Miksi miehet eivät ymmärrä miten heidän tekemä ahdistelu on naisista pelottavaa ja kuvottavaa?
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
En tietenkään toivo. Minua mieheni lähestyi juttelemalla ja kysymällä hetken juttelun jälkeen olenko sinkku. Jatkoin juttelua ja kehuin miestä mukavaksi. Vaihdettiin numerot, mentiin treffeille, mentiin toisille, kohta alettiin seurustella. Kummankaan ei tarvinnut ahdistella toista.
Jos näin tasa-arvon aikoina naiset alkaisivat ahdistelemaan meitä miehiä. Olisi kiva tuntea miten kirjastossa hyllyjen välissä tuntemattoman nuoren naisen käsi työntyy housuihin tavoitellen erektoituvaa penistä.
Suurin osa naisista on niin tyhmiä ja vastenmielisiä, ettei niille viitsi edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
En oikein lopulta voi vastata tässä asiassa kuin itsestäni. En ahdistele naisia, en tieten enkä tietämättäni. Vältän katsomastakaan ihan varmuudeksi vaikkapa nuoria naisia , että ei tule mitään ahdistavaa tai inhottavaa kokemusta. Asiallinen ystävällinen ihmisenä ihmiselle kontakti silloin kun se on tarpeen. Sanomattakin on selvää, että en myöskään lähesty naisia siinä mielessä. Ymmärrän kuuluvani siihen joukkoon, jonka lähestyminen on käytännössä aina ei toivottavaa. Se on ok olen sen hyväksynyt. Siinä tuli vain kiusallisia tilanteita kaikille osapuolille. Minulta naiset siis saavat täyden rauhan! Mutta kun on asioitava olen kyllä ihan miellyttävä ja asiallinen. Tilanteen mukaan.
Lisään vielä, että lupaan myös puuttua tilanteisiin jossa on ahdistelua, olen hyväntahtoinen ihminen ja haluan auttaa kanssaihmisiä. Tähän uskon minun vastuuni sitten jo rajoittuvan. En ahdistele, olen asiallinen ja normaali sekä puutun jos huomaan ahdistelua. Eiköhän tämä riitä puoleltani? Rauhaa ja hyvää tahtoa t mä
Vierailija kirjoitti:
Jos näin tasa-arvon aikoina naiset alkaisivat ahdistelemaan meitä miehiä. Olisi kiva tuntea miten kirjastossa hyllyjen välissä tuntemattoman nuoren naisen käsi työntyy housuihin tavoitellen erektoituvaa penistä.
Tämä varmaan kertookin ongelman perisyystä. Tietty ryhmä miehiä ajattelee että koska heidän mielestään tuollainen olisi kivaa niin tietystihän naisetkin sitten tuollaisesta pitävät.
Näille miehille ei mene kaaliin että naisten mielestä tuollainen on aivan äärimmäisen vastenmielistä, kuvottavaa ja pelottavaa. Pitävät myös hyvänä ajatuksena kirjoitella tuollaisia tänne foorumeille, valitettavasti naiset sitten näkevät näitä. Surullisia tapauksia.
Harvassa on ne jotka ei tuota tiedä/ymmärrä. Ne jotka sitä tekee, ei vain välitä ja loput alkaa enenevissä määrin ottamaan asenteen, että olkoon siis niin.
Koska ilmeisesti jos me siivosti elävät emme ala ihan konkreettisesti metsästämään muita miehiä, niin ainoa mitä tarjotaan, on moitteita siitä mitä joku muu on tehnyt ja kuinka jollain kierolla logiikalla se on myös mun syytä.
Vierailija kirjoitti:
"Olisi silti kiinnostavaa tietää, miksi omassa lähipiirissäni kukaan nainen ei edes kysyttäessä kerro joutuneensa ahdistelluksi. Yksittäisiä hyvin harvinaisia epäasiallisia kommentteja he ovat kuulleet, mutta nekään eivät ole yleisiä. ----- Onko oma tuttavapiirini jotenkin poikkeuksellinen?"
Äkkiseltään sanoisin että on. En itse tunne yhtäkään naista jota ei oltaisi ahdisteltu. Ja nyt ei puhuta katseista tai etäisistä tuntemuksista. Puhun fyysiseksi käyvistä tilanteista joissa saa oikeasti pelätä. Minua on mm. kuvattu ja kourittu liukuportaissa, lyöty perseelle kadulla keskellä kirkasta päivää (ja kun huusin hänelle, hän sanoi ai sulla onkin menkat), seurattu kaupasta kotiin samalla kun huudeltiin "kohteliaisuuksia", tultu bussissa viereen ja alettu hipelöidä reittä (vaatteilla ei ole väliä mutta olin toppa vaatteissa) jne jne.
Ja samanlaisia kokemuksia on kaikilla kavereillani, siskoillani ja äidilläni. Myös mummi kertoi
Minua on puristeltu takapuolesta kaupassa. Molemmilla kertoilla olin raskaana. Ensimmäisellä kerralla odotin esikoista. Toisella kerralla kuopusta. Silloin toisella kerralla mukanani olivat kaksi lastani, jotka huomasivat kankkuani kourivan äijän.
Käsiksi on käyty muutenkin useaan otteeseen, mutta edes raskaana oleva nainen ei ole näiltä pervoilta turvassa.
"Ihanaa, femspleinaamista tässä juuri kaivataankin. Kiva että tiedät toista ihmistä paremmin, mikä hänen oma kokemuksensa on. Kaltaisesi naiset ovat syy MGTOW-liikkeelle.
eri"
Mites ne naiset, jotka kokivat ko. tyypin käytöksen ahdisteluna? Heidät voi tulkita vinksahtaneiksi, koska tokihan tämä mansplainaaja tietää paremmin, miten heidän olisi tullut tilanne kokea? Jos sen, miten niitä perhepiirin naisia kohtelee, on niin moni muu nainen kokenut ahdisteluna, että on pitänyt ihan täysin vetäytyä vain sinne perhepiiriin, väistämättä herää kysymys, millaista se kohtelu oikein on. Ei sitä taida pystyä sietämäänkään kuin korkeintaan sukulaiset pakon edessä/säälistä. Ja kuten jo todettu, going your own way on paras mahdollinen valinta, jos kerran jatkuvasti ahdistelusyytöksiä satelee. Teette epäilemättä siinä suuren palveluksen naisillekin. Normaaleja, mukavia miehiä maailmassa riittää kyllä.
Vastaus ap:n aika untamoon ja miesviha-johdattelevaan kysymykseen: kyllä miehet ymmärtävät , ne taas jotka tekevät eivät piittaa vaikka ymmärtävätkin.
Yhtä lailla voisi kysyä miksi lapsiaan tappavat äidit- samalla tavalla vedettynä siis kaikki naiset - eivät ymmärrä tekonsa hirveyttä?
Vierailija kirjoitti:
En oikein lopulta voi vastata tässä asiassa kuin itsestäni. En ahdistele naisia, en tieten enkä tietämättäni. Vältän katsomastakaan ihan varmuudeksi vaikkapa nuoria naisia , että ei tule mitään ahdistavaa tai inhottavaa kokemusta. Asiallinen ystävällinen ihmisenä ihmiselle kontakti silloin kun se on tarpeen. Sanomattakin on selvää, että en myöskään lähesty naisia siinä mielessä. Ymmärrän kuuluvani siihen joukkoon, jonka lähestyminen on käytännössä aina ei toivottavaa. Se on ok olen sen hyväksynyt. Siinä tuli vain kiusallisia tilanteita kaikille osapuolille. Minulta naiset siis saavat täyden rauhan! Mutta kun on asioitava olen kyllä ihan miellyttävä ja asiallinen. Tilanteen mukaan.
Kiva, että kaltaisiasi miehiä on. Ja onhan heitä. Mutta toivon, että sinua tulee vielä vastaan se nainen, joka tykkää juuri sinusta. Usko pois, jos olet oikeasti mukava, niin voi käydä, vaikka ne tietyt palstatyypit täällä sanoisivat mitä. Itsekin olen tykännyt eniten miehistä, jotka eivät ole todellakaan olleet niitä suosituimpia, mutta eipä ole silti sattunut vielä se oikea kohdalle. Kuitenkin olen nähnyt tämän useamman ihmisen kohdalla (näissä tilanteissa nainen on tehnyt aloitteen, mies ottanut sen vastaan ja elävät nyt hyvin onnellisina) ja omalla kohdallani eräässä ystävyyssuhteessa. Se ei tietenkään parisuhde, mutta sama asia siinä mielessä, että ystävälläni oli paljon kiusaamistaustaa ja ikäviä kokemuksia huonoista kavereista. Kesti kauan saada hänet luottamaan siihen, että oikeasti halusin olla hänen ystävänsä, mutta nyt vuosien jälkeen olemme sydänystäviä ja vaikka ulospäin vaikuttaisi miltä, hän on maailman ihanin ja suloisin persoona. Jos kohtaisin yhtä lämminsydämisen ja rakastettavan miehen, rakastaisin häntä yli kaiken, täysin ulkonäöstä ja muista arkisista ongelmista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne jotka ei tuota tiedä/ymmärrä. Ne jotka sitä tekee, ei vain välitä ja loput alkaa enenevissä määrin ottamaan asenteen, että olkoon siis niin.
Koska ilmeisesti jos me siivosti elävät emme ala ihan konkreettisesti metsästämään muita miehiä, niin ainoa mitä tarjotaan, on moitteita siitä mitä joku muu on tehnyt ja kuinka jollain kierolla logiikalla se on myös mun syytä.
Ei kai juuri sinua täällä kukaan ole syyttänyt? Mutta onhan se ymmärrettävää että naisilla on varauksia jos vieras mies lähestyy kun kokemukset niistä tilanteista ovat usein olleet huonoja. Jos häirintä ja ahdistelu loppuisi niin sitten seuraavan sukupolven miehet varmasti pystyisivät lähestymään naisia ilman että heitä kohdeltaisiin samalla tavalla varauksella kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ai vaikka se tuntematon nuori nainen olisi 150-kiloinen, tatuoitu yltyleensä, kalju, runsaasti lävistetty, haisisi kymmeneltä lemmikkikissaltaan, ja mitäs kaikkea täällä palstalla onkaan turn-offiksi naisissa lueteltu? Ja entäs kun ei olisi kyseessä nuori nainen, vaan keski-ikäinen tai vaikka seitsenkymppinen? Ja kenties jokin terä painautuisi selkärankaa tai kaulaa vasten, että tulee varmasti selväksi, ettei tilanteessa vastustella, vaan nyt lähdetään sovulla lähimmän nurkan taakse?
Entäs jos se olisikin sinua 50 kiloa painavamman karskin äijän käsi ja tietäisit, ettei siinä sinulta lupia kysellä? Vieläkö tasa-arvo tuntuisi kivalta? Kas kun ei me naisetkaan saada valita, olisiko se lähentelijä joku nuori, komea ihastuksen kohde (ps. tiedoksi vain, että siinä vaiheessa se olisi _entinen_ ihastus) vai oksettava keski-ikäinen Patu kaljamahoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Sellaista toivoisin sydämeni pohjasta! Maailma olisi ihana paikka sitten!
On tekopyhää itkeä vääryydestä ja jättää tasan samanlainen vääryys huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lukisit naisten kommentteja niin olisit tietoinen ettei se olisi nuoren naisen käsi vaan joku ryppyinen mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että kaltaisiasi miehiä on. Ja onhan heitä. Mutta toivon, että sinua tulee vielä vastaan se nainen, joka tykkää juuri sinusta. Usko pois, jos olet oikeasti mukava, niin voi k
On varmasti. En kaveripiiristäni kenenkään tiedä tätä tekevän. Takuuseen en voi mennä, mutta ainakin osaavat sitten sitä hävetä eivätkä sitä julkisesti tee. Näen tämän asian muuna kuin mies vs nainen juttuna. Näen että ihmiset kohtelee toisiaan huonosti ja tässä kontekstissa usein mies ahdistelee naista. On tilanteita jossa ahdistellaan/ kiusataan lapsia tai ylipäänsä heikompia vaikkapa eläimiä. En hyväksy lainkaan ja jopa puutun asiaan. yleensä vain huomauttaminen riittää vaikkapa " toi on muuten ihan vtun asiatonta" Muuta en voi oikein tehdä. Miksikään mielipidevaikuttajaksi ja aktiiviksi minusta ei ole, mutta teen mieleeni tämän asian suhteen vähintään oman osani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan muijat mutta naisten kokema ahdistelu on vähentynyt vuosikymmenienkin takaa todella paljon.
On mutta ei lähellekään vielä riittävästi.
Voit haaveilla myös maailmanrauhasta ja kiusaamisen loppumisesta. Samaan aikaan miehet tekevät konkreettista työtä rikollisten kiinniottamiseksi ja rikosten estämiseksi.
Konkreettista työtä seksuaalisen ahdistelun kitkemiseksi on nimenomaan se että sitä ei missään tai mitenkään vähätellä vaan se tuomitaan aina.
Ja jos nyt puhutaan ahdistelun vähentämisestä niin työn on kyllä tehnyt isolta osalta naiset jotka ovat jaksaneet pitää ongelmaa esillä.
Ongelma on jälleen kerran rajanveto. Ilmiselvä ahdistelu on helppo tuomita, mutta mitä pitäisi tehdä rajatapauksissa, joissa on epäselvää, onko kyseessä ahdistelu vai ei? Tuollaisia tapauksia on ainakin muutamaa tyyppiä: 1) tapaukset, jotka ovat aivan sallitun ja kielletyn käytöksen rajalla ja 2) tapaukset, joissa uhri kokee tulleensa ahdistelluksi, mutta ulkopuoliset tarkkailijat (toiset naiset ja miehet) eivät pidä tekoa ahdisteluna tai 3) mitään ahdistelua ei ole tapahtunut, vaan koko ahdistelutapahtuma on kuviteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Valitettavasti niin monet naiset ovat jotenkin vinksahtaneita, että tulkitsevat juuri tuollaiset kohtaamiset ahdisteluna. Tämän vuoksi olen itseni suojelemiseksi alkanut kohdella kaikkia ei-p
Naisia tulee kohdella kuin lyhtypylväitä. Niille ei puhuta ja päin ei kävellä.
Ja maailma on jälleen piiruun verran parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ap:n aika untamoon ja miesviha-johdattelevaan kysymykseen: kyllä miehet ymmärtävät , ne taas jotka tekevät eivät piittaa vaikka ymmärtävätkin.
Yhtä lailla voisi kysyä miksi lapsiaan tappavat äidit- samalla tavalla vedettynä siis kaikki naiset - eivät ymmärrä tekonsa hirveyttä?
Kommenteista voi päätellä että on miehiä jotka ei ymmärrä. Kuten tuo joka unelmoi että joku tulisi häntä kourimaan. Vaikka koitettu selittää niin ei ymmärryskyky riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti niin monet naiset ovat jotenkin vinksahtaneita, että tulkitsevat juuri tuollaiset kohtaamiset ahdisteluna. Tämän vuoksi olen
Eli osaat siis kävellä kadulla normaalisti. Saat papukaijamerkin.
Samoin olin joskus parisuhteessa, onneksi kieltäydyin lapsista.
Nyt olen vapaa ja nuorten tyttöjen kanssa on mukava pelehtiä noin kerran viikossa. Lomilla useammin.
Eikä tule ahdisteltua ketään.