***Marrashaaveet***
Perustetaan sitten tämmöinenkin kun tultiin niin rytinällä alas eilen, testi oli jo plussaa mutta näin vain alkoi krampit eilen ja kunnon vuoto aamuyöllä kera isojen hyytymien :EE
Ei meitä montaa voi vielä olla mutta eipä se varmaan haitaksi ole jos tällaisen perustan :D
Lastwish kp 2/32 Koittaa olla terävänä ja juo viisasten teetä (btw ei tää kovin tehokasta teetä ole vaikka viisasten teetä onkin, kaadoin nimittäin jo rinnuksilleni tätä tässä koneella)
x)
Kommentit (41)
Eilisen tunnelmat jäi vähän negatiivisiksi! Koitetaankos tehdä tästä päivästä parempi?
Priscilla: tehdäänkö sopimus että loppukierron lähestyessä toppuutteleme toinen toisiamme niiden oireiden bongailussa? Tämä jatkuva itsensä tutkiminen käy korvien väliin ja tieto todella lisää tuskaa, niin kuin sanoit! Tsemppiä ja halit!
(.)Täti on lopettelemassa vierailuaan, mutta vanhat merkit jos pitää paikkansa niin huomiseen menee ennen kuin se on saanut kerättyä viimeiset kamansa kasaan. Ovistikkujen ihmeellinen maailma ei ole minulle vielä avautunut enkä vielä ajatellut niihin tutustuakaan.
Tänään olisi ohjelmaa taas ihan riittämiin vaan saas nähdä mitä saa aikaiseksi... :)
-Rimpe-
Rimpe:passaa mulle toi diili oikein hyvin...
Mulla oli mammaksin ovistesti tilaus tulossa, mut mä peruin sen. En enää haluu sekottaa itseeni niihin, tulipahan kokeiltua.
Tilasin myös itselleni perjantaiks kampaajan ja me mennään syömään miekkosen kanssa lauantaina, vietetään laatuaikaa yhdessä. Koitan saada omaa päätä mahdollisimman paljon " kirkkaammaks" tähän asiaan, meillä kärsii kohta koko perhe, kun mä oon koko ajan niin allapäin. Laitoin myös pariin kiinnostavaan duunipaikkaan hakemukset, saas nähä kuin käy:)
omassa navassa: täti lähti eilisestä jylläämään kunnolla... en enää tiedä mikä nyt sit on kp 1, eilinen vai se perjantai kun sillonki kuitnekin ihan selkeetä verta tuli...???? ehdotuksia?
Heipä vaan kaikille.. Taustailin tuolla lokakuisten puolella innokkaasti muillekin peukkuja pidellen, mutta tänäänpä (taas) haaveet romahti ja itkujen jälkeen päätin nyt sitten tulla tänne.
Esittelyä: Olen 27-vuotias ja meillä on pikkutyllerö 03/05, uuden tulokkaan yritystä 07/06 asti ja km 10/06. Kuukaudet on pitkiä toivoessa ja odottaessa ja kuten tuossa muutama lokakuinenkin on kirjoittanut, että meinaa järki lähteä noita muka-raskausoireita bongaillen.. Tää on vaan niin väärin!
Omien laskujen mukaan seuraava la olis sitten 6.11. ja seuraava askel taitaa olla niiden ovis-tikkujen hankinta. Kunhan ensin saan vaan itseni kasattua.
Uutta tsemppiä kaikille toivottaen,
Nojanda
täällä ei ihmeempiä, paahtista syön ja ananaslimua juon, kohta lähtee jennifer aniston hömppää videolta, uni tulee varmaan 5 aikaan... sellasta mun elämään, täti on tosiaan saapunut suurieleisesti, saas kattoo millon pakkaa kimpsunsa ja lähtee!
Heippa Marrasmammat!
näin sitä ajautuu kuin itsekseen tänne palstailemaan vaikka kuin yrittää pysyä poissa... :)
Hiljaista on ollut viime päivinä, tämäkin pino oli painunut jo ties minne.
(.) Täti lähtenyt ja olo hivenen parempi, kun ei jatkuvasti tee kipiää. Mielialat heittelee ihan laidasta laitaan. Alavatsalla on kummia tuntemuksia edelleen, nippailee ja juilii välillä. Nuo nippailut sun muut ovat olleet aiemmin oviksen ja loppukierron tuntemuksia. Väsyttää ja lämmöt on pysyneet ylhäällä (37,3' c). Viluttaa ja hetkittäin on huono olo... Jos täti ei olisi niin kiukkuisesti käynyt kylässä voisin nääillä tuntemuksilla kuvitella olevani raskaana... Seko mikä seko... :)
Ja taas totean että tieto lisää tuskaa; sain tiistaina labratuloksia (otettu ihan muista syistä kuin raskautumiseen liittyen) ja kaikki arvot oli ok paitsi hemppa joka oli 157! Toki on hyvä että en ainakaan ole aneeminen, mutta korkea hemppa saattaa vaikeuttaa raskautumista. Kohdun limakalvo (tai siis se " hötö" siinä päällä) saattaa olla liian paksua muniksen kiinnittymiselle. Ja jos kuitenkin munis pääsee kiinnittymään on korkealla hempalla ja toistuvilla km:noilla todettu olevan yhteyttä. Miksi tämä riivattu netti on olemassa!!!
Anteeksi omanapaisuus!
-Rimpe-
Kävikin niin, että tiistaina olin jo ihan maani myynyt, kun luulin että nyt se täti sitten tulee niillä merkeillä kun se on aina tullut, mutta mutta.. EI OLE! Tää on vaan nyt taas sit tätä et tuon keskenmenon jälkeen kierto on ollu vähän sekasin. Normaalisti se on 28 päivää, sen jälkeen ollut ensimmäinen 30 päivää ja edellinen 35 päivää. Nyt onkin siis kp 32 menossa. Voi P***A! Ja kuvittelen siis vieläkin kaikennäkösiä oireita, rinnat on vähän arat(tarkottaa kuitenkin tätiä), ikenet on turvoksissa ja vähän arat( oon kuullu et tääkin voi olla oire, mutta ihan takuulla kuitenkin ientulehdus vaikkei se aikasemmin oo koskaan tält tuntunutkaan) haistan tosi herkästi kaikenlaista, (mutta mitäs jos kaikki muutkin haistaa...?) Tenttiinkin pitäs lukea, mutta täällä mä vaan roikun. Mutta pysyn täällä marraskuisissa, koska en halua mennä tonne lokakuisiin elättelemään turhaa toivoa. Yritän säästää miestä näiltä kotkotuksilta.. ja muita kanssaihmisiä. Onneks tuon pikkutyllerön kanssa elämä on sen verran vilkasta, ettei sitä omaa napaa ehdi jatkuvasti tuijotella.
*huoh* kyllä ottaa päähän...
Tuppaudun joukkoon ihan näin röyhkeästi :) Tavoitteena on toinen lapsi, esikoinen täyttää pian kaksi vuotta. Ihan hirmuinen vauvakuume ei (vielä) ole päällä, mutta ehkäisy päätettiin jättää pois. Vaikka kuinka vakuuttelen itselleni, että kiirettä ei ole niin itseni tuntien rupean kuumeilemaan aivan täysillä...
Sen verran tietysti ennätin jo asiaan paneutumaan, että mikäli tästä kierrosta tulisin raskaaksi, la osuisi aivan marraskuun alkuun (tai lokakuun loppuun).
Omasta taustastani lyhyesti sen verran, että esikoinen tosiaan on 2-vuotias. Sitä ennen minulla oli yksi tm-raskaus, joka todettiin&kaavittiin 13.viikolla... Ensimmäistä lasta tehtiin aika tarkalleen vuosi ennenkuin tärppäsi (tosin siinä välissä oli tuo tm-raskaus ja sen jälkeen kuukauden yritys-tauko). Yritän siis pitää pääni nytkin kylmänä, etenkin kun en oikeasti vielä kuumeile:):)
kyllä se nyt niin on että eiköhän tehä kaikki porukalla niin että ollaan nyt tässä tääkuukaus vauvakuumeilun puolella marrasmammoja ja siirrytään sitten yhessä tonne odotuspuolelle :)
meillä siis yritystä lokuusta asti siis viiden yrityskierto käynnissä. esikoinen on syntyny 2004 marraskuussa eli 2v. tuossa laskeskelin että jos tästä kierrosta tärppäisi niin LA olisi 3.11. sinänsä hauskaa että jos tosiaankin tulisin raskaaks niin tuossa olisi yksi jos toinenkin juhla ihan hollilla. vähän etuajassa osuis halloweeniin, pikkusen myöhässä isänpäivä ja jos menis 2 viikkoa yli niin läsähtäis esikoisen synttäreille synnytys. hehe, menis samoilla juhlilla sitte molemmat :)
nyt on menossa kp 8 / 30 (tuohon kiertopäivään viimein asettunut näköjään).
mitäs muuta... noh, nyt en muista mitään mitä piti kirjottaa joten tsemppiä kaikille tärpynkiralliin :)
tätsykkä löysi mut tänään kp27 :o( Kauhean pettynyt en ole mies sitäkin enemmän. Uusi kierto uudet kujeet. Yritystä takana viime elokuusta mutta nämä jatkuvat hormonihäikät sotkee kuvioita koko ajan ja napsin lääkkeitä jos jonkinmoisia :o) Lyhyt aikahan tämä 6kk on ollut. Aikaisemmat raskaudet on vaatinut jopa 1v5kk yritystä onnistuakseen. Eli hiljaa hyvä tulee. Tässä kierrossa testaan loput ovistikut ja sitten alan elää tulee jos tulee meiningillä ;o) Itse tutkailu vie järjen tehokkaasti!!
Rimpe kirjoitti että korkea hemoglobiini voisi vaikeuttaa raskautumista. Olisko se mullaki tämän tahkoamisen syy? mulla alimmillaan ollut 130 ja seki raskausaikana. " normaali tilassa hemppa pysyy 150-160 välissä!!
Otetaanpa nyt itteä niskasta kii ja raskaudutaan koko sakki!! ;o)
Mahdollinen la olis 8.11
Pannaanpa galluppi loppuun josko saisi ihmiset liikkeelle kirjoittamaan.
Millä raskausviikoilla lapsenne on syntyneet??
Itellä.
nro.1 rv 40+4
nro.2 rv 42
nro.3 rv 41
nro.4 rv 37+2
niiloakseli kp1/~29 kuudes toivo kuukausi alkaa .....
Jotenkin samoissa aatoksissa täällä kaikki. Tädit pitäis kieltää lailla. Masentaa ja ottaa päähän.
Omaa napaa: Mä vuosin eilen illalla kuin seula. Tavaraa tuli ja tuli. Oli todella kokkareista ja puolen tunnin sisällä oli 2 päällekkäistä sidettä, alushousut ja lakana veressä. Mä olin todella kauhuissani. Nyt vauhti on hiljentynyt, mutta vihlaisut ovat ryydittäneet päivääni.
Se, mikä ihmetyttää on, että vuorokauden ajan sitä ennen oli todella niukkaa tputtelua.
Olen nukkunut viimeyönä vain 5 tuntia ja töissä piti jaksaa hymyillä asiakkaille. ( Pakko sanoa, että tein sen tänään hammasta purren.)
Me myös riitelimme miehen kanssa eilen ja mietin uudestaan tuota lapsi- asiaa. Me halutaan molemmat lasta, mutta taitaa tunteet viedä voiton järjestä.
Toivottavasti teillä muilla meneeparemmin tunteiden ja olotilan kanssa.
Tyttö syntyi rv 39 tasan.
En ole muuten kuullut tuosta hemoglobiinijutusta. Täytyy ottaa selvää.
Unkku kp 3/28-30
mulla ihan samat sekavat tunnelmat ku sulla. En todellakaan tiedä enää mitä haluan ja milloin.... tunteet ja järki molemmat ihan jäässä. Töihin tekisi mieli mutta minne 9 vuoden kotiäitiyden jälkeen... Jaapa jaa. Poistun hetkeksi taustalle selvittämään pääni sisältöä :o/
Miehen kanssa menee hyvin (toistaiseksi) en tiedä mitä se tuumaa minun sekavaksi menneestä pään sisällöstä ;o)
Selkeämpää päätä muille toivotellen Niiloakseli kp1
sori, että vierailen täällä marraskuisissa..mutta huomasin RIMPEN kirjoituksen hb:sta
Apua, mulla on hemppa ollut jopa yli 160...ja nyt kun aloin pohtimaan niin varmaan mulla kohdussa paksu limakalvo. Nimittäin esikoista yritettin vuosi, sitten tuli km rv7 ja kaavinnan jälkeen heti tärppästi uudelleen (jolloin kohtu oli varmasti aika " siisti" ja helpompi kiinnittyä).
Hmm..miten sitä hemoglobiinia saisi alhaisemmaksi?? Verta en voi luovuttaa, kun lääkityksiä :(
Hitto, kiitos tiedosta...ehkä se onkin syynä tärppäämättömyyteen (tosin vasta yk 8, mutta kuitenkin)!
en oikeen tiedä mitä kirjottas kun on pää tyhjä!!
Eli ei kai mitään asiaa... voikaa kaikki hyvin ja lisääntykää:)))
priscilla, yönvalvoja:)
Minä olen kiukkuinen kuin p..een ammuttu karhu! Yksi kaukainen tuttava tuli yllättäen käymään, mutta eihän me miehen kanssa molemmat voitu lähtee kuulumisia vaihtamaan (lue:kaljalle) joten mies oli se joka meni. Minä jäin kotiin lapsen kanssa. Ei tuollaisia " tilaisuuksia" kyllä kovin usein ole ja silloin jos menojalkaa vipattaa, on mummot avuliaasti aina auttaneet lapsenhoidossa. Mutta eilen rupesi vaan totaalisesti suututtamaan kun itse on niin kiinni kotona. Ja toisaalta, meidän ystäväpiiri koostuu enimmäkseen miehen ystävistä (jotka siis ovat minunkin hyviä ystäviä), mutta yleensä se on siis mieheni, joka meitä " edustaa" jos molemmat eivät pääse.
On tässä vähän muutakin taustalla, mutta niitä en jaksa ruveta tässä purkamaan. Ja luultavasti tämä eilen tehty päätös kakkosesta vaikuttaa myös. Sittenhän on vielä vaikeampi päästä mihinkään. Eikös ole typerää tuollaisia murehtia? Mutta mulle vaan on tosi tärkeää, että aina on tiedossa jotain omia menoja. Silloin ei arki rupea ahdistamaan liikaa ja siksi mm. töissä käynti on mulle henki ja elämä. Enkä tarkoita että niitä menoja pitäisi usein olla, mutta kunhan edes parin kuukauden välein ois jotain. Ja nimenomaan sellaista, että voi edes teeskennellä olevansa vielä nuori ja " vastuuton" . :)
Huh. Tulipahan purppastua näin perjantain kunniaksi. Anteeksi jo etukäteen, jos en aina pysty keskittymään ihan täysin kuumeiluun. Siihen vaan liittyy aina niin paljon muutakin, joten tänne on kiva purppasta. Miehellekään ei aina kehtaa valittaa...
Joku kyseli aiemmista synnytyksistä. Meidän esikoinen syntyi rv 39+4 (suunn. sektio).
On muuten asiaakin. Raskauden jälkeen kierto oli vuoden verran entiseen malliin 26-28 pv. Nyt kesästä asti kierrot on kuitenkin lyhentyneet 22-25 päivään ja vuoto runsaampaa, mahaan koskee enemmän ja muutenkin kaikkia kivoja menkkaoireita tuntuu olevan enemmän. Ihmettelen tuota kierron muuttumista. Ennätin syömään pillereitä 9 vuotta (tietty ihan tasainen kierto), sitten ekaa lasta tehtiin vuosi jolloin kierto oli tasainen 26-28 pv. Synnytyksen jälkeenkin se normalisoitui heti (4 kk synnytyksestä). Ja nyt sitten ruvennut lyhenemään... Weird!
Jeps, nyt kp 10/25(?) Hah, vielä muistin miten toi lasketaan:)
Niiloakseli: Ihanaa, etten ole ainut, joka ajattelee ja analysoi liikaa ja jonka tunteet vie mukanaan. Niin tuttua.
Pricku: Oletko ollut yökyöpelinä taas? Hyvää perjantaita sinulle.
Uuttu: Mä tunsin kanssa eilen itseni vanhaksi kehäraakiksi, joka ei jaksa muuta tehdä kun matkustaa töistä kotiin ja taas töihin. Minä olen vanha ja väsynyt, jolla ei ole muuta elämää kun äitys. Silti todella haluan sen nyytin kainaloon. ( Jos muuten minut näkisit, niin näytän 10 vutta nuoremmalta kun oikeasti olen.)
Ja kuitenkin haluaisin minäkin vaihtelua elämääni näihin arkisiin ympyröihin. Minulla ei ole oikein ystäviä, keiden luona käydä vaikka lapsen kanssa tuulettumassa. Kaikki ovat jotenkin jääneet tuonne taka- alalle.
pitkästä aikaa täällä taas! Tervetuloa uusille, ja pahoittelut niille tietysti kenellä täti tuli, ja siirryitte marraskuumeeseen, mut hei, tääl on ihan hyvä olla:) oikeen hyvä pino odotella!
Itselleni ei mitään ihmeempää, viikonloppu oli ihana. Miehen kanssa kahestaan oltiin. On tullu juotua, syötyä, bailattua ja rakasteltu, ja ihan vaan seksin takia:))))))))) Mä en ole laskenu mitään kiertopäiviä nyt, ei huvita... hasukaa oli se, kun mun mies sano aamulla et meidän varmaan pitäs nyt sit harrastaa paljon seksiä jos se ovis on tiistaina:) toinen pitää huolta, sulonen...
Nyt mä lähen kävelylle!
täti siis eilen yllätti, mutta fiilikset on ihan ok. pikkusen harmittaa mut ei kovasti, koska tässä on nyt kaikkee muutakin ajateltavaa.
marrasvaavia sit toivottas meille, toivottu la olis 10.11. toivottavasti nyt onnaa niin saisin sit tosi mahtavan syntsälahjan marraskuussa!
kiva että täällä oli lokakuisista tuttuja mahtavia tyyppejä jo odottamassa! tietty olisin toivonut teille ennemmin plussaa, mutta huaska olla taas täällä yhdessä!
nyt ei irtoo enempää. pitää lukee tarkemmin muitten juttuja ja sit palata asiaan!
sannuska kp2/26-28
Voi priscilla, älä vielä menetä toivoasi, kyllä mekin vielä raskaudutaan kun aika on oikea <3 *voimahali*