kauhistelee/tms jotain tuollaista tapausta, niin jos käy ilmi, että olen mies, niin 9/10 kommenteista on eri muodoissa syytöksiä siitä kuinka mun ja muiden miesten nyt olis jotenkin maagisesti se pitänyt estää ja näin ollen se on myös mun vika, että joku nainen jossain toisella puolella Suomea sai nyt turpaan tai mitä milloinkin.
Ja totuushan tietysti on, että tämä koskettaa lähinnä nettiä, tuolla oikeassa elämässä noita pipipäitä harvemmin tulee vastaan, mutta sitten taas näiden tapausten puiminen tapahtuu käytännössä aina netissä. Niin mä oon tullut siihen tulokseen, että ei mun muuta oikein kannata sanoa kuin "jaa, onpa harmi", harvemmin toki mitään yksittäisiä tapauksia edes kommentoin. Kun en mä niille mitään voi, jos en nyt paikalle satu, niin ei siinä muu auta kuin sulloa ne ajatukset kaikkien muiden kauheuksien sekaan mitä maailmassa tapahtuu ja kohauttaa olkiaan.
Jason Momoa varmaan saisi ahdistella jokaista naista Suomessa! Täysin riippuu miehen ulkonäöstä on pepusta puristaminen ok.
Ei tässä asiassa kannata olla peppukipeä ja näsäviisas. On ihan ilmiselvää , että naiset kokee ahdistelua, paikoin aivan luokattoman törkeää. Joo en ole naisten suosiossa enkä tule olemaankaan, mutta se ei ole syy lakaista asiaa pois ja selitellä sekä viisastella tätä pois. Pitkälle tässä vuoropuhelussa päästään jo sillä , että myönnetään ilmiön olemassaolo ja pidetään oma tontti puhtaana ehkä jopa puututaankin tilanteisiin. Varmaan joillain onnekkailla on omiakin tyttäriä ja haluatte heille turvallisemman maailman. Olen joskus ollut tilanteissa jossa vaikka olen kaksin nuoren naisen kanssa esim hissi tai joku melko suljettu tila. Pahalta tuntuu se jännittyneisyys minkä aistin toisessa, vaikka en varmasti tuijottele, omakin ruumiinkieleni menee niissä tilanteissa kankeaksi ja vaivaantuneeksi ja yritän saada olemuksestani mahdollisimman turvallisuutta huokuvan. En kertakaikkiaan halua olla ilkeä, törkeä tai ahdistava toiselle ihmiselle. En halua että minua pelätään. Pelko on kamala asia.
Rauhallista kanssaelämistä t mä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Sellaista toivoisin sydämeni pohjasta! Maailma olisi ihana paikka sitten!
Valitettavasti niin monet naiset ovat jotenkin vinksahtaneita, että tulkitsevat juuri tuo
Olis kiva, jos myös naiset tämän oppisi. Olen muuttanu Suomeen muualta, ja aggressiivisesti päin kävely on täällä tosi yleistä, sitä tekee myös naiset, ei vain mieset.
Moni ulkomaalainen tuttavani on sanonut samaa. En ole itse tätä tiedostanut, mutta "not giving way" on kuulemma yleinen ilmiö Suomen jalkakäytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä uhriutuvat miehet pahentavat tilannetta. Miksi tähänkin ketjuun kirjoittaneet miehet eivät vain sano että ahdistelevat miehet ovat ääliöitä ja osoita empatiaa uhreja kohtaan. Ehkä heillekin vastattaisiin mukavammin sitten.
Ehkä syynä on se, että aika harva ihminen haluaa osallistua keskusteluun sen jälkeen, kun on ensin kokenut tulleensa syytetyksi jostain, mitä ei ole tehnyt, sillä se voitaisiin tulkita jopa syytöksen tai huonon argumentaation hyväksymiseksi. Monen mielestä tuollainen yleistävä keskustelutyyli pelkästään lietsoo vastakkainasettelua ja jopa haittaa ongelmien ratkaisua.
Tietysti ahdistelevat miehet ovat ääliöitä. Ei kai siinä ole mitään epäselvää? Miksi jokaisen miehen pitäisi toistella tuollaista itsestäänselvyyttä?
Siksi, että ne ahdistelijat ymmärtäisivät että toiset miehetkin pitävät heitä kusipäinä. Tunnen tapauksen joka pitää itseään jonain tunkion kinginä kun kehtaa heittää ällöttävää läppää naisille. Ei tajua että on nolo.
Noh, kun hän saapuu paikalle niin naiset kummasti siirtyvät muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä asiassa kannata olla peppukipeä ja näsäviisas. On ihan ilmiselvää , että naiset kokee ahdistelua, paikoin aivan luokattoman törkeää. Joo en ole naisten suosiossa enkä tule olemaankaan, mutta se ei ole syy lakaista asiaa pois ja selitellä sekä viisastella tätä pois. Pitkälle tässä vuoropuhelussa päästään jo sillä , että myönnetään ilmiön olemassaolo ja pidetään oma tontti puhtaana ehkä jopa puututaankin tilanteisiin. Varmaan joillain onnekkailla on omiakin tyttäriä ja haluatte heille turvallisemman maailman. Olen joskus ollut tilanteissa jossa vaikka olen kaksin nuoren naisen kanssa esim hissi tai joku melko suljettu tila. Pahalta tuntuu se jännittyneisyys minkä aistin toisessa, vaikka en varmasti tuijottele, omakin ruumiinkieleni menee niissä tilanteissa kankeaksi ja vaivaantuneeksi ja yritän saada olemuksestani mahdollisimman turvallisuutta huokuvan. En kertakaikkiaan halua olla ilkeä, törkeä tai ahdistava toiselle ihmis
Kuulostat huipputyypiltä. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jari Vilen, Mikko Leppilampi, Valkeakoski... Tällä viikolla olemme taas saaneet lukea monista tapauksista. Usko miehiin menee.
Kappas kun pääsi Mustapha Fatty vihervassulta unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jason Momoa varmaan saisi ahdistella jokaista naista Suomessa! Täysin riippuu miehen ulkonäöstä on pepusta puristaminen ok.
Äkkiä olisi Momoakin ällölistalla jos luvatta puristelisi. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Se puristelu on niin totaalisen kuvottavaa että mikään muu piirre ei sitä vikaa miehessä korjaa.
Tosi monet naiset ei oikeasti ymmärräkään. Joka ikisessä näitä tapauksia käsittelevässä ketjussa on joukoittain naisia surkuttelemassa, kuinka kukaan ei huomannut äidin ahdinkoa, olisi pitänyt tarjota apua ajoissa, oli varmaan tosi uupunut, yhteiskunnan vika jne.