Naapurin rouva on taas laittanut jokavuotiset ankeat samettikukat parvekelaatikoihin
Miksi jotkut ihmiset on niin ankeita, että tekevät samat ankeat jutut vuodesta toiseen??? Olen odottanut jo monta vuotta, että hän repäisisi ja laittaisi vaihteeksi vaikka markettoja!!! Mutta ei - joka kevät ilmestyy samat, samanväriset samettikukat samoihin muovisiin parvekelaatikoihin.
Itse kokeilen joka kesä jotain uutta parvekkeelle, kun tiedän että niitä kukkia katselee mun lisäksi myös ohikulkijat ja naapurit. En aio ikinä tulla ankeaksi vanhaksi tädiksi, joka laittaa vaan samettikukkia. Minusta ne on rumia, varsinkin parvekelaatikoissa joissa ei edes ole mitään murattia tms kaverina. Yök!
Kommentit (51)
Voe mahoton, kuinka on kehannut tehdä noin ilman että on kysynyt sinulta lupaa.
Naapuri ehkä kasvattaa ne itse siemenistä. Samettikukat tuovat aina mieleen äidin, joka kasvatti niistä kauniit istututkset mökille ja muualle. Kasvatti myös muita kukkia, joista osaa pystyi käyttämään myös syötävinä koristeina.
Naapurillasi ei ehkä ole varaa ostettuihin kukkiin, oletko sitä ajatellut? Voi olla pieni eläke, mutta haluaa silti seurata kasvun ihmettä.
Mulla on vähän samat ajatukset. Monet ostaa ne iänikuiset samat kukat, esim. 20 vuotta aina punaisia pelargoneja parvekelaatikoihin. Aina samat, vaikka marketit on kukkia pullollaan. Eikö voisi sekoittaa kahta väriä edes? Aina ne samat, en tajua.
Av:n käyttöopasta on taas luettu ahkerasti.
Tärkein sääntö: viestiketjun aloittaja on väärässä ja häntä pitää näpäyttää.
Itse otan samettikukista ja ahkera liisoista siemenet talteen ja kasvatan niistä uusia. Pelargoniat talvehtii yläkerrassa. Näin en ole ostanut uusia yli 10 vuoteen.
No ei ole isoja ongelmia, jos naapurin kukat häiritsevät. Kukka voi olla hänen suosikkikukkansa tai hän voi kasvattaa sen itse siemenestä tai hän haluaa ostaa edulliset kukat. Samettikukan saa eurolla, kun moni muu maksaa 4-6 euroa. Kestää hyvin kuivuutta, jos parveke on paahteisella paikalla.
Mä osatan kyllä kukat pihaan ihan itseäni varten. En naapureille tai ohikulkijoille.
Onhan täällä myös heitä, jotka aloittajan lailla ovat pahastuneet ap:n naapurin kukkavalinnoista ja vaihtelunhaluttomuudesta.
Tykkäsin samettikukista, mutta ne haisee pahalle.
Naapuri laittoi kukat parvekkeelle sen kunniaksi että sun pulla täyttää vuosia.
Muistakaa ensi keväänä hyvissä ajoin laittaa taloyhtiön ilmoitustaululle kysely, jossa naapurit saavat kertoa näkemyksensä muiden parvekeistutuksista. Kolmesta eniten ehdotetusta vaihtoehdosta järjestettäköön äänestys. Äänestyksen lopputulos on sitova eli jokainen on velvoitettu istuttamaan parvekkeilleen vaaditut kasvit. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja valvoo koko kesän, että kasveista huolehditaan kunnolla eikä kukaan luista velvoitteistaan.
Laittakaa hyvät ihmiset nyt edes jotain köynnöstävää vihreää niiden kukkien kanssa parvekelaatikoihin. Hirveän näköistä kun kesäkukat töröttää yksinään muovisissa laatikoissa.
ap
jokainen laittaa mitä itse haluaa...minulla on tuhansia kesäkukkia ruukutettuna, nin sammaria kuin petuniaa ja värinokkostakin. Itsekasvatetuista taimista ja ne itsekasvatetut jostain syystä on aivan eriluokkaa kuin ostotaime. Esim juurikin sammarin ostotaimet ei oikeastaan edes kasva, vaan pysyy samankokoisina pieninä kääpinä joisa vain muutama kukka.
Huolestuttavaa tuollainen maaninen kyttääminen. En tiennyt että naapurilta pitää kysyä lupa mitä kukkia saa laittaa. Tältä palstalta oppii aina uutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän samat ajatukset. Monet ostaa ne iänikuiset samat kukat, esim. 20 vuotta aina punaisia pelargoneja parvekelaatikoihin. Aina samat, vaikka marketit on kukkia pullollaan. Eikö voisi sekoittaa kahta väriä edes? Aina ne samat, en tajua.
Ei ne pyydä sinua tajuamaan, tajuatko? Osta sinä mitä haluat äläkä mieti muiden ostoksia. Ostakoot pelargoneja jos niitä itse tykkäävät, ei ne kukat sinua varten ole ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin samettikukista, mutta ne haisee pahalle.
minusta se on hyvä mausteinen tuoksu joka kuumana päivänä suorastaan huumaavana leijuu istutusten lähellä.... niitä voi myös mausteena käyttääkin
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa tuollainen maaninen kyttääminen. En tiennyt että naapurilta pitää kysyä lupa mitä kukkia saa laittaa. Tältä palstalta oppii aina uutta.
Ei tarvitse naapurilta kysyä, jos vaikka katselee ideoita puutarhalehdistä tai -ohjelmista. Luovuutta kehiin hyvät ihmiset!
ap
Samaa mieltä ap:n kanssa. Samettikukat on niin iänikuisia, että oikeesti tympii. Onhan ne helppoja ja kestäviä, mutta jotenkin niin vanhanaikaisia, ihan kuin muita ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa hyvät ihmiset nyt edes jotain köynnöstävää vihreää niiden kukkien kanssa parvekelaatikoihin. Hirveän näköistä kun kesäkukat töröttää yksinään muovisissa laatikoissa.
ap
Mitä sä muiden kukkia kyyläät? Huolehdi omistasi.
Minäkin haluan tuollaiset vuosia kestävät samettikukat.