Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilttiä yläastelaisilla

Vierailija
05.02.2011 |

Olen vähän ihmetellyt tota villitystä että yläkoululaiset, etenkin tytöt, syövät 4kk vanhoille tarkoitettua pilttiä. Olen pari kertaa kysynyt että miksi sitä syövät, onhan se lasten ruokaa, mutta vastauksena vain "se on hyvää ja siinä on kaikkia ravintoaineita". Omasta mielestäni se on pahaa, ja aika noloa muutenkin syödä vauvojen ruokaa, ja tehdä tästä tälläinen buumi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilttejä syö naiset ja jotkin vanhuksetkin. Eikä tuo ole mikään buumi, niitä on syöneet kaikenikäiset jo vaikka miten kauan.

Vierailija
2/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niissä ole säilöntä- eikä lisäaineita. Erittäin hyvä vaihtoehto esim suklaalle, energiajuomille, sipseille tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin raskausaikana niitä meni paljon kun niillä sai nopeasti korjattua alas tippuneen verensokerin. Ehkäpä olen nolo ja lapsen tasolle taantunut ;)

Vierailija
4/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissähän on samat raaka-aineetkin.

Hienosti markkinoitu kiisseli.

Vierailija
5/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin useinkin noita hedelmäsoseita yläasteella ja lukiossa, ja siitä on kuitenkin 17v aikaa. Ja tiedän aikuisiakin jotka syövät ihan niitä liha-aterioita.

Vierailija
6/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän ihmetellyt tota villitystä että yläkoululaiset, etenkin tytöt, syövät 4kk vanhoille tarkoitettua pilttiä. Olen pari kertaa kysynyt että miksi sitä syövät, onhan se lasten ruokaa, mutta vastauksena vain "se on hyvää ja siinä on kaikkia ravintoaineita". Omasta mielestäni se on pahaa, ja aika noloa muutenkin syödä vauvojen ruokaa, ja tehdä tästä tälläinen buumi.

Vierailija
7/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sitä viilin päälle ja kas vain – minulla oli terveellinen versio hilloviilistä. Käytän myös töissä taukopuuron seassa (vuorotyössä syön toisen aamupalan töissä = pikapuuro + hedelmäsosetta).

Vierailija
8/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on ihan käteviä välipaloja :)

Vierailija
9/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä syötiin jo omina kouluaikoinani, kun tytöt alko olla kiinnostuneit akuin paljon jugustissa on sokeria yms...

Vierailija
10/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäriä hedelmäm korvikkeita, eikä mene pilaan repussa kantaessa. Just sopivia välipaloja.

Vierailija
11/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin joskus moottoripyöräkokoontumisiin bonaa mukaan.

Ihan niitä hedelmä-/marja- sekä liharuokia.

Vetelin sitten kerran lihabonaa kertislusikalla tuulensuojaan kun vieressä istui "nahkaliivijengiläisiä".

Vähän ensin ihmeteltyään oivalsivat sen kuitenkin käteväksi systeemiksi.

Ripaus suolaa tekee lihabonalle ihmeitä ;-)

ps. Siitä saattaa kuitenkin katu-uskottavuus kärsiä jos porukka istuu harrikoiden päällä rivissä vetämässä lihasosetta vauvanruokapurkista...

Vierailija
12/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta sitten! Kuningatar piltti oli parasta :)

Vierailija
13/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkit ei ihan helpolla rikki mene ja säilyvät huoneenlämmössä.

Aurinkoinen on mun suosikki ;D

Vierailija
14/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin 90-luvulla lukiossa pilttejä ja on mulla niitä ollut myöhemmin töissä välipalana.

Helppoja, halpoja, ei mee heti pilalle, osa hyvän makuisia. Nam. Mango ja omena on mun suosikkeja :D

Vierailija
15/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä buumi?

Moon syöny ainakin 15v.

kätevä ottaa mukaan evääksi, välipalaksi, treenien jälkeen...

ja varmasti olen kuluttanut niitä enemmän kuin kolme muksuani yhteensä.

Nykyisin syödään niitä koko perhe; lapset 1,4 ja 8 vuotta.

Vierailija
16/34 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 84-vuotias - joten ei ihan teini ( :

Vierailija
17/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin moni mamma ryntää puolustelemaan nuorten piltin syöntiä. Kyllä mä olisin huolissani, jos mun normaalipainoiset tyttäreni alkaisivat vetää jotain lastenruokia, "kun on terveellistä ja vähän kaloreita"

Mitä ihmettä varten ylipäänsä pitää vetää jotain välipaloja, jotka eivät edes täytä?

Vai ovatko suomalaiset jo niin lihavia, että teinitkin joutuvat tarkkailemaan painoaan, kun sinne suuhun on pakkomielle työntää jotain koko ajan?

Muistan, kun olin töissä ala-asteen keittiöllä, ja katselin kauhulla, kuinka viidesluokkalaiset tytöt elivät vedellä ja salaatilla. Opettajaa asia ei nähtävästi liikuttanut, olihan hän itsekin jatkuvalla näkkileipä/salaatti-dieetillä

Etteivät vain nämäkin piltti-nuoret jättäisi ne varsinaiset ateriat väliin..

Vierailija
18/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nostaa verensokeria ja auttaa jaksamaan seuraavaan ateriaan asti. Hedelmäsoseet on paljon terveellisempi vaihtoehto kuin suklaapatukka.

Vierailija
19/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se sattuu maistumaan hyvältä?

Jos se on epäterveellinen kaloripommi, niin HYI SENTÄÄN!

Ja jos se on terveellinen hedelmä/marjavälipala vailla kaloreita, niin HYI SENTÄÄN!

Purraan perkele kaikki pelkkää näkkileipää... Ai mut sekin on vissiin liika kevyttä. Pannaan voita päälle, ja sit se onkin jo liika rasvasta...

Vierailija
20/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos se vaan on hyvää?

Ite oon kohta 20v neiti ja silti syön silloin tällöin hedelmä/marja pilttejä. Ne on hyviä, sokeroimattomia ja terveellisiä. Vie pikkunälän kivasti välipalana jos on kiire.

Lukiossa lopetin (tyhmää, kyllä, tiedän) luonaan syönnin ja laihdutin, söin pahimpaan nälkään mangopiltin.

Mie ainakin noiden mausta tykkään.

Ja sitä voi tarvita muutenki...

Esmes kun olin 11v olin syntyessä saamani huuli-ienhalkion jatkokorjausleikakuksen vuoksi viikon soseruuilla ja silloin pääruoka usein oli piltit.

Lihapiltit haisee niin pahalle etten ite söis joo... Mut ostan niitä rotilleni ;)

Ja toisekseen. Kuka syöttää VAUVALLEEN jotain jota itse ei voi syödä. Ite luulen et ku joskus saan lapsia haluun eka aina maistaa kaikkee ite ennenku vauvan suuhun mitään laitan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi