Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuleeko ihmiset jotka laittavat sen 2v:n päiväkotiin, vaikka itse ovat vauvan kanssa kotona, että lapsi saa enemmän huomiota siellä?

Vierailija
27.05.2024 |

Ihmeellinen ajatus, et lapsilaumassa se oma lapsi saisi enemmän yksilöllistä huomiota, kun yksi aikuinen saattaa olla pitkiä aikoja yksin toisenkymmenen lapsen kanssa ja samalla äidillä vaan se yksi vauva kotona, joka nukkuu ison osan päivästä. Silti se on monen syy laittaa esikoinen päiväkotiin. Kun ei itse pysty huomioimaan enää samalla tavalla vauvan kanssa.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nariskaa neuvolaan sitten. Sisareni hoitaa 3 lastaan kotona mutta neuvolantäti on melkein tekemässä lasua koska siskoni ei vie lapsiaan päiväkotiin.

Vierailija
42/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12-vuotiaiden ryhmässä kyllä sellaista toimintaa, että helpompi meidän on sitä järjestää kuin vauvan kanssa kotona olevan väsyneen äidin. Meillä tällaiset lapset tekevät 56 tunnin päivän, ei pitkä siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 12-vuotiaiden ryhmässä kyllä sellaista toimintaa, että helpompi meidän on sitä järjestää kuin vauvan kanssa kotona olevan väsyneen äidin. Meillä tällaiset lapset tekevät 56 tunnin päivän, ei pitkä siis. 

Aha, tämä ei tunnista ajatusviivaa. 

*1-2-vuotiaiden

5-6 tunnin

Vierailija
44/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä riehuu taas se lapseton lapseton katkera Vanhapiika monessa viestissä. Sen moukan jokainen tunnistaa kun on muka tietävä.. 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
45/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella ja työkokeilussa tarhoissa lapsia hoitamassa.

Ja hoito ja narinat sen mukaista. Yhtäkkiä ovat asiantuntijoina palstalla.

Vierailija
46/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ope aikoinaan kertoi, että ekaluokkalaisista näkee, ketkä ovat olleet lapsuuden vain kotona. Eivät osaa käyttää esim saksiia , leikkiä piirileikkä tai muita yhteisleikkiä. Tämä oli aikaa ennen eskaria, se taitaa nykyään valmentaa koulutielle.

Vierailija
47/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ope aikoinaan kertoi, että ekaluokkalaisista näkee, ketkä ovat olleet lapsuuden vain kotona. Eivät osaa käyttää esim saksiia , leikkiä piirileikkä tai muita yhteisleikkiä. Tämä oli aikaa ennen eskaria, se taitaa nykyään valmentaa koulutielle.

Itse sain kuulla päinvastaista. Kotona kasvaneet lapset pystyvät ottamaan huomioon toiset aivan eri tavalla, verbaalinen kehitys edellä, pystyvät keskittymään koulunkäyntiin, eivät kantele koko ajan (tästä mainitsi jostain syystä ihan erikseen), eivätkä vingu ja kitise alinomaa.  Eivät myöskään kiusaa. Meidän seudulla oli sattumalta useita perheitä, joissa lapset kotona. Erot oli kyllä itsellekin ihan selvät, mutta eihän sitä ääneen kehtaa sanoa. Poikkeuksena tästä sitten ne vähän reppanat perheet, joissa erityyppisiä ongelmia, mutta näiden lapsethan ovat nykyään päiväkodissa ihan vauvasta saakka. 

Vierailija
48/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä päiväkodissa tosiaan saa laadukasta varhaiskasvatusta. Sellaisiakin on olemassa. Meidän kaksivuotias, lähes 3 oli saanut jo kaverit päiväkodista vauvan syntyessä, eikä todella olisi viihtynyt kanssamme kotona, äärimmäisen vilkkaana ja touhukkaana lapsena. Jokainen perhe osaa arvioida parhaiten oman tilanteensa. 

Vierailija
49/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan se lapsi ikäistänsä seuraa :)

Lapsilauman verran, 8-10 tuntia päivässä. Haluatko itse olla laumassa ihmisiä tuollaisia tunteja päivässä? Minä en ainakaan halua. Olisi painajainen.

Vierailija
50/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä päiväkodissa tosiaan saa laadukasta varhaiskasvatusta. Sellaisiakin on olemassa. Meidän kaksivuotias, lähes 3 oli saanut jo kaverit päiväkodista vauvan syntyessä, eikä todella olisi viihtynyt kanssamme kotona, äärimmäisen vilkkaana ja touhukkaana lapsena. Jokainen perhe osaa arvioida parhaiten oman tilanteensa. 

Varmaan tarkoitat että te ette olisi viihtyneet oman lapsenne kanssa? Itse olisin huolissani ja katsoisin kiireesti peiliin jos 2v (!) ei haluaisi olla omien vanhempien kanssa. Ymmärrän et jollekin kouluikäiselle kaverit on tärkeämpiä, mutta haloo taapero. Kaikkea sitä kuulee ja vielä totuutena toitotetaan. 

Vierailija
51/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne hoitajat ainakin nukkuneet yönsä toisin kuin se äiti. 

Siellä vätylä puolustsutuu. Hyi! 

52/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole neuvolan tätinä kuullut kenenkään argumentoivan, että laittaa lapsen päiväkotiin siksi, että lapsi saisi huomiota enemmän.

yleensä ne syyt on ihan realistiset eli myönnetään, että ei jakseta lapsen kanssa ja että lapsella on parempi muualla kuin kotona.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
53/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alapeukkuja laittavat taaperoiden äidit, kenellä aikaa notkua palstalla, kun tänäänkin hellepäivänä ovat hienosti osallistuneet oman pienen lapsensa kasvatukseen ja hoitoon raahaamalla hänet heti aamusta päiväkotiin. 

Vierailija
54/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle millaista erityislaatuista toimintaa niin voin nauraa.

55/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni vanhempi kokee että ei voi olla tarpeeksi läsnä ja antaa yksilöllistä huomiota molemmille lapsille ja siksi laittavat jopa 1-vuotiaan päiväkotiin uuden vauvan tieltä.

Tämä on pelkkää kaunistelua ja selittelyä. Kyllä se oikea syy on vanhempien jaksanattomuus. Usein masentunut äiti kyseessä. Jos ei jaksa hoitaa edes vauvaa, on parempi että isompi lapsi on päiväkodissa. Näin tehdään usein lasun tukitoimenpiteenä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
56/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Hoitajat asuvat siellä päiväkodissa. He ovat siellä vain vanhempia ja lapsia varten. Viis omista busseista, omista perheistä, omien lapsien hakemisesta hoidosta, huonoista yöunista jne... 

Niin monta kertaa kuullut nämä "sori oli ruuhkaa niin myöhästyin, mä aattelin et ramiroosa niin tykkää olla täällä niin tulin vähän myöhemmin... 

Niin eihän mun tarvitse keretäkään siihen bussiin... 

Vaihdoin alaa. Ei tuolla selväjärkisenä kestä mitenkään. Pahenee vaan tämän "minäminäminä" -kulttuurin takia. 

Joo totta. Suurin osa vanhemmista on ihan hirveitä. En voi käsittää miten iso osa laittaa omat tarpeensa lapsen tarpeiden edelle AINA. MINÄ tarvin lomaa, MINÄ tarvin palautumisaikaa rankasta arjesta, MINÄ tarvin lepoa, MINÄ tarvin omaa aikaa Entä mit

Lapsilta tuo on ihan normaalia ja kehitysvaiheeseen kuuluvaa, mutta aikuiselle ei.

Vierailija
57/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen lapsen voi laittaa 1,5-vuotiaana päiväkotiin työn (rahan, asuntolainan) takia? Eikö se silloin kärsi siellä?

Kukaan ei ikinä halua vastata tähän. Ette ole oikeasti lapsista huolistanne, vaan haluatte vaan arvostella äitejä.

58/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä jos näitä perheitä ei syyllistettäisi koska kyllä sen jokainen ymmärtää sanomattakin, mitä on taustalla. Ei siitä mitään hyvää vanhemmuutta saa väännettyä edes rautakangella.

Ihan reaalisesti niiden lasten on parempi olla siellä päiväkodissa, trust me. Saa edes ruokaa, jotain rytmiä päivään jne.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
59/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni vanhempi kokee että ei voi olla tarpeeksi läsnä ja antaa yksilöllistä huomiota molemmille lapsille ja siksi laittavat jopa 1-vuotiaan päiväkotiin uuden vauvan tieltä.

Tämä on pelkkää kaunistelua ja selittelyä. Kyllä se oikea syy on vanhempien jaksanattomuus. Usein masentunut äiti kyseessä. Jos ei jaksa hoitaa edes vauvaa, on parempi että isompi lapsi on päiväkodissa. Näin tehdään usein lasun tukitoimenpiteenä.

90% vanhemmista jaksamattomia? Olisko aihetta hieman kyseenalaistaa tätä että nykyvanhemmat eivät jaksa normaalia arkea pienen lapsen kanssa?

Vierailija
60/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöinvastoin. Laoset viedään tarhaan just sosiaalisten taitojen opettamiseksi. Että ei kasvais kotiseinien sisällä urpoja egoisteja. Vastaanottavaisessä iässä nämä sosiaalitaidot kehittyvät.