Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v ja tupakointi

Vierailija
28.05.2024 |

Olen siis 11-vuotiaan tyttären äiti ja tein tässä löydön tyttäreni huoneesta eli siis kolme tupakkaa. Nyt kysynkin teiltä hyvät ihmiset miten keskustelisin asiasta tyttäreni kanssa ilman, että kummallakaan menee hermo eikä tulisi huuto konsertti illan päätteeksi...

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä  netistä puhtaat keuhkot ja tupakoitsian  keuhkot. Älkää  tuhotko niitä terveitä keuhkoja.

Vierailija
42/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä joku dokumentti keuhkosyöpää, keuhkoahtaumaa ym. sairastavista. Ei ole mitään hienoa siinä, että haisee hirveälle, henki pihisee, ja joutuu röhimään iljettävän väristä limaa sisuksistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö alkoi kanssa polttamaan samanikäisenä. Kun kerroin tästä tytön äidille, niin alkoi tytön äiti vähättelemään asiaa ja sanoi "ei meidän tyttö voi polttaa tupakkaa". Eli äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä oma lapsi tekee.

Vierailija
44/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa ap! Täällä kirjottelee 17-vuotas tyttö. Ite oon polttanu pian 4 vuotta, ja seki lähti ihan vaa kokeilusta. Nyt oon jo henkisesti ja fyysisesti riippuvainen tupakkaan, eikä lopettamiseen motivaatiota näy eikä kuulu. Ensiks rahaa menee ihan helvetisti, alaikänen vielä kun oon, en pysty itse ostamaan vielä toiseks kunto on hunontunu ihan selvästi siitä 13 vuotiaasta sporttisesta tytöstä. Toisinaan, tuskin teistä kovin moni kokeilija edes tietää mitä ne vieroitusoireet ovat. Huonotuulisuutta, päänsärkyä, hermojen menetystä ja joillain ehkäpä jopa agressiivisuutta. Kun tekee mieli tupakkaa ni mikään muu asia ei oikeastaa pyöri päässä kun se et nyt tupakalle. ei hyvä. Suosittelisin et jättäisitte ne kokeilut vaan muutamaan kertaa, koska jos ajattelet päivittäin tai vähän harvemmin polttaa "kokeiluna" yhden tai kaksi ni määrä lisääntyy vaa, ja pian poltat päivittäin.

Sen kyllä voin sanoa teille 11-13vuotiaille. Mä olin vielä muutama kuukaus omaa kokeiluani täysin tupakkaa vastaan, olin aina se joka ei ikinä ala polttamaa. Mut siitähän se sitte lähtiki. Jokaisen oma päätös tietenki mut eihän tässä nyt mitää järkeäkää oo. Sori pitkä stoori :)

Uh! Olet varmaan hyvin suosittu jännä jätkien keskuudessa.

Vierailija
45/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen ite 12v ja olen polttanut jo 4 vuotta. Ei siinä ole mitään pahaa. Olen myös ollut juomassa monesti ja olen kokeillet kaikenlaista... Relaa ja anna lapsesi polttaa, ei se ole niin vakava asia.

Vierailija
46/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite 14 v ja poltan silloin tällöin. Ne jotka sanovat että ''ÄLÄ POLTA, SIIHEN JÄÄ KOUKKUUN JA KUOLEE SYÖPÄÄN'' voisi pitää turpansa kiinni. Eikö tupakassa ole edes mitään hyviä asioita? vastaus on : KYLLÄ. Itellä ainakin olo on rento röökin jälkeen, ja onhan minä saanut uusia ystäviä sen kautta( tiedän, surkein syy miksi alottaa tupakan polton)

Te anti-tupakoitsijat, haluan vain sanoa yhden asian: antakaa ihmisten pilata kuntonsa jos ne haluavat, kyllä joka ikinen teini suomessa ymmärtää ainakin osan vaaroista. Ite kyllä nautin jos joskus poltan röökii, mutta te jotka ette edes luultavasti ole maistaneet, antakaa ihmisten tehdä mitä he haluavat.

Ja mieluummin minulla on lyhyt ja mukava elämä, kuin pitkä ja tylsä.

Onko tupakasta hyötyjä? Ainakin seuraavia "hyötyjä": Tutustuu muihin luusereihin. Rypistyy ja vanhenee ennenaikaisesti,  haisee pahalle, hampaat kellastuu ja kaikki tervejärkiset lähtee ympäriltä. Rahatkin menee mukavasti röökiin.

Vierailija
47/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysit kuitenkin vaan kolme tupakkaa, et kolme askia. Ensimmäisenä kannattaa kysyä miksi hänellä on tupakat ja onko hän itse edes polttanut. Nehän voivat olla kaverin tai niitä on ollut aikomus kokeilla (jakaa kavereiden kesken), mutta se on vielä toteuttamatta. Sitten voi jatkaa tähän tupakoinnin vaaroista keskusteluun. Loppujen lopuksi se on kuitenkin niin, että me voidaan vanhempina vaan ohjeistaa ja neuvoa, valistaa ja toivoa parasta, mutta niin kauan kun lapset eivät olet 24/7 valvovan silmän alla, he kyllä keksivät kaikenlaista, mitä emme haluaisi heidän keksivän.

Vierailija
48/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltat palavalla röökillä tyttäresi pinkkejä häpyhuulia ja sanot, että loppuu se Jamalin kullin lutkuttaminen.

Tuli kyllä ihan puun takaa toi Jamalin kullin lutkuttaminen 😂

Vierailija
49/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite 14 v ja poltan silloin tällöin. Ne jotka sanovat että ''ÄLÄ POLTA, SIIHEN JÄÄ KOUKKUUN JA KUOLEE SYÖPÄÄN'' voisi pitää turpansa kiinni. Eikö tupakassa ole edes mitään hyviä asioita? vastaus on : KYLLÄ. Itellä ainakin olo on rento röökin jälkeen, ja onhan minä saanut uusia ystäviä sen kautta( tiedän, surkein syy miksi alottaa tupakan polton)

Te anti-tupakoitsijat, haluan vain sanoa yhden asian: antakaa ihmisten pilata kuntonsa jos ne haluavat, kyllä joka ikinen teini suomessa ymmärtää ainakin osan vaaroista. Ite kyllä nautin jos joskus poltan röökii, mutta te jotka ette edes luultavasti ole maistaneet, antakaa ihmisten tehdä mitä he haluavat.

Ja mieluummin minulla on lyhyt ja mukava elämä, kuin pitkä ja tylsä.

Voi kuule. Elämä on oikeasti niin kovin lyhyt. Menee tuulen henkäys, ja huomaat olevasi 54 vuotias, keuhkoahtaumataudin viimeistä vaihetta elävä tupakan kärhentämä ihmisraunio, jolle lääkäri antoi juuri pari kuukautta elinaikaa.

Vierailija
50/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tupakan vieroitusoireet ovat tutkitusti maailman rankimmat. Heroiinilla, eli erittäin vahvalla opiaatilla on yhtä pahat vieroitusoireet. 

Voit olla vuosia polttamatta ja silti vaan iskee tupakan himo. 

Heroiiniriippuvaisia hoidetaan laitoksissa ja vieroitetaan. Tupakasta riippuvaiset saavat kuunnella jotain järkipuheita ja kuvia tupakka-askeihin.

Tai oikeastaan ne eivät ole tupakan vieroitusoireita, vaan nikotiinin vieroitusoireita. Nikotiinia myydään nykyään ilmankin tupakkaa.

Nikotiini on kauhea myrkky. Yksi tumppi tappaa syötynä lapsen, ei ole mitään vastamyrkkyä.

Luonnossa tupakantumpit ovat suurin roskaongelma. En osaa nyt kopioida enää nettilinkkejä, mutta esim. YLE: artikkeli "Tupakantumppi on salakavala tappaja, joka ei häviä merestä koskaan" on aiheesta hyvä ja sitä kannattaisi näyttää tyttärelle, että tahdotko olla vastuussa eläinten kuolemasta. 

Vierailija
51/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v.??? Mitä helv...ymmärtäisin jos joku 14v. Mut noin pieni.

Vierailija
52/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että tupakoitsijat useimmiten haisevat. Tuskin haista tahtoo.

Vierailija
53/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että polttaa sentään kunnon tupakkaa eikä mitään vapea.

Vierailija
54/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että polttaa sentään kunnon tupakkaa eikä mitään vapea.

Ne molemmat ovat huonoja vaihtoehtoja.

Vierailija
55/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnossa tupakantumpit ovat suurin roskaongelma. En osaa nyt kopioida enää nettilinkkejä, mutta esim. YLE: artikkeli "Tupakantumppi on salakavala tappaja, joka ei häviä merestä koskaan" on aiheesta hyvä ja sitä kannattaisi näyttää tyttärelle, että tahdotko olla vastuussa eläinten kuolemasta.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/08/tupakantumppi-on-salakavala-ta…

Hyvä idea. Että jos et välitä itsestäsi, niin välitä nyt edes eläimistä.

Vierailija
56/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapselle että jos hän polttaa, aloitat sinäkin. Kuollaan sitten yhdessä keihkosyöpään.

Yleensä äiti on niin rakas ettei lapsi kestä ajatusta äidin menettämisestä.

Vierailija
57/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa äiti on jatkuvasti rööki suussa. Pari päivää sitten olleesta ulos asti kuuluneesta huudosta päätellen syksyllä seiskalle menevä tytär on nyt jäänyt useamman kerran kiinni tupakasta. Jotenkin lähinnä koomista minusta, kun tämä äiti sitten kauhuissaan päivitteli kaverilleen, että miten se lapsi nyt tuolla tavalla eikä olisi kuulemma koskaan halunnut, että omat lapset alkaa polttamaan. 

Vierailija
58/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä  netistä puhtaat keuhkot ja tupakoitsian  keuhkot. Älkää  tuhotko niitä terveitä keuhkoja.

Eihän ne heti siihen kuntoon mene. Jokainen nuori kokeilee tupakkaa. Mitä tuosta. Ei kannata hirveää valistusta ja paasaamista aloittaa jos jää muutamiin kertoihin. 

Vierailija
59/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivelisin netistä muutaman kuvan keuhkosyövän pahimmassa vaiheessa olevista keuhkoista ja keskustelisin niiden kautta tupakan vaaroista. Luulisi menevän noin pienelle lapselle viesti perille. 

Suurimmalle osalle ihmisiä sä voit näyttää kasan jauhelihaa ja esittää ne keuhkoina, että en näe varsinaisesti merkitystä kuvilla, joihin ei ole minkäänlaista "yhteyttä". 

Muutenkin uskoisin esimerkiksi kuvien vaikutuksesta ulkonäköön toimivan paremmin, siis ne kenelle sellainen nyt sattuu toimimaan.

Vierailija
60/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilailukaupasta tai netistä saat sellaisia pikku nalleja jotka voit ujuttaa röökin sisään. Kun röökin sytyttää, se nalli poksahtaa. 🤣😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän