Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 61-vuotias ja jään työttömäksi. Mitä vaihtoehtoja minulla on

Vierailija
28.05.2024 |

vai onko muuta, kun roikkua työnhakijana. Kukaanhan ei minua enää töihin ota ja yrittäjäksi en missään tapauksessa enää ala. 

Kommentit (257)

Vierailija
1/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhennettu osa-aikaeläke takaa edes jotakin turvaa ?

Vierailija
2/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei noin vanhan edes kuulu olla työelämässä enää. Jäät eläkkeelle ja asia on sillä ratkaistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkahommia?

Vierailija
4/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän poistuu, kiitos Purran ja Orpon 

Vierailija
5/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OF tai seksin myynti? Grannysex menee myös kaupaks

Vierailija
6/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen pitääkin poistua. Siinä on taas yksi makupala varakkaille hyväosaisille, köyhän ei kannata siihen ryhtyä. Syö vain ennestään pientä eläkettä.

Vierailija
7/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei noin vanhan edes kuulu olla työelämässä enää. Jäät eläkkeelle ja asia on sillä ratkaistu.

Oletpas sivistymätön. Yleistieto kunniaan.

Vierailija
8/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele olevasi eläkkeellä ja hae töitä. Nykyisinhän työnantajat palkkaa eläkeläisiä mielellään.

Vierailija
9/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö näiltä vajakeilta?

Vierailija
10/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tosiaan vielä OVEn, sinua hieman nuoremmilta sitä ollaan jo poistamassa.

T. 58v

Vierailija
11/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele hoiva- avustajaksi? 

Vierailija
12/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna 61-vuotiaalla on viimeinen mahdollisuus , itse muutaman vuoden nuorempi joten tämäkin vietiin minulta , eläkeikäni nousee , nuorena tehdyt työt eivät minun iälläni kartuttaneet eläkettä , olen kaikella mahdollisella tavalla väliinputoaja ja se ottaa päähän ja kovasti .

Vierailija
13/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeputken alasajo vaikuttaa ansiopäivärahaoikeuteen vasta vuodesta 2025 alkaen, jolloin vuonna 1963 syntyneet saavuttavat lisäpäivien nykyisen 62 vuoden ikärajan. Lisäpäivät eivät siis poistu niiltä työttömiltä, jotka jo ovat eläkeputkessa.

Kuntien velvoitetyöllistäminen turvaa, etteivät ikääntyneet työttömät jatkossakaan putoa ansiosidonnaiselta työttömyyskorvaukselta perusturvan varaan. Jos yli 57-vuotias työtön ei löydä uutta työtä tai palkkatuettua työtä, hänellä on subjektiivinen oikeus kunnan järjestämään velvoitetyöhön työttömyyspäivärahan enimmäisajan tultua täyteen. Velvoitetyön kautta työtön voi uusintaa työssäoloehdon ja säilyttää siten ansioturvansa. Yli 60-vuotiaat työttömät voivat uusintaa työssäoloehdon myös TE-palveluihin osallistumalla.

Vierailija
14/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osittainen vanhuuseläke tuo joustoa

Osittainen vanhuuseläke (OVE) antaa sinulle mahdollisuuden nostaa osan kertyneestä työeläkkeestäsi ennen täydelle vanhuuseläkkeelle siirtymistä. Osittaista vanhuuseläkettä maksetaan vain työeläkkeenä (eli ei kansaneläkkeenä).

Voit saada osittaista vanhuuseläkettä, kun olet syntynyt 1963 tai aiemmin ja täyttänyt 61 vuotta. Alaikäraja nousee vuonna 1964 syntyneillä 62 vuoteen ja sitä nuoremmilla asteittain ylöspäin. Tarkista oma ikärajasi Työeläke.fi:n etusivun Tarkista eläkeikäsi -laskurista. Osittainen vanhuuseläke jatkuu siihen saakka, kunnes jäät vanhuuseläkkeelle.

Osittainen vanhuuseläke antaa vapaat kädet työntekoon eläkkeen rinnalla. Voit tehdä töitä samanaikaisesti niin paljon kuin haluat tai lopettaa työt kokonaan." 

https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/osittainen-vanhu…

Vierailija
15/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin työttömäksi kaksi vuotta nuorempana kuin ap. Vuoden verran olen hakenut mahdollisia ja mahdottomia paikkoja, en pääse edes haastatteluun. Lopulta pääsin koulutukseen vaikka turhaa taitaa tämäkin olla. On aika turhauttavaa todeta että ikäsyrjintä osui omalle kohdalle enkä töihin tule enää pääsemään. Joku mainitsi huutavan työvoimapulan? Ei ainakaan tässä maassa kun ei koulutettu työvoima kelpaa!! Nimimerkilä kaksi korkeakoulututkintoa ja päivitetty osaaminen. 

Vierailija
16/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota OVE ja jää eläkkeelle. Lisäksi saat ansiosidonnaista, jos sinulla on siihen oikeus.

Vierailija
17/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan saatat päästä palkkatukityöpaikkaan.

Vierailija
18/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutosturvakoulutuksen kautta mielekkääseen uuteen ammattiin. Ajattele, että saat oikeasti kokeilla jotain muuta kuin mitä olet toistaiseksi tehnyt.

Vierailija
19/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna 61-vuotiaalla on viimeinen mahdollisuus , itse muutaman vuoden nuorempi joten tämäkin vietiin minulta , eläkeikäni nousee , nuorena tehdyt työt eivät minun iälläni kartuttaneet eläkettä , olen kaikella mahdollisella tavalla väliinputoaja ja se ottaa päähän ja kovasti .

Samoin.

T. 58v

Vierailija
20/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen pitääkin poistua. Siinä on taas yksi makupala varakkaille hyväosaisille, köyhän ei kannata siihen ryhtyä. Syö vain ennestään pientä eläkettä.

Ap on siis 1963 tai 1964 syntynyt?  Kun sinnittelet nyt ansiosidonnaisella, jota sinulla on 500 päivää, niin päset eläkeputkeen 63- tai 64-vuotiaana, eli saat jatkaa ansiosidonnaisella 65 v. asti, jolloin pääset vanhuuseläkkeelle.  Näitä hallitus ei ainakaan vielä ole poistamassa.  Sinä selviät, nuoremmilla on asiat vielä kehnommin.