Sain aiemmin soviteltua päivärahaa noin 400€/kk. Nyt 38€/kk.
Kiitos hallitukselle. Lopetan kokonaan työnteon ja heittäydyn sitten kertaheitolla kokonaan tukien varaan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mene oikeisiin töihin loisimasta muiden maksamilla verorahoilla. Niin se on täytynyt monen muunkin tehdä.
Paitsi sinun palstahullun.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina ihmettelen, että millä oikeudella ihmiset kuvittelee, että heillä on noin vaan oikeus lopettaa työt kokonaan ja elää muiden siivellä?
Jos sulla kerran on työpaikka, niin totta kai sinä käyt siellä töissä ja tienaat itse ainakin osan omasta elannostasi. Ei sulla ole mitään oikeutta jättäytyä työttömäksi, kun kerran työkykyinen olet. Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä ja se on kirjattu lakiin.
Juuri tämän ajatusmaailman muuttumisen vuoksi kaikesta pitää leikata. Ennen ihmiset häpesi hakea mitään etuuksia. Nykyään irtisanoudutaan, jotta päästään niille etuuksille. Älyttömäksi mennyt.
Työelämä on mennyt älyttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
On se 38e enemmän kuin ei mitään. Lisäksi työmarkkinoilla työpaikanvaihtajat ovat paremmassa huudossa työttömiin verrattuna.
Todellakin, työtön ei pääse edes haastatteluun, työssäkäyvä menee aina ohi. Uhriutumisen sijaan etisin uuden työpaikan, kaupan alalla on suuri vaihtuvuus ja hyvä mahdollisuus työllistyä. Ei veronmaksajat voi loputtomiin maksaa sun palkkaa.
Kuinka paljon saat palkkaa ja miten paljon on tunteja? Itselläni tippui 280 eurosta 180 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene oikeisiin töihin loisimasta muiden maksamilla verorahoilla. Niin se on täytynyt monen muunkin tehdä.
Oikeat työt on harvoille ja valituille. Ei niihin mennä.
Jep. Ja nämä harvat ja valitut ovat aivan liian usein työnantajan/pomon sukulaisia tai muuten vain vanhoja tuttuja.
Hallitus ilmeisesti luulee, että työpaikat lisääntyvät kun työttömien määrä leikkausten seurauksena kasvaa.
Menee muuten todellisuudessa päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina ihmettelen, että millä oikeudella ihmiset kuvittelee, että heillä on noin vaan oikeus lopettaa työt kokonaan ja elää muiden siivellä?
Jos sulla kerran on työpaikka, niin totta kai sinä käyt siellä töissä ja tienaat itse ainakin osan omasta elannostasi. Ei sulla ole mitään oikeutta jättäytyä työttömäksi, kun kerran työkykyinen olet. Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä ja se on kirjattu lakiin.
Juuri tämän ajatusmaailman muuttumisen vuoksi kaikesta pitää leikata. Ennen ihmiset häpesi hakea mitään etuuksia. Nykyään irtisanoudutaan, jotta päästään niille etuuksille. Älyttömäksi mennyt.
Älytöntä on että niputat kaikki työttömät ja elämäntilanteet samaan. Tuilla kikkailijat on ihan oma lukunsa mutta se porukka on, väitän, hyvin pieni. Minua kiinnostaa eniten yritysten harrastama ikäsyrjintä koska se nyt sattuu olemaan itselleni ajankohtainen asia. En ole työtön omasta halusta vaan haluaisin töihin, mieluiten tietenkin omalle alalle. Olen valmis tekemään myönnytyksiä ja harkitsemaan aika laajasti eri vaihtoehtoja mutta en silti kelpaa minnekään. Olen terve, työkykyinen ja työhaluinen. Osaamisenkin olen pitänyt ajan tasalla kouluttautumalla. Mielelläni elätän itse itseni edelleen joten menepä kertomaan yrityksille että lopettavat törkeän ikärasisminsa.
Ethän sinä voi lopun ikääsi tehdä kevyttä osa-aikatyötä yhteiskunnan tuella. On ihan ok tehdä sovitellulla päivärahalla vaikka 1-2 kuukautta. Siinä on aikaa keksiä muita vaihtoehtoja ja etsiä kokoaikaista työtä ja toinen palkkatyö lisäksi.
Oma duunarimummini Kalliosta aikoinaan teki koko ikänsä neljää työtä. Sillä ostin asunto-osakkeen, loma-asunnon ja ruokki ja koulutti lapset.
Ihan älytöntä tää nykyajan työn pelkääminen. Huomaan, että sosialistinen hyvntointiyhteiskunta on jo pitkään mennyt liian pitkälle ja liian helppoa on ollut tuilla eläminen. Olen siis erittäin tyytyväinen hallituksen päätöksiin. Kyllä ihmisten täytyy pyrkiä elättämään itse itsensä.
Jos sovitellulla päivärahalla saa miltei saman ansiotulon kuin kokoaikatyössä, kuka motivoituu työllistämään itseään ylipäätänsä kokoaikaisesti? Ansiosidonnaisen porrastaminen on yksi parhaimpia tämän hallituksen aikaansannoksia.
Se 300 euron suojaosa on ollut käytössä tyylin 10 vuotta. Miten sitä ennen pärjättiin?
Vierailija kirjoitti:
Häpeävätköhän lapsilisiä saavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja nämä harvat ja valitut ovat aivan liian usein työnantajan/pomon sukulaisia tai muuten vain vanhoja tuttuja.
Älä viitsi olla tyhmä. Kaikkiko ovat sukua Suomen suurimmille työnantajille? Itseäsi ei ehkä muut palkkaa mutta meillä muilla tilanne on toinen.
Niin, varmasti on kivaa mennä töihin, teet täysin samoja juttuja kuin aikaisemmin paitsi tuloja on yli 300 euroa vähemmän.
Suomi nousuun, muistakaa!
Vierailija kirjoitti:
No et ole varmasti ainoa joka harkitsee osa-aikatöiden lopettamista jos niiden tekemisestä ei hyödy mitenkään. Vaikkei hallitus halunnut tehdä arvioita tämänkään uudistuksen vaikutuksista, lopputulema oli aika selvä: Vähemmän työllisiä - enemmän työttömiä & osa-aikatyövoimalla pystyssä pysyvät yritykset konkurssiin.
Ideologia edellä mennään, järki jäi taakse siinä vaiheessa kun kokoomus huomasi oikeistohallituksen olevan vaalituloksen perusteella mahdollinen.
Vaihtoehtona tietysti on, että Ihmisille voi myös alkaa maksamaan enemmän tai antaa heille täydet tunnit, jos haluaa pitää yrityksensä pystyssä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeävätköhän lapsilisiä saavat?
Tai lääkkeistä korvauksen saavat tai kotitalousvähennystä hakevat tai yritystukien saajat tai kaikki ne lukuisat ihmiset ja yritykset, jotka saavat verovähennyksiä erilaisista asioista. Ensimmäinen kommentoija ei varmaan ole koskaan hyödyntänyt asuntolainakorko vähennystä tai työmatkakulujaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Yhteenkään työpaikkaan ei noin vain ilmoittamalla että nyt tulin töihin ja alatte maksaa palkkaa. Se pitää sanoa että hakekaa töitä ja menkää jos työpaikan saatte.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet. Kyllä minä lopetan osa-aikatyön jos se ei enään rahallisesti hyödytä eli jos en saa enemmän rahaa käteen kuin pelkästään tukia nostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä voi lopun ikääsi tehdä kevyttä osa-aikatyötä yhteiskunnan tuella. On ihan ok tehdä sovitellulla päivärahalla vaikka 1-2 kuukautta. Siinä on aikaa keksiä muita vaihtoehtoja ja etsiä kokoaikaista työtä ja toinen palkkatyö lisäksi.
Oma duunarimummini Kalliosta aikoinaan teki koko ikänsä neljää työtä. Sillä ostin asunto-osakkeen, loma-asunnon ja ruokki ja koulutti lapset.
Ihan älytöntä tää nykyajan työn pelkääminen. Huomaan, että sosialistinen hyvntointiyhteiskunta on jo pitkään mennyt liian pitkälle ja liian helppoa on ollut tuilla eläminen. Olen siis erittäin tyytyväinen hallituksen päätöksiin. Kyllä ihmisten täytyy pyrkiä elättämään itse itsensä.
Jos sovitellulla päivärahalla saa miltei saman ansiotulon kuin kokoaikatyössä, kuka motivoituu työllistämään itseään ylipäätänsä kokoaikaisesti? Ansiosidonnaisen porrastaminen on yksi parhaimpia tämän hallituksen aikaansannoksia.
Niin kauan voi tehdä kun/jos saa kokoaikaisen työpaikan. Voi tehdä vaikka loppu elämän jos ei kokoaikatyötä saa.
Hallituksen sekopäisten leikkausten jälkeen tuollainen osa-aikainen työ on järkevää tehdä enää ainoastaan pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen sekopäisten leikkausten jälkeen tuollainen osa-aikainen työ on järkevää tehdä enää ainoastaan pimeänä.
Pimeitä töitä jos joku tarjoisi niin heti menisin. Sitä kun ei voi huudella pitkin kyliä että haluan pimeitä töitä :D