Ollaan sovittu usean perheen kanssa että alamme laulaa Suvivirttä koulun valmistujaistrn lopuksi
Kys juhlassa sitä ei laulettu virallisesti viimekään vuonna. Nyt aiomme yhdessä korjata tilanteen. Olen aivan varma että lapset yhtyvät lauluumme.
Mitä wokettajat alias opettajat tekevät, se jää nähtäväksi.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen muslimi, ja mua ei haittaa suuntaan eikä toiseen, kuuluuko juhlaan Suvivirsi. Se on ihan normaalia, että jokaisessa maassa on oma kulttuurinsa, se ei tarkoita, ettemmekö voisi elää sovussa samassa maassa.
Et ole.
Kyllä täti tietää kaikki palstalla olevat 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset voimafantasiat. Kyllä siinä koko koulu toljottaa ihmeissään pimeää perhettä joka aloittaa hoilottamaan kesken kaiken.
Anteeksi vaan mutta meitä on parikymmentä.
ap
Joo, joo. Mutta tosipaikassa vaan se teidän perhe. Muut naureskelee ja kuvaa teidän "kapinan" someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululaiset laulavat kuitenkin suvivirren jo koulun keväisellä kirkkokäynnillä.
Eli nolaatte vain itsenne ja lapsenne.
Suvirisi tosiaan lauletaan kolujen kevät kirkossa edelleen, ei enää koulujen päättäjäis juhlissa.
Sori vaan mutta me aikuiset muistamme sen todella lauluna päättäjäisjuhlan aluksi. Ja tottakai se kirkossakin laulettiin.
Olen 50v. Kantasuomalainen 4.lapsen äiti. Meillä varsinais-suomessa (lue: varsinainen suomi) ei ole laulettu suvivirttä ainakaan omina, saatikka lasteni kouluvuosina. Ehkä suomen hajanaisilla heimoalueilla (varsinaisen suomen ulkopuoliset alueet) on eri tavat. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvirisi tosiaan lauletaan kolujen kevät kirkossa edelleen, ei enää koulujen päättäjäis juhlissa.
Mut kun se kirkko ei ole pakollinen kaikille!
Ja sekö harmittaa kun kaikki eivät pääse (joudu) sitä iänikuista perinneveisua kiekumaan eikä "nauttimaan" siitä mitenkään?
Sehän siinä on oltava syynä, koska virttä saisi laulaa ympäri vuoden, mutta meteli nousee jos sitä ei yhtenä päivänä, yhdessä koulussa lauleta.
Huomionkipeys on yhä paheneva kansantauti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Mitä te tuosta hyödytte? Toki voitte porukalla laulaa vaikka puistossa juhlan jälkeen, mutta miksi häiritä aikataulutettua ja suunniteltua tilaisuutta?
Miten olisi se valtava yhteishengen ja ilon tunne kun sali raikaa laulusta joka yritetään kieltää?
Rakkaudellista aktivismia!
Todellakin. Me teemme saman.
Vierailija kirjoitti:
olen muslimi, ja mua ei haittaa suuntaan eikä toiseen, kuuluuko juhlaan Suvivirsi. Se on ihan normaalia, että jokaisessa maassa on oma kulttuurinsa, se ei tarkoita, ettemmekö voisi elää sovussa samassa maassa.
Juuri noin oli muslimi-isä sanonut tutulle lastenrarhanopettajalle. Lapsista tulee suomalaisia, heidän on hyvä tuntea suomalaiset tavat. Aikuisina saavat itse päättää uskontonsa.
Suvivirsi flash mob! Videoikaa ja lähettäkää medialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Mitä te tuosta hyödytte? Toki voitte porukalla laulaa vaikka puistossa juhlan jälkeen, mutta miksi häiritä aikataulutettua ja suunniteltua tilaisuutta?
Voihan sitä osoittaa yhden sortin tyhmyyttä jäämällä juhlasaliin, tai missä lie juhlansa pitävät, laulaamaan virsiä kun muut tekevät lähtöä.
Olisi varmaan koulun kanssa sovittavissa, että nämä halukkaat jäisivät virallisen tilaisuuden jälkeen vielä veisaamaan. Mutta tämähän ei aloittajan kaltaisille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset voimafantasiat. Kyllä siinä koko koulu toljottaa ihmeissään pimeää perhettä joka aloittaa hoilottamaan kesken kaiken.
ap
20 lestadiolaista sinne tänne, ei muuta mitään isossa kuvassa.
Paikkakunta on Espoo, ei taida olla ihan lestadiolaisaluetta?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee tämä outo ja paikkaansa pitämätön luulo, että ulkkarit muka vihais suvivirttä??
Mietin samaa. Olen muslimi ja en itse / enkä ole kuullut muiltakaan, että vihaisivat Suvivirttä. Muslimien mielestä on hyvä, jos kristityt ovat oikeasti kristittyjä, eli uskovat Jumalaansa ja elävät uskontonsa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut kun se kirkko ei ole pakollinen kaikille!
Ja sekö harmittaa kun kaikki eivät pääse (joudu) sitä iänikuista perinneveisua kiekumaan eikä "nauttimaan" siitä mitenkään?
Sehän siinä on oltava syynä, koska virttä saisi laulaa ympäri vuoden, mutta meteli nousee jos sitä ei yhtenä päivänä, yhdessä koulussa lauleta.
Huomionkipeys on yhä
Niitä opettajille suutaan soittavien häiriköiden vanhemmat. Esim he joiden lapset puhuvat niitä asioita joita kutsutaan ärrällä alkavalla sanalla.
Wallah sa rasssisti teke tamma ma waan ku dhufan doonaa insallah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
20 lestadiolaista sinne tänne, ei muuta mitään isossa kuvassa.Paikkakunta on Espoo, ei taida olla ihan lestadiolaisaluetta?
ap
Pääkaupunkiseudulla asuu yllättävän paljon lestadiolaisia. Meidänkin taloyhtiössä pari perhettä.
Vierailija kirjoitti:
kantasuomalainen
Ei ole "kantasuomalaisia". On vain suomalaisia ja ei-suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
20 lestadiolaista sinne tänne, ei muuta mitään isossa kuvassa.Paikkakunta on Espoo, ei taida olla ihan lestadiolaisaluetta? Ei mutta kalifaattia on !
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta me aikuiset muistamme sen todella lauluna päättäjäisjuhlan aluksi. Ja tottakai se kirkossakin laulettiin.
Olen 50v. Kantasuomalainen 4.lapsen äiti. Meillä varsinais-suomessa (lue: varsinainen suomi) ei ole laulettu suvivirttä ainakaan omina, saatikka lasteni kouluvuosina. Ehkä suomen hajanaisilla heimoalueilla (varsinaisen suomen ulkopuoliset alueet) on eri tavat. 😅
Sulle ihan tiedoksi että muun muassa Turussa on kouluja joissa suvivirsi lauletaan lakkiaisissa. Kuten myös Gaudeamus Igutur jossa sanat menevät iloitaan nyt sillä kohta makaamme mullassa.
Saattehan te laulaa vaikka Popedan Erotomaniaa biisiä. Jos mä pillua saan, niin minua ei estä mikään.. vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että natszit yrittivät kieltää Marseljeesin laulamisen II maailmansodan Ranskassa.
Tuo on pikkuisen eri asia. Oikeastaan ihan eri asia.
Onko? 🤔
On.
Ymmärrän että asioiden rinnastaminen on teille naisille aina vaikeaa, sillä kaikki otetaan henkilökohtaisesti n
Vastaava asia olisi, jos Suomen miehittänyt vieras valtio kieltäisi Maamme-laulun esittämisen julkisesti. Aloituksessa tuntuu olevan kyseessä alakoulun päättäjäiset vaikka aloittaja kirjoittaakin valmistujaisista.
Voihan sitä osoittaa yhden sortin tyhmyyttä jäämällä juhlasaliin, tai missä lie juhlansa pitävät, laulaamaan virsiä kun muut tekevät lähtöä.