Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tympäisee olla neuroottinen "etä"-isä, kun lapsen äiti on välinpitämätön

Vierailija
04.01.2026 |

Ostin lapselle laadukkaan talvihaalarin käytettynä. Pesin ja annoin lapsen mukaan jo syksyllä.

Tänään muistutin lapsen äitiä, että pukee sen talvihaalarin huomiseksi päiväkotiin, kun on -19 astetta pakkasta. Lapsen äiti alkoi väittää vastaan, että laittaa fleecen ja ohuemman haalarin päälle, kuten aiemmin.

Suoraan sanottuna raivostuttaa ja turhauttaa, että vaikka ostan lapselle kunnon vaatteet, joudun riitelemään ja taistelemaan toisen huoltajan kanssa siitä, että lapsi saa niitä käyttää. Lapsi on oikeasti helppo, mutta exän kanssa asiat on tuhat kertaa vaikeampia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapsen huomenna ja tarkoitus olla ulkona, kun lapsi on luonani, ja turhaa pantata käyttökelpoisia vaatteita, varsinkin kun olen ne sitä varten hankkinut.

Vierailija
2/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "etä"isä. Olen kuullut ihan vaan etäisistä, yksinhuoltajista ja yhteishuoltajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä puutut siihen mitä äiti lapselleen pistää päälleen? Vähemmästäkin pätemisestä menisi monella pata jumiin, kai hän nyt äitinä osaa huolehtia siitä, että lapsella on sopivasti päällä? Kuulostaa enemmän siltä, että sinua harmittaa se, että et voi itse päättää mitä vaatteita hän käyttää.

Vierailija
4/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt jo koha pakkanen joten paksumpi talvipuku on tarpeen. 

Vierailija
5/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "etä"isä. Olen kuullut ihan vaan etäisistä, yksinhuoltajista ja yhteishuoltajista.

Etävanhempi = vanhempi jonka luona lapsi ei virallisesti asu.

Vierailija
6/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sinä puutut siihen mitä äiti lapselleen pistää päälleen? Vähemmästäkin pätemisestä menisi monella pata jumiin, kai hän nyt äitinä osaa huolehtia siitä, että lapsella on sopivasti päällä? Kuulostaa enemmän siltä, että sinua harmittaa se, että et voi itse päättää mitä vaatteita hän käyttää.

Valitettavasti kaikki äidit eivät ole huolehtivaisia vaikka niin luulet

Vierailija
7/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki äidit eivät ole huolehtivaisia vaikka niin luulet

Sitten asia otetaan puheeksi, jos puhe ei auta, sosiaaliviranomaiset peliin mukaan. Ei tämä elämä niin monimutkaista ole, turha leikkiä Jeesusta jos asenne on "EN OLE YRITTÄNYT MITÄÄN JA MIKÄÄN EI TOIMI"

Vierailija
8/8 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väsynyt kun ollut omalla vuorollaan lapsen kanssa, eikä ajattele selkeästi. Pitää yrittää löytää konsensus että sanon kivasti, mutta vaadin kuitenkin saada edes haalarin lapsen mukana omalle lapsivuorolleni, vaikka hän ei sitä suostuisi lapselle pukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan