Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilttiä yläastelaisilla

Vierailija
05.02.2011 |

Olen vähän ihmetellyt tota villitystä että yläkoululaiset, etenkin tytöt, syövät 4kk vanhoille tarkoitettua pilttiä. Olen pari kertaa kysynyt että miksi sitä syövät, onhan se lasten ruokaa, mutta vastauksena vain "se on hyvää ja siinä on kaikkia ravintoaineita". Omasta mielestäni se on pahaa, ja aika noloa muutenkin syödä vauvojen ruokaa, ja tehdä tästä tälläinen buumi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin moni mamma ryntää puolustelemaan nuorten piltin syöntiä. Kyllä mä olisin huolissani, jos mun normaalipainoiset tyttäreni alkaisivat vetää jotain lastenruokia, "kun on terveellistä ja vähän kaloreita"

Mitä ihmettä varten ylipäänsä pitää vetää jotain välipaloja, jotka eivät edes täytä?

Vai ovatko suomalaiset jo niin lihavia, että teinitkin joutuvat tarkkailemaan painoaan, kun sinne suuhun on pakkomielle työntää jotain koko ajan?

Muistan, kun olin töissä ala-asteen keittiöllä, ja katselin kauhulla, kuinka viidesluokkalaiset tytöt elivät vedellä ja salaatilla. Opettajaa asia ei nähtävästi liikuttanut, olihan hän itsekin jatkuvalla näkkileipä/salaatti-dieetillä

Etteivät vain nämäkin piltti-nuoret jättäisi ne varsinaiset ateriat väliin..

Ja lounas 11, kotona olin klo 16. Aika pitkä aika ilman MITÄÄN välipalaa. Mielummin se piltti kuin suklaapatukka. Ei kaikki asu kävelymatkan päässä koulusta. Ja vaikka asuisikin voi nuorella olla harrastuksia vielä koulun jälkeen ennen kuin pääsee kotiin lihapatojen ääreen.

Vierailija
22/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut alivuokralaisina opiskelijatyttöjä ja Piltti maistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoruudessani :)

Vierailija
24/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs niissä nyt kummaa olisi? Nehän on marjoja ja hedelmiä soseutettuna, ilman kauheaa lisäsokeripommia. Miksi sinä syöt hilloa? tai sosekeittoa? Oletko vauva kun syöt perunamuusia? Jossain kakkuohjeessa pilttiä käytettiin pohjan välissäkin.

Miten se lasipurkki muuttaa mangon vain vauvan ravinnoksi?

Vierailija
25/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytekakun väliin ne on loistavia.

mun tyttö kans ottaa pilttejä treeneihin.. banaanit mustuu kassissa, purkissa ei.

Vierailija
26/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raavas mieheni syö mangopilttiä rahkaan sekoitettuna ennen salille menoa.

Minä itse suosin ennen kartonkitetrassa ollutta metsämarjasosetta aamupuuron päällä, mutta nyt niitä ei enää ole näkynyt kaupoissa. :(

En ymmättä mikä tässäkin nyt taas on niin kauheaa. Kuten moni on sanonut, ne ovat huomattavasti parempi välipala kuin karkki. Ja kyllä se läskiongelma on tässä maassa siinä mittakaavassa, että nuorenkin on ihan hyvä totutella terveellisiin elämäntapoihin. Ei se tarkoita automaattisesti sairaalloista laihduttamista.

Vierailija
27/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse suosin ennen kartonkitetrassa ollutta metsämarjasosetta aamupuuron päällä, mutta nyt niitä ei enää ole näkynyt kaupoissa. :(

harmittelen minäkin ettei enää löydy.

Vierailija
28/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalan merkityksen, söivät yläkoulussa ja jatko-opinnoissa erilaisia vauvojen ruokia.

Ne on helppo kuljettaa ja siisti syödä. Ovat myös parempi vaihtoehto kuin suklaapatukka.

Vierailija
29/34 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ei myydä kuin karkkia ja limsaa välipalaksi. Kauppaan ei saa mennä välitunnilla. Pilttipurkki on helppo kuljettaa ja kyllä kasvavalla nuorella on kaamea nälkä iltapäivällä.

Ala-asteella ei myöskään ole enää välipalaa. Kun on 5-6 tunnin koulupäivä, ottaa lapsi pilttipurkin ja leivän evääksi.

On se aivan kamalaa kun lapset ei syö sipsiä ja karkkia välipalaksi. Tai vielä pahempaa. Eivät selviä monta tuntia ilman jotain ruokaa.

Että näin moni mamma ryntää puolustelemaan nuorten piltin syöntiä. Kyllä mä olisin huolissani, jos mun normaalipainoiset tyttäreni alkaisivat vetää jotain lastenruokia, "kun on terveellistä ja vähän kaloreita"

Mitä ihmettä varten ylipäänsä pitää vetää jotain välipaloja, jotka eivät edes täytä?

Vai ovatko suomalaiset jo niin lihavia, että teinitkin joutuvat tarkkailemaan painoaan, kun sinne suuhun on pakkomielle työntää jotain koko ajan?

Muistan, kun olin töissä ala-asteen keittiöllä, ja katselin kauhulla, kuinka viidesluokkalaiset tytöt elivät vedellä ja salaatilla. Opettajaa asia ei nähtävästi liikuttanut, olihan hän itsekin jatkuvalla näkkileipä/salaatti-dieetillä

Etteivät vain nämäkin piltti-nuoret jättäisi ne varsinaiset ateriat väliin..

Ja lounas 11, kotona olin klo 16. Aika pitkä aika ilman MITÄÄN välipalaa. Mielummin se piltti kuin suklaapatukka. Ei kaikki asu kävelymatkan päässä koulusta. Ja vaikka asuisikin voi nuorella olla harrastuksia vielä koulun jälkeen ennen kuin pääsee kotiin lihapatojen ääreen.

Vierailija
30/34 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa syödä pilttiä ihan normaalia väli palaa idiootti!!

Vierailija
31/34 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpäähän noita on syödä kuin karkkia, pullaa, keksejä, suklaata yms.

Vierailija
32/34 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa syödä pilttiä ihan normaalia väli palaa idiootti!!

Päätit sitten vastata yli 14 vuotta vanhaan aloitukseen.

Vierailija
33/34 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulttien etu on säilyvyys: voi varata esim. töihin "pikkunälän varalle" ja säilyy huoneenlämmössä vaikka vuosia(?) vert. hedelmät ym. mitkä pilaantuu jopa päivissä.

Vierailija
34/34 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi