Pojan rippijuhliin tulee vain 3 vierasta. Onko muilla käynyt samoin?
Kohta puoliin kerron tämän pojalle, harmittaa hänen puolesta. Tosi moni vieras ilmoitti olevansa reissussa, mille ei tietenkään voi mitään. Kukaan kummi ei pääse siunaamaankaan kirkossa koska eivät pääse paikalle. Kaverit ei kuulema tule käymään kun omat juhlat. Onko muilla kokemusta rippijuhlien järjestämisestä todella pienellä porukalla? Millaiset fiilikset jäi?
Kommentit (130)
Omiin rippijuhliini tuli vain yksi vieras, tätini.
Kyllähän se harmitti kun veljeni rippijuhliin pari vuotat sitä ennen tuli paljon porukkaa ja oli hyvä juhlatunnelma.
Hihhulibileet tylsien luona, kukapa voisi pahemmin kesäpäivänsä haaskata.
Poikasi ilahtuu. Sinähän ne kemut halusit ja rippikouluun pakotit.
Kyllähän noita pieniä juhlia nykyisin on. Ei meidänkään juhliin monta vierasta ole tullut mutta olen sitten panostanut tarjoiluun ja muuhun.
Suvut pienenee ja sitten jos vielä sattuu huono tuuri ajoituksen kanssa toki voi käydä niin.
Voin tulla jelppimään jos hommaat jekkupullon ja santtulaatikon. Saadaan vähän tunnelmaa
Meillä on hyvin pieni suku ja juhlatkin olivat tosi pienet kun osa ei päässyt tulemaan paikalle. Vieraita oli meillä kuusi. Enkä olisi ikinä osannut kuvitella mutta tunnelma oli juhlava, lämmin, leppoisa ja rento. Ja kaikille jäi juhlista hyvä mieli, mikä tärkeintä myös rippilapselle itselleen.
Nykyään monet pitää vaan pienet rippijuhlat ihan lähimpien sukulaisten kesken, ainakin meillä päin.
Mukavia juhlia teille!
Ei tuollaiset uskonnolliset jutut ole enää tätä päivää. Itse en missään tapauksessa lähtisi tuollaisiin turhanpäiväisiin juhliin. Itse kävin aikoinani ripillä kun se oli siihen aikaan tapana, sittemmin eronnut kirkosta ja ei uskonnot kiinnosta lainkaan.
Numero 7 jatkaa. Mekin panostimme juhlavalmisteluihin eli panostimme tarjoiluihin, kattaukseen jne. Sellaisesta tulee yllättävän paljon juhlafiilistä vaikka vieraita ei olisikaan paljoa.
Meillä oli jo 1980- luvulla rippijuhlissani oma perhe (kolme sisarustani ja vanhempani) ja pari kaveria eikä haitannut mitään.
En pääse rippijuhliin, koska silloin on puoli vuotta sitten varattu kesälomamatka ja tieto rippijuhlista tuli vasta nyt. Harmittaa itseänikin. Olisi kiva jos noista juhlista ilmoitettaisiin hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset uskonnolliset jutut ole enää tätä päivää. Itse en missään tapauksessa lähtisi tuollaisiin turhanpäiväisiin juhliin. Itse kävin aikoinani ripillä kun se oli siihen aikaan tapana, sittemmin eronnut kirkosta ja ei uskonnot kiinnosta lainkaan.
No sitten voit miettiä vaikka yo-juhlia, nimiäisiä, häitä, satavuotisjuhlia tai muita kekkereitä, jotka eivät ole uskonnollisia mutta silti juhlijalle tärkeitä.
Siirtäisin juhlien ajankohtaa. Ei niiden ole mikään pakko olla konfirmaatiopäivänä.
Kuinka myöhään oikein olet ilmoittanut juhlista?
Olen ollut vieraana juhlissa, joihin oli kutsuttu tietääkseni 6 ihmistä, joista paikalle tuli 3, juhlissa kaikkiaan 5 henkilöä. Pienet juhlathan ne oli, mutta menihän ne niinkin.
Voisitteko juhlia myöhemmin kun porukka pääsee paikalle
Jos tulisi 23 niin valittaisit ei tarvii hirveesti tarjoilua ja maksaa omaisuuden ja paljon pitää tehdä, sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi 23 niin valittaisit ei tarvii hirveesti tarjoilua ja maksaa omaisuuden ja paljon pitää tehdä, sitä ja tätä.
Meitä on suurin piirtein tuon verran rippijuhlissa. Tarjottavia voi miettiä lompakon mukaan. Minä ajattelin keventää laskua tekemällä gluteenittomat kakut.
Et sitten ilmoitellut kaikille kutsutuille jo viime vuonna, että minä päivänä ne juhlat on? Itse laitoin heti päivämäärän sukulaisille, kun sen sai kuulla, kun selvisi mille rippileirille pääsee. Silloin tietävät työvuoroja ja matkoja varaillessa, että tuolloin olisi juhlatkin.
Poikaa harmittaa tuossa vain se, että jää isommat massiit saamatta, kun rahakuoria tulee vain 3kpl.
Halvat kekkerit tulee