Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 10-vuotiaan oksennustaudissa yksin kotiin työpäivän ajaksi?

Vierailija
28.05.2024 |

Niin, otsikossa tulikin kysymys. Lapsella (10v) oksennustauti. Oksentanut eilisillan klo 17-01 vähän vaihtelevasti 15 minuutin ja puolen tunnin välein. Kuumetta. Juonut vähän vettä yhden jälkeen kun tilanne vihdoin alkaa rauhoittua. Aamulla edelleen väsynyt, huonovointinen ja vähän lämpöä. Jättäisitkö yksin kotiin klo 7-15 väliseksi ajaksi? Lapsella on puhelin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Kannattiko tehdä lapsi jos ei jaksa sitä hoitaa?

Haista paska Vanhapiika. 

😁😅🤪🤣🤮😀😂😆

Mahoon, rumaan ja äkäiseen vanhanpiikaan näköjään osui ja upposi. 

Vierailija
42/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkisin komeroon siellä lapsi on turvassa.

Minut on kotiapulainen sulkenut komeroon kun olin pieni, pelkäsin pimeää pitkään, enkä uskaltanut yksin nukkua. Jos näen sen apulaisen vielä joskus lyön hengiltä samoin tein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on hyysäystä. On ne lapset ennenkin pärjänneet sairaana itsekseen. Meet töihin niinku kunnon kansalainen.

Vierailija
44/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu akka! Lapsi tarvitsee hoivaa!

Vierailija
45/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni. Tietysti vaikuttaa lapsen ikäkehitys. Jotkut on tossa iässä lapsia ja avun tarpeessa ilman tautiakin. Jotkut pärjää hyvin yksikseen. Mut jätettiin yksin n.seitsemän vuotiaana.Muu perhe oli hirvijuhlissa. Kokemus oli ahdistava. Odotin että palaavat sieltä juhlista useita tunteja ahdistuneena.  Tähän voisi sanoa että älkää jättäkö alle 10 vuotiaita pitkään yksin. Eikä ainakaan silloin jos lapsi on kipeänä. Traumoja vaan tulee.

Vierailija
46/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu vähän lapsesta. Yleensä tuon ikäiset pärjäävät yksin oikein hyvin, lepäävät ja pelailevat puhelimellaan ja voi soittaa jos tulee asiaa. Mutta jos lapsi toivoisi että jäisin kotiin, tietenkin jäisin.

Tuo oli kyllä hyvä pointti että jos tuossa tilanteessa lähtee töihin niin on itse mahdollisesti taudin levittäjä, joten taitaa kokonaisuus kallistua sen puolelle että parempi jäädä kotiin.

Vierailija
47/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi sairasta lasta. Meillä paljon vanhempi lapsi oli viime talvena niin sairas että piti olla kotona tsekkailemassa että juoko, ottaa lääkkeet, pitääkö lähteä sairaalaan. Onneksi on mahdollista tehdä etätöitä. Nuorempien lasten kanssa jään kotiin aina. Huolehdin että olo on ok ja saavat jotain ravintoa.

Vierailija
48/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei olen elossa arvatkaa kuinka monta kertaa olen ollut yksin 6-10 vuotiaana,välillä sairaana,kuumetta yskää ym. annan vihjeen kolminumeroinen luku,mutta eloon jäin .

Minä vanhempana en ajattele että riittää että lapsi selviää hengissä. 

Vierailija
49/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi omaani, mutta myöskään aloittajan saama kokonaiskuva ei välttämättä ole täydellinen. Kannattaisi puhua sen äidin kanssa asiasta. Lapsi voi hyvinkin sanoa, ettei ole muuta kuin vettä ja unohtaa että jääkaappi on täynnä helppoa syötävää ja juotavaa. Ja eikös se oksentelu ollut jo loppunut, eli kyse on lähinnä lepopäivästä? Äiti on varmastikin puhelin äärellä ja lähtövalmiina, jos tarvetta ilmenee.

Vierailija
50/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin

Vierailija
51/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas nykyaika,muka huolehditaan lapsista mutta homma kusee,pumpulissa kasvaneet lapset herää maailman pahuuteen ja se on jo siinä vaiheessa liian myöhäistä.

Häh? Nyt korkki kiinni ja aamulääkkeiden ottoon! 

Siis on olemassa vanhempia, jotka eivät välitä lapsistaan. Pumpulissa kasvaneet lapset (olettaisin tarkoittaneen), herää maailman pahuuteen..toki en ymmärtänyt tuota loppua ihan, eli missä vaiheessa on jo liian myöhäistä. Tarkoitti varmaan, kun tietämätön pahuus maailman julmuudesta tapahtuu? 

Vierailija
52/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kyllä jätetty: ämpäri, jaffapullo ja lankapuhelin viereen (jos tuntuu tosipahalta, voi soittaa vanhemmille). Hengissä säilyin. Näin nyt vaan tehtiin 70-luvulla, ja aika monet meistä on edelleen hengissä. Ainiin, mun vanhemmat oli lääkäreitä

Vierailija
53/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatte työpaikalle ja valehtelette olevanne itse sairaana jos oma ilmoitus poissaolojen kohdalla vaihtoehtona? Tai teeskentemään lääkärille/hoitajalle sairasta jos työnantaja vaatii aina vaikkapa työterveydessä käynnin? Minun työpaikallani esimerkiksi sairas lapsi ei käy enää syystä kun "liian vanha" ja palkattomia vapaapäiviä ei vain saa tuosta noin. Kesäkaudella niitä ei esimerkiksi saa lainkaan mistään syystä.