Ollaan sovittu usean perheen kanssa että alamme laulaa Suvivirttä koulun valmistujaistrn lopuksi
Kys juhlassa sitä ei laulettu virallisesti viimekään vuonna. Nyt aiomme yhdessä korjata tilanteen. Olen aivan varma että lapset yhtyvät lauluumme.
Mitä wokettajat alias opettajat tekevät, se jää nähtäväksi.
Kommentit (251)
Hienoa. Laulakaa ihmeessä. Kannatan lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Koululaiset laulavat kuitenkin suvivirren jo koulun keväisellä kirkkokäynnillä.
Eli nolaatte vain itsenne ja lapsenne.
Suvirisi tosiaan lauletaan kolujen kevät kirkossa edelleen, ei enää koulujen päättäjäis juhlissa.
Just joo.. Sairaalloista lapsellisuutta ja uhmaa kerrakseen josta ette voita yhtään mitään..
Minun lapsen koulussa on tehty kompromissi. Joka toinen vuosi lauletaan Suvi-virsi ja joka toinen se neutraalimpi Suvi-laulu. Minusta hyvä kompromissi, vaikka Suvi-laulu saakin hirveän itkun aikaan joissain. Suvi-virsivuosina vaan ateistit ja muut jättää laulamatta eikä itke.
N e e k e r i t voi painua helvettiin. Suvivirsi kuuluu kevätjuhlaan.
Hei, nyt on hyvä idea! Tehkää muutkin niin!
Mä voisin alkaa kerätä vastajoukkoa, joka vetäisi vielä siihen teidän suvivirren päälle Rentun Ruusun.
Miksi tylsä suvivirsi, miksei mammat laula Peto on irti, joka sekin on kuulemma kielletty kevätjuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululaiset laulavat kuitenkin suvivirren jo koulun keväisellä kirkkokäynnillä.
Eli nolaatte vain itsenne ja lapsenne.
Suvirisi tosiaan lauletaan kolujen kevät kirkossa edelleen, ei enää koulujen päättäjäis juhlissa.
Mut kun se kirkko ei ole pakollinen kaikille!
Laita ap reilusti vaan tähän sen koulun nimi, jossa Suvivirttä ei ole laulettu viime keväänä. Itse Espoossa usean eri koulun kevätjuhlissa olleena voin kertoa, että niissä kaikissa on laulettu suvivirsi. Ja ihan ne maahanmuuttajataustaisetkin nousee seisomaan sen viimeisen säkeen kohdalla vaikka laulua eivät osaakaan laulaa. Ei ole kellään ollut paha mieli jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
No eivät voi painua, kun ovat yleensä niitä koulun parhaita laulajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että natszit yrittivät kieltää Marseljeesin laulamisen II maailmansodan Ranskassa.
Tuo on pikkuisen eri asia. Oikeastaan ihan eri asia.
Onko? 🤔
On.
Ymmärrän että asioiden rinnastaminen on teille naisille aina vaikeaa, sillä kaikki otetaan henkilökohtaisesti n
Vierailija kirjoitti:
Eikä teitä yhtään liikuta se että jollekulle tulee MIELIPAHA!!!?!
Avaisitko vähän että mikä tuon mielipahan aiheuttaa.
Maalimassa kun joutuu näkemään ja kuulemaan paljonkin sellaisia asioita joita ei välttämättä niin haluaisi kuulla tai nähdä mutta siitä huolimatta näkee ja kuulee.
Kyllä aihetta mielipahaan löytyy mikäli kaikista tuollaisista pahoitttaa mielensä koska ITSE ei jostain tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä teitä yhtään liikuta se että jollekulle tulee MIELIPAHA!!!?!
Tämä
T: Ahmed
Ahmedille ei tule mielipahaa todellakaan! Tiukkapipoateisteille vain!
Eihän sitä ole kielletty. Olen ollut lastenlasten kevätjuhlissa, niissä se on aina laulettu. Vaikka koulussa on huivioppilaitakin. ToissA vuonna vieressäni lauloi somalinainen puhtaalla suomenkielellä mukana
Päiväkotitäti kertoi ilmoitettavan että lopuksi suvivirsi tai enkeli taivaan. Ketkä eivät halua osallistua, otetaan muutama minuutti aikaa poistua, hyvää kesää/joulua kaikille tässä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut suvirittä kevät juhlassa, vaan koulujen kevät kirkossa.
Kevät juhlassa rehtorin puhe, stipendien jako, hymypatsaat jne. Eli ihan väärään paikkaan menette. 😅
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsen koulussa on tehty kompromissi. Joka toinen vuosi lauletaan Suvi-virsi ja joka toinen se neutraalimpi Suvi-laulu. Minusta hyvä kompromissi, vaikka Suvi-laulu saakin hirveän itkun aikaan joissain. Suvi-virsivuosina vaan ateistit ja muut jättää laulamatta eikä itke.
Suvilaulusta tulee mieleen Valittujen palojen Kirjavaliot 😆
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin alkaa kerätä vastajoukkoa, joka vetäisi vielä siihen teidän suvivirren päälle Rentun Ruusun.
Miksi? Lastenjuhlassa?
On.