Selässä kolme välilevyn pullistumaa, fyssari
Sanoo, että aivot ei tiedä mitä siellä on, eli kävelylle vaan. En pysty suoristamaan selkää, enkä saa kenkiä jalkaan. Voiko tää olla edes totta?!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Paljon kipulääkkeitä ja liikuntaa.
On kunnon lääkkeet ja kävelen ja jumppaan päivittäin mutta välillä on päiviä kun selkä on tässä kunnossa. Ja silti kuulemma lenkille vaan.
Sama juttu. Joka päivä kerrrostalossa kun asun, laskeudun portaat alas ja treenaan myös käsilihaksia,
kävelet sitten kotona sisällä kunnes saat suoristettua selän ja kengät laitettua jalkaan. Sitten siirryt ulos kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kunnon lääkkeet ja kävelen ja jumppaan päivittäin mutta välillä on päiviä kun selkä on tässä kunnossa. Ja silti kuulemma lenkille vaan.
Kävin itse pienillä lenkeillä kävelysauvojen avulla kun selkä oli tosi kipee. Pienikin liikunta on parempi kuin paikalleen jämähtäminen. Jos siis mitenkään pystyy liikkumaan.
Mistä tiedät, että on kolme pullistumaa?
Onko selkä kuvattu?
Jos selkä on noin jumissa ja kipuilee, ei sitä ole syytä rasittaa enempää. Kipulääkettä ja huomenna uus yritys. Been there
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että on kolme pullistumaa?
Onko selkä kuvattu?
On, lisäksi repeämiä ja kysta
t.ap
Jos on repeämiä niin ei saa liikkua. Mulle eka lääkäri määräsi liikuntaa mutta menin vaan pahempaan kuntoon. Toinen lääkäri sanoi että ei saa liikkua missään nimessä ennenkuin nikamaväleissä on taas tavaraa. Makasin sängyssä kaksi viikkoa ja sen jälkeen aloittelin hiljakseen liikkumaan. Olisin varmaan kuollut kipuun jos olisin uskonut ensimmäisen lääkärin "liike on lääke" -höpinää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on repeämiä niin ei saa liikkua. Mulle eka lääkäri määräsi liikuntaa mutta menin vaan pahempaan kuntoon. Toinen lääkäri sanoi että ei saa liikkua missään nimessä ennenkuin nikamaväleissä on taas tavaraa. Makasin sängyssä kaksi viikkoa ja sen jälkeen aloittelin hiljakseen liikkumaan. EOlisin varmaan kuollut kipuun jos olisin uskonut ensimmäisen lääkärin "liike on lääke" -höpinää.
Mulla todettiin tää pääsiäisenä ja 3 ekaa viikkoa en pystynyt kuin makaamaan, nyt pääsen jo kävelemään kunnon lenkkejä välillä mutta ihmetyttää tää, että pitäis selkä kenossakin olla menossa. Välillä tosi hyviä päiviä ja välillä tosi huonoja
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on repeämiä niin ei saa liikkua. Mulle eka lääkäri määräsi liikuntaa mutta menin vaan pahempaan kuntoon. Toinen lääkäri sanoi että ei saa liikkua missään nimessä ennenkuin nikamaväleissä on taas tavaraa. Makasin sängyssä kaksi viikkoa ja sen jälkeen aloittelin hiljakseen liikkumaan. Olisin varmaan kuollut kipuun jos olisin uskonut ensimmäisen lääkärin "liike on lääke" -höpinää.
Sama. Jos on välilevytyrä eli välilevy revennyt kokonaan kaikista kerroksistaan, niin ei missään nimessä saa liikkua siis siten, että aiheuttaa lisää vahinkoa sinne.
Mulle lääkäri sanoi suoraan, että tämä vaivaa ei liikunta paranna ja jouduinkin sitten pakosta leikkaukseen.
Voi olla totta, kuten totta on sekin, että minulle iski noidan-nuoli noin 2 viikkoa sitten ja eilen alkoi taas vaivaamaan, enkä saa selkääni suoristettua kunnolla. En viitsi vielä mennä lääkäriin, katsotaan, voi korjaantua itsestään. Kipulääkkeitäkään en halua syödä. Hiljaa hyvää tulee. Makaamaan ei saa jäädä vaan liikunta on parasta lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on repeämiä niin ei saa liikkua. Mulle eka lääkäri määräsi liikuntaa mutta menin vaan pahempaan kuntoon. Toinen lääkäri sanoi että ei saa liikkua missään nimessä ennenkuin nikamaväleissä on taas tavaraa. Makasin sängyssä kaksi viikkoa ja sen jälkeen aloittelin hiljakseen liikkumaan. EOlisin varmaan kuollut kipuun jos olisin uskonut ensimmäisen lääkärin "liike on lääke" -höpinää.
Mulla todettiin tää pääsiäisenä ja 3 ekaa viikkoa en pystynyt kuin makaamaan, nyt pääsen jo kävelemään kunnon lenkkejä välillä mutta ihmetyttää tää, että pitäis selkä kenossakin olla menossa. Välillä tosi hyviä päiviä ja välillä tosi huonoja
t.ap
Jos on revennyt eikä pelkkä pullistuma niin kipuja voi olla jopa vuodenkin ajan. Mulla pahin meni ohitse noin neljässä kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla totta, kuten totta on sekin, että minulle iski noidan-nuoli noin 2 viikkoa sitten ja eilen alkoi taas vaivaamaan, enkä saa selkääni suoristettua kunnolla. En viitsi vielä mennä lääkäriin, katsotaan, voi korjaantua itsestään. Kipulääkkeitäkään en halua syödä. Hiljaa hyvää tulee. Makaamaan ei saa jäädä vaan liikunta on parasta lääkettä.
Jos on annulusrepeämiä niin niitä ei mikään kävely korjaa, vaan aika. On eri asia, että selässä on joku kramppi, kuin että se on oikeasti rikki. Fyssarit ei ole lääkäreitä
Miten olette onnistuneet pääsemään tutkimuksiin? Itsellä hirveät vaivat jo paljon pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette onnistuneet pääsemään tutkimuksiin? Itsellä hirveät vaivat jo paljon pidempään.
Julkisella sanoivat suoraan, että eivät kuvaa kovin helposti, ainakin 6 viikkoa pitää ensin kärvistellä. Pääsin tylterveyshuollon kautta magneettiin heti
t.ap
Itse kärvistelin pahenevissa kivuissa 8 kk, kunnes raahauduin yksityiselle lääkärille, joka pisti heti lähetteen selän magneettikuvaukseen. Maksoin itse koko lystin.
Sieltä sitten paljastui rikkoutunut välilevy eli välilevytyrä ja niin paha, että pistettiin kiireellisesti julkiselle ja julkisella selkä oli sitten pakko leikata.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Joka päivä kerrrostalossa kun asun, laskeudun portaat alas ja treenaan myös käsilihaksia,
Kova kunto jos laskeudut portaat käsillä. Monesko kerros?
Vierailija kirjoitti:
"Taas tavaraa"?
Eihän lysähtänyt/vuotanut ja kuivahtanut välilevy takaisin kasva? Se on mennyttä kalua.
Ymmärsin varmaan jotain väärin edellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taas tavaraa"?
Eihän lysähtänyt/vuotanut ja kuivahtanut välilevy takaisin kasva? Se on mennyttä kalua.
Ymmärsin varmaan jotain väärin edellisestä.
Ei ole noin yksioikoista: annulusrepeämä korjaantuu, välilevy voi kuivua hiukan, se voi pienentyä eli tapahtuu fagosytoosi, voi kutistua tai muodostaa arpikudosta