Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä on se työpaikka jonne voi mennä heti töihin?

Vierailija
28.05.2024 |

Tiedättekö yhtään sellaista työpaikkaa koska niitä kuulemma on ja työkkärissäkin sanottiin niin? Menen sitten heti sinne työpaikkaan töihin jos on varmaa että sinne pääsee töihin ja palkkaakin maksetaan.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kertoa koulutuksesi. 

Mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa. "Kyllä tekevälle työtä löytyy" ja muuta potaskaa.

Vierailija
22/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä koulutuksella on väliä nykyään.  Ihminen osaa kaikenlaista kun sille annetaan työpaikka.

Ainakin itse olen aina kysynyt duunipaikkaa,kun olen niitä vaihtanut,kokeile sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa. "Kyllä tekevälle työtä löytyy" ja muuta potaskaa.

Tekevälle kyllä löytyy töitä mutta ne työt on pienellä palkalla puurtamista tuottavassa työssä. Jos haluat siistin istumatyön hyvällä palkalla niin kyllä se pitää olla vähintään amk tason koulutus taskussa.

Vierailija
24/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkarin sivuilla on heti 10000 työpaikkaa. Töihin pääsee siis kun vaan menee.

Vierailija
25/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyö.

Käy koulu tai kysy oppisopimusta -> lähihoitaja tai hoiva-avustaja.

Koulua ei käydä työttömänä. Olen jo FM. 

Vierailija
26/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia. Asun 30 km päässä Helsingistä. Koulutus FK

Vierailija
27/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on suhteita, eli sukulaisia yms. jossain töissä, voi sinne päästä Suomen nepotismin takia.

Itse olen hakenut jopa yhden päivän kestoiseen keikkaan alalle, jossa on "työvoimapulaa". Arvaa, että tuliko edes vastausta hakemukseen?

Vierailija
28/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauam aikaa sitten vaalikeskustelussa Hertta Kuusinen Veikko Vennamolle: "Mistä niitä töitä työttömille löytyisi?" Veikko Vennamo:  "Katsokaa ympärillenne. Tekemätöntä työtä on vaikka kuinka paljon."

Vierailija
29/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauam aikaa sitten vaalikeskustelussa Hertta Kuusinen Veikko Vennamolle: "Mistä niitä töitä työttömille löytyisi?" Veikko Vennamo:  "Katsokaa ympärillenne. Tekemätöntä työtä on vaikka kuinka paljon."

Kiinnostava anekdootti kyllä. 

Vierailija
30/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin Susanna Koski, joka käski katsoa vain metsään! Suski ei vain kertonut, kuka niistä risuista maksaa.

Vierailija
31/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, maatalossa eivät työt lopu koskaan vaikka on kaksi piikaa, yksi renki ja keittäjätär. 

Vierailija
32/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo taas työttömien yksinkertaisuudesta. Onneksi kaikki eivät ole yhtä urpoja ja uusavuttomia.

Tässä taidettiin ennemminkin ottaa kantaa huuteluihin, joissa kannustetaan ja patistetaan työtöntä työnhakijaa iskulauseella mee töihin.

Nykyaikana ei noin vaan mennä töihin selvittämättä ensin mitä monimutkaisempaa ja -vaiheisempaa temppuratoja. Kyykytystä ja nöyryytystä pitää sietää, mutta erinäisiä koulutuksellisia ja kokemuksellisia meriittejä on oltava jo sitä ennen. Kun olet selviytynyt kuudennelle kierrokselle kirjallisista seulonnoista naamakuvien tarkastelujen, videohaastattelujen, ryhmä- ja yksilöhaastattelujen jälkeen, niin monen tuhannen (joskus kymmenen tuhannen) hakijan joukosta vain 1-2 saa työpaikan. Edes nuori ei pääse ensimmäiseen kesätyöpaikkaansa ilman jo olemassaolevaa työkokemusta ja/tai sukulaisuussuhteita.

Huutelijat ne tässä ovat yksinkertaisia, eivät vakavissaan olevat työnhakijat. Jälkimmäisiä ei todellakaan päästetä helpolla.

Vierailija
33/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on vähän vanhahtava sana, pitäisi puhua ihan vain työstä, eli siis menkää töihin, tai paremmin tehkää töitä.

Vierailija
34/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous-, varasto- ja avustavat ravintolatyöt ovat suht helppoja päästä isommissa kaupungeissa. Soittaja on voittaja, ne sähköiset hakemukset menee roskaposteihin automaattisesti jos ei muunlaista yhteydenottoa tule perässä.

Ei tietenkään satavarmoja töitä ole olemassa, mutta tuon tyyppisiin hommiin olen työttömyyspätkillä itse löytänyt pienellä vaivalla. 

Vierailija
35/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus työharjoittelussa yhdellä työnantajalla ja se halusi että teen 15 tuntisia päiviä ilmaiseksi mutta en suostunut ja se soitti työkkäriin etten suostu tekee ylitöitä. Työkkäri oli sitä mieltä että kieltäydyin töitä kun en tee 7 tuntia ylitöitä ilmaiseksi, siitä tuli tutkinta ja karenssi. Valitin oikeuteen saakka, sain korvauksia 1800 euroa koska olin tehnyt sille ylitöitä muutamia tunteja päivisin. Se yrittäjä sai valtiolta 200000 euroa avustusta eikä halunnut palkkaa maksaa.

Vierailija
36/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Paikallisen sanelun palkoilla työn tekeminen ei kannata. Työehtojen heikentämisellä tähdätään palkkojen polkemiseen. 

Vierailija
37/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy SOLista pääsetkö siivoojaksi.

Nyt kysyttiin, minne voi mennä. Siis vain mennä. Se tarkoittaa tietenkin sitä, ettei mitään kysytä eikä haeta.

Vierailija
38/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Kävin valtiovarainministeriössä hokemassa tätä. Silti en saanut sieltä töitä.

Vierailija
39/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Näen tässä vain typerän sutkautuksen. 

Vierailija
40/130 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkarin sivuilla on heti 10000 työpaikkaa. Töihin pääsee siis kun vaan menee.

Näihin pitää hakea. Sitten tulee paljon hakijoita. Joku valitaan. Yleensä paikanvaihtaja. Joskus vastavalmistunut. Työtön kelpaa jos on kokemusta ja hänestä saa palkkatuen. 

En ole itse työtön. Jokainen normaaliälyinen tietää, ettei avoin työpaikka oke synonyymi pulalle tekijöistä.