Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 10-vuotiaan oksennustaudissa yksin kotiin työpäivän ajaksi?

Vierailija
28.05.2024 |

Niin, otsikossa tulikin kysymys. Lapsella (10v) oksennustauti. Oksentanut eilisillan klo 17-01 vähän vaihtelevasti 15 minuutin ja puolen tunnin välein. Kuumetta. Juonut vähän vettä yhden jälkeen kun tilanne vihdoin alkaa rauhoittua. Aamulla edelleen väsynyt, huonovointinen ja vähän lämpöä. Jättäisitkö yksin kotiin klo 7-15 väliseksi ajaksi? Lapsella on puhelin.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kannattiko tehdä lapsi jos ei jaksa sitä hoitaa?

Vierailija
2/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en!

t. Se äiti, joka vie lapsensa hoitoon lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Se on pitkä aika kipeälle lapselle. 

Vierailija
4/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin mietin, että miksi tehdä lapsia, jos niitä ei viitsi hoitaa. Ap

Vierailija
5/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi, vaan jäisin kotiin hoitamaan. Ensinnäkin lapsi on liian nuori olemaan kipeänä itsekseen noin kauan, ja toiseksi koska en haluaisi mennä tartuttamaan muita. Todennäköisesti olisin itse seuraavana päivänä samassa norossa kuitenkin. 

Vierailija
6/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Meillä TESsissä onneksi ikärajana 12v., että saa jäädä kotiin hoitamaan. Senkin jälkeen jäisin etätöihin tuollaisena päivänä plus tartuntavaaran takia.

Vierailija
7/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
8/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi yksin. Itse pelkäsin vielä paljon vanhempanakin lapsena oksentamista ja tukehtumista, kun oksentamisen lomassa hengittäminen on rajallista. Ja kyllähän omaan oksennukseen voi oikeastikin tukehtua, jos taju lähtee syystä tai toisesta. Yleensä tosin känniläisten ongelma, mutta moni lapsi tuntee pelkoa yksin.

Vierailija
9/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, jos siis ihan normaali lapsi kyseessä. Oksentelu on ohi ja toki tuollaisen jälkeen on väsynyt. Lapsi todennäköisesti nukkuu koko aamupäivän. Toki puhelimella olisin yhteydessä. Eihän tuo lapsi hoitoa tarvitse vaan lepoa.

Ja olen ollut 20 v terveydenhuoltoalalla. Mutta emo pentunsa tuntee, osa lapsista on erityisiä tai ihan vaan ikäisekseen epäkypsiä. Mutta normi 10-vuotiaan kyllä jättäisin.

Vierailija
10/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vaan. Siellä on aikuisen vastuulla, jos sattuu jotain. Sun ei tarvi. LaSu saattaa paukahtaa. Ehkä sun ei tarvi enää koskaan hoitaa lastasi.

Vierailija
11/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Varsinkaan, jos on helle ja kotona kuuma? 10-vuotias on liian nuori arvioimaan, tarvitseeko lähteä päivystykseen.

Vierailija
12/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kyseessä ei siis ole mun lapsi. Kyseessä on mun miehen lapsi, joka on nyt äitinsä luona. Äiti oli lähtenyt aamulla töihin ja jättänyt lapsen yksin ilman mitään ohjeita tai muuta juotavaa kuin vettä.

Mulla itsellä ei ole vielä lapsia, joten halusin kuulla muiden äitien mielipiteitä tilanteesta. Itsestä kuulostaa aika rajulta jättää mahatautinen lapsi yksin (kevyen flunssan tms ymmärrän) koko päiväksi, varsinkin kun lapsen äidin työnantaja hyväksyy lapsen hoitamisen kotona. 

Mies kävi nyt hakemassa lapsen meille, eli lapsi ei ole enää yksin ja pelkän veden varassa. Kiitos kaikille keskustelijoille. Ap

Vierailija
13/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin, jos siis ihan normaali lapsi kyseessä. Oksentelu on ohi ja toki tuollaisen jälkeen on väsynyt. Lapsi todennäköisesti nukkuu koko aamupäivän. Toki puhelimella olisin yhteydessä. Eihän tuo lapsi hoitoa tarvitse vaan lepoa.

Ja olen ollut 20 v terveydenhuoltoalalla. Mutta emo pentunsa tuntee, osa lapsista on erityisiä tai ihan vaan ikäisekseen epäkypsiä. Mutta normi 10-vuotiaan kyllä jättäisin.

Mun kokemuksen mukaan just hoitoalan ja varhaiskasvatuksen ammattilaiset on p@$k1mpi@ vanhempia.

Vierailija
14/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena ainakin jäin kotiin yksin kipeänä. Mun mielestä vanhempien on ihan turhaa jäädä kotiin. Lapsi voi sitten ilmoittaa jos menee pahaksi ja sitten hätänumeroon jos alkaa näyttää todella pahalta

Vierailija
15/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämän saman paska trollin aloitus.. Älkää vastatko tyhmälle. 👿👿👿👿👿👿

Vierailija
16/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan just hoitoalan ja varhaiskasvatuksen ammattilaiset on p@$k1mpi@ vanhempia.

Niin ovat. Hirveää jättää noin nuori ihan yksin. Jostain syystä nämä "ammattilaiset" muuttuvat kylmäksi lapsia kohtaan mitä pidempään hoitotöissä ovat.

Vierailija
17/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska Vanhapiika. 

Vierailija
18/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi edes tervettä lasta yksin päiväksi. Turvattomuutta, mielenterveysongelmia aikuisena seuraa näistä.

Vierailija
19/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämän saman paska trollin aloitus.. Älkää vastatko tyhmälle. 👿👿👿👿👿👿

Kuka sinua satutti? Hali!

Vierailija
20/53 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lapsena ainakin jäin kotiin yksin kipeänä. Mun mielestä vanhempien on ihan turhaa jäädä kotiin. Lapsi voi sitten ilmoittaa jos menee pahaksi ja sitten hätänumeroon jos alkaa näyttää todella pahalta

Millaisia fiiliksiä se sussa herätti silloin lapsena? Entä nyt?