Miksi juuri nuoriin tyttöihin kohdistetaan törkeintä seksuaalista lähestymistä?
Miksi juuri hyvin nuoriin naisiin kohdistetaan törkeimmät seksuaalisen väkivallan muodot mitä tiedetään. Esim. tuo Valkeakoskenkin tapaus. Ei aikuisia naisia niin törkeästi kohdella. Saati ikääntyneempiä naisia. Miksi juuri nuorimmat ovat niin suuren häpäisy ja raateluhimon kohteena?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Eikös Myrtsissä joku mies meinannu r*aiskata naisen (oliko nuori tyttö?), kun ohi ajasi pyörä avunhuudoista huolimatta ja kuulemma oli lähettyvillä muitakin ihmisiä. Uhri pääsi irti miehestä ja soitti itse poliisin.
Oho, sensurointi meni mönkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kohdisteta. Valkeakosken tapaus on hyvin poikkeuksellinen.
Ei ole. Muistan jo kolmetoistavuotiaana kolmekymppisten miesten lähentelyt, puristelut ja vonkaamiset ruotsinlaivalla. Oikein joukolla piirittivät, eli ei ollut mikään yksittäistapaus millään kerralla. Ei tulisi mieleenkään kolmekymppisenä naisena itse lähennellä ja ahdistella seiskaluokkalaisia poikia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Myrtsissä joku mies meinannu r*aiskata naisen (oliko nuori tyttö?), kun ohi ajasi pyörä avunhuudoista huolimatta ja kuulemma oli lähettyvillä muitakin ihmisiä. Uhri pääsi irti miehestä ja soitti itse poliisin.
Aika moni muukin asia meni tuossa viestissä mönkään. Tuskinpa se poika tekoaan yritti, koska ohi ajasi pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Muistan jo kolmetoistavuotiaana kolmekymppisten miesten lähentelyt, puristelut ja vonkaamiset ruotsinlaivalla. Oikein joukolla piirittivät, eli ei ollut mikään yksittäistapaus millään kerralla. Ei tulisi mieleenkään kolmekymppisenä naisena itse lähennellä ja ahdistella seiskaluokkalaisia poikia!
Täysin tuomittavaa, vaikka aivan eri asia biologisesti sinun olisikin tehdä "samat".
Kesä on vaarallista aikaa tytöille ja naisille liikkua yksin iltaisin puistoissa/metsäpoluilla. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta kun löyhä kaveriporukka muualta tulleita ottaa väkisin monen miehen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei tulisi, mutta ei naiset tässä asiassa täysin viattomia ole. Onhan sitä uutisssa asti ollut tapauksia, joissa aikuinen nainen on käyttänyt seksuaalisesti hyväksi teinipoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni muukin asia meni tuossa viestissä mönkään. Tuskinpa se poika tekoaan yritti, koska ohi ajasi pyörä.
Joo totta, palautetta iltalehteen ja poliisille valehtelusta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/584b2ec0-6aa3-47c0-9711-0f3c99b7c8ca
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja uhriakin syyllistämään, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne väitä, että rîskauksen syynä oli ohi ajava polkupyörä. Toisin kuin sinä :D
Vierailija kirjoitti:
Kesä on vaarallista aikaa tytöille ja naisille liikkua yksin iltaisin puistoissa/metsäpoluilla. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta kun löyhä kaveriporukka muualta tulleita ottaa väkisin monen miehen voimin.
Moni myös omalla toiminnallaan ruokkii tuollaisen tapahtumista. Hakemalla hakevat huomiota ja sitten ihmetellään, kun tuleekin seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei tulisi, mutta ei naiset tässä asiassa täysin viattomia ole. Onhan sitä uutisssa asti ollut tapauksia, joissa aikuinen nainen on käyttänyt seksuaalisesti hyväksi teinipoikaa.
Hah, ei ole hyväksikäyttänyt. Jos ei ole iljeettävän näköinen nainen, kellekään teinipojalle ei jää mitään traumoja. Tytöille voi varmaan jäädä jos ei ole edes halukas.
Olipa typerä kommentti sinulta neitsytpoika. Vähän voisi aivojaan käyttää, vaikka naista et olekaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten omat kokemukset kertovat muuta. Miehet ovat alkaneet ahdistella heitä jo tyttöiässä.
Jep. 13-vuotiaana se alkoi. Esim. tungoksessa kaupungilla ohikävelevät miehet alkoi kähmiä. (Ei tietenkään kaikki!) Nopeasti oppi välttelemään potentiaalisia ahdistelutilanteita, mutta ei se aina onnistunut.
Jep. 13-vuotiaana se alkoi. Esim. tungoksessa kaupungilla ohikävelevät miehet alkoi kähmiä. (Ei tietenkään kaikki!) Nopeasti oppi välttelemään potentiaalisia ahdistelutilanteita, mutta ei se aina onnistunut.
Näitä kommentteja on aina hämmentävää lukea, kun itsellä ei ole mitään tuohon viittavaakaan kokemusta. Leikin 13-vuotiaana vielä suurin piirtein barbeilla ja olin ihan pikkutyttö. Ei miehet kyllä myöhemmässäkään teini-iässä ikinä mitenkään lähestyneet. Vaikea kuvitella, että esim. Prismassa yhtäkkiä joku alkaisi kähmiä yhtään ketään.
Harvassa on varmasti sellaisten aikuisten naisten kaveriporukat jotka teinipoikia kimpassa vokottelee ja painostaa seksiin? Miehissä näitä porukoita sen sijaan riittää, sen tietää lähes jokainen nainen lapsuudestaan nuoruudestaan. On siis aivan eri mittaluokasta kyse.
Asenteet ovat monissa miesporukoissa edelleen sairaat ja ne pitää myös korjata siellä miesten kesken. Ei naureskella sovinistisille läpille eikä katsota sormien läpi jos joku ihailee ja kommentoi teiniä sillä silmällä. Siitä se lähtee.
Enpä ole ikinä edes kuullut tuollaisista porukoista. Saati sitten kohdannut sellaisia lapsuudessani. Minä elin hyvin turvallisen lapsuuden, vaikka asuinkin isommassa kaupungissa. Toki en hillunut teini-iässä yötä myöten kaupungilla, joten ehkä sen takia en koskaan törmännyt tuollaisiin porukoihin.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne väitä, että rîskauksen syynä oli ohi ajava polkupyörä. Toisin kuin sinä :D
Täh mitä sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikös Myrtsissä joku mies meinannu r*aiskata naisen (oliko nuori tyttö?), kun ohi ajasi pyörä"
vertaa
Ostin kaljaa, kun se oli niin halpaa
Hahmotitko?
No eihän tämä mikään ihmetys ole. Nuoret ovat kauniita, eivätkä ole vielä välttämättä "oppineet" välttämään vaaroja samalla tavalla mitä aikuiset.
En minä ainakaan lähde mihinkään pimeälle kujalle yksinään yöllä kävelemään tai hyppää puolitutun kyytiin keskellä yötä, vaan järjestän itselleni mahdollisimman turvallisen kyydin, etukäteen. Enkä varmasti ole enää niin kauniskaan, että yhtä helposti valikoituisin tällaisen uhriksi.
Rikoksen uriksi tietysti voi joutua kuka tahansa vaikka olisi kuinka varovainen, mutta kyllä valitettavasti nuoret itsensä haavoittuvampaan asemaan useammin asettavat. Mikä ei tietenkään heidän vikansa ole, maailman pitäisi olla sellainen, ettei kenenkään kimppuun missään käydä, ja siihen pitäisi voida luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään näin nuorella naisella ohuet kireät kollarit tms, läpi näki suoraan lisääntymiselimen kaikki muodot ja pystyi laskemaan häpärit.
Hiukan kyllä liikaa
Hauskinta oli vielä se, että sekä naiset että miehet katsoivat suoraan tuon nuoren naisen jalkoväliin
En ole koskaan katsonut kadulla yhdenkään ihmisen jalkoväliin, miehen enkä naisen. Luulen, etten ole siinä kovin poikkeuksellinen naisena.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on hyvät perät.
Erityisesti tasan 14-vuotiaat tytöt vetoavat tietyltä ilmansuunnalta tuleviin. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi. Ehkä Jaakko Hämeen-Anttila olisi osannut kertoa...