Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin rouva on taas laittanut jokavuotiset ankeat samettikukat parvekelaatikoihin

Vierailija
28.05.2024 |

Miksi jotkut ihmiset on niin ankeita, että tekevät samat ankeat jutut vuodesta toiseen??? Olen odottanut jo monta vuotta, että hän repäisisi ja laittaisi vaihteeksi vaikka markettoja!!! Mutta ei - joka kevät ilmestyy samat, samanväriset samettikukat samoihin muovisiin parvekelaatikoihin.

Itse kokeilen joka kesä jotain uutta parvekkeelle, kun tiedän että niitä kukkia katselee mun lisäksi myös ohikulkijat ja naapurit. En aio ikinä tulla ankeaksi vanhaksi tädiksi, joka laittaa vaan samettikukkia. Minusta ne on rumia, varsinkin parvekelaatikoissa joissa ei edes ole mitään murattia tms kaverina. Yök!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa hyvät ihmiset nyt edes jotain köynnöstävää vihreää niiden kukkien kanssa parvekelaatikoihin. Hirveän näköistä kun kesäkukat töröttää yksinään muovisissa laatikoissa.

ap

Pakkoko niitä on tuijottaa, kato pöljä toiseen suuntaan!!!

Varmaan sua häiritsis meidän orvokitkin, kun ei niitä enää näin lämpösellä "saa" olla. Koita kestää, ymmärrän, että elämän täytyy olla sinulle todella raskasta, kun naapurin istutuksistakin saa tuollaisen stressin. :D

Vierailija
22/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa tuollainen maaninen kyttääminen. En tiennyt että naapurilta pitää kysyä lupa mitä kukkia saa laittaa. Tältä palstalta oppii aina uutta. 

Ei tarvitse naapurilta kysyä, jos vaikka katselee ideoita puutarhalehdistä tai -ohjelmista. Luovuutta kehiin hyvät ihmiset!

ap

Katsot vaan muualle ja dadaa ei häiritse naapurin kukat enää. Jotkut nyt vaan on sellaisia että joka vuosi tehdään samoin kuin aina ennenkin. Ei sen pitäisi sinua häiritä. Naapuri on todennut ne itselleen sopiviksi, siinä kaikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tästä(kin)voisi keskustella? Onhan se aika kummallinen ilmiö, että kukkatarjonta on puutarhamyymälöissä runsasta, mutta jotkut eivät ikinä kokeile mitään uutta, vaan ostavat aina samat kukat, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Anoppini on koko avioliittoni ajan ostanut samat kesäkukat samoihin laatikoihin ja ruukkuihin (vietämme pian hopeahääpäivää). Olen usein ollut kuskina niillä kukkaostoksilla ja hän kokee suorastaan velvollisuudekseen ostaa ne samat kukat! Kun ehdotan jotain muuta, hän siihen: "Nuo olisi kyllä kauniita, mutta mä otan nyt nämä, kun on aina ennenkin olleet..." 

Vierailija
24/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin suosin kukkia joihinka ei tule kirvoja tai muita tuholaisia helposti ja helppoja.

Samettikukat ja petuniat joka kesän suosikit.

samettikukat todella tehoavat tuholaisiin, tarve kaikki hyönteiset tappaviin kemiallisiin karkotteisiin on pienempi.

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/nyt-se-on-tieteellisesti-todiste…

Vierailija
25/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av:n käyttöopasta on taas luettu ahkerasti. 

Tärkein sääntö: viestiketjun aloittaja on väärässä ja häntä pitää näpäyttää. 

Aloittajat on enimmäkseen sekopäitä kerjäämässä huomiota. Silloin on enemmän kuin aiheellista ajaa niiden yli jyrällä.

Vierailija
26/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi hankkia OMAA ELÄMÄÄ, kuin seurata naapuriasi ?

Vierailija
27/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettikukka on kyllä rumin kesäkukka. Ja haisee ihan kissankuselle. Yhden kerran olen niitä kälyn suosituksesta laittanut  80-luvulla ja koko kesän parvekkeelta tuli se hirveä haju sisälle.

Vierailija
28/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään korottava i d a r i.

Mullapa ei ole kesäkukkia ollenkaan vaan kaikki viherkasvit parvekkeella. Siellä on vehreä viidakko.

Ajattelisin niin, että jos naapurilla on ankea parveke, ei ole iso ponnistus tehdä omastaan parempi, jos nyt on ihan pakko kilpailla.

Vierailija
29/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä(kin)voisi keskustella? Onhan se aika kummallinen ilmiö, että kukkatarjonta on puutarhamyymälöissä runsasta, mutta jotkut eivät ikinä kokeile mitään uutta, vaan ostavat aina samat kukat, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Anoppini on koko avioliittoni ajan ostanut samat kesäkukat samoihin laatikoihin ja ruukkuihin (vietämme pian hopeahääpäivää). Olen usein ollut kuskina niillä kukkaostoksilla ja hän kokee suorastaan velvollisuudekseen ostaa ne samat kukat! Kun ehdotan jotain muuta, hän siihen: "Nuo olisi kyllä kauniita, mutta mä otan nyt nämä, kun on aina ennenkin olleet..." 

No minä en jaksa toisten istutuksia töllötellä ja miettiä. Itse kyllä vaihtelen mutten pahastu jos joku muu haluaa aina vain istuttaa niitä samoja kukkia. 

Vierailija
30/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettikukkien tuoksu ei ole miellyttävä, mutta sillä on hyvin positiivinen ominaisuus - tuholaisten karkottaminen.

Vierailija
31/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettikukka sopii minusta kukkapenkkiin, jossa on monia muitakin kukkia. Mutta yksinään johkin parvekelaatikkoon on ihan  ankea. 

Vierailija
32/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin visuaalinen ihminen ja pyrin oman parvekkeeni aina laittamaan tosi nätiksi. Naapurin kukat näkyvät minunkin parvekkeelle, joten niitä väkisinkin "katselee" pitkin kesää.

Toinen asia, mitä en voi sietää, on muoviset amppelit. Luojan kiitos naapurini ei harrasta niitä!!

ap

Vierailija
33/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kaktuksia naapurikyylä on itse laittanut parvekkeelleen, onko kukkasilla tarkoitus ilahduttaa itseään, vai koko naapuruston kyyläkaartia?

[minä vaan kysyn]

Vierailija
34/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Sun elämän pääsisältö: muiden kyttääminen ja arvosteleminen.

Rakkaimmat (ainoat) ystäväsi:  Vauva.fi

Muistutat ilkeää ja tyhmää tätiäni, jolla on otsalohkodementia.

Vierailija
35/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en jaksa toisten istutuksia töllötellä ja miettiä. Itse kyllä vaihtelen mutten pahastu jos joku muu haluaa aina vain istuttaa niitä samoja kukkia. 

Jaksat kuitenkin tähän keskusteluun ottaa osaa ja sitä kautta toisten istutuksia miettiä...

Vierailija
36/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin tähän keskusteluun ottaa osa

yhyy no voi sentään

Vierailija
37/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa hyvät ihmiset nyt edes jotain köynnöstävää vihreää niiden kukkien kanssa parvekelaatikoihin. Hirveän näköistä kun kesäkukat töröttää yksinään muovisissa laatikoissa.

ap

Mitä sä muiden kukkia kyyläät? Huolehdi omistasi.

ei sil kasva mikään, kasvitkin tietää ettei tuon hoidossa ole elon mahdollisuuksia

Vierailija
38/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin visuaalinen ihminen ja pyrin oman parvekkeeni aina laittamaan tosi nätiksi. Naapurin kukat näkyvät minunkin parvekkeelle, joten niitä väkisinkin "katselee" pitkin kesää.

Toinen asia, mitä en voi sietää, on muoviset amppelit. Luojan kiitos naapurini ei harrasta niitä!!

ap

Naapurisi tuskin välittää sun visuaalisuudesta pätkän vertaa.

Vierailija
39/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ihan googlata samettikukka, kun en tiennyt miltä näyttää. 

Vierailija
40/51 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitoin samettikukkia ensimmäistä kertaa omalle pihalle, koska ovat niin kestäviä. Laitoin kyllä lobeliaa sekaan, mutta olen kyllästynyt vaihtamaan kukat kahdesti kesässä. Kun lähdemme matkoille, nuo ehkä kestävät sen aikaa ilman hoitoa?

Eivät ne kyllä ihan kauneimpia kukkia ole, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Todella halpoja, jos kuolevat. Laitoin haudoillekin niitä, jos kestäisivät paremmin hellettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme