Luuleeko ihmiset jotka laittavat sen 2v:n päiväkotiin, vaikka itse ovat vauvan kanssa kotona, että lapsi saa enemmän huomiota siellä?
Ihmeellinen ajatus, et lapsilaumassa se oma lapsi saisi enemmän yksilöllistä huomiota, kun yksi aikuinen saattaa olla pitkiä aikoja yksin toisenkymmenen lapsen kanssa ja samalla äidillä vaan se yksi vauva kotona, joka nukkuu ison osan päivästä. Silti se on monen syy laittaa esikoinen päiväkotiin. Kun ei itse pysty huomioimaan enää samalla tavalla vauvan kanssa.
Kommentit (144)
On ne hoitajat ainakin nukkuneet yönsä toisin kuin se äiti.
Tuskin kukaan noin luulee. Olet saattanut tehdä omia johtopäätöksiäsi. Päiväkodissa lapsi ei saa jakamatonta huomiota, mutta on silti aikuisen jaetun huomion kohteena kaiken aikaa. Lisäksi saa huomiota kavereilta, hyvässä ja pahassa.
Mä ainakin laitan lapsen päikkyyn sen takia että voin myydä percettä ja tehdä of:ää kotona.
Sanni16kerava
Eivät luule eikä tuossa muutenkaan sitä lasta ajatella vaan ihan mammaa itseään.
Minun vastasyntyneeni nukkui vain kantorepussa ekat 4kk. Eipä siinä juuri taaperon kanssa lattialla ryömitty.
Vierailija kirjoitti:
Minun vastasyntyneeni nukkui vain kantorepussa ekat 4kk. Eipä siinä juuri taaperon kanssa lattialla ryömitty.
Miksi taaperon kanssa pitäisi ryömiä lattialla? Miksi olet muutenkin hankkinut lapset noin pienellä ikäerolla?
Vierailija kirjoitti:
Monet hoitajat myös itse pienten lasten vanhempia. Lisäksi työ todella kuormittavaa, joten ei mikään ihme jos yöllä herää stressaamaan tulevaa päivää.
Kyllä moni vanhempi kokee että ei voi olla tarpeeksi läsnä ja antaa yksilöllistä huomiota molemmille lapsille ja siksi laittavat jopa 1-vuotiaan päiväkotiin uuden vauvan tieltä.
Jaah, minä ajattelen että se 2v saa päiväkodista ehkä kavereita ja oppii olemaan muiden lasten kanssa ja samalla oppii muita sosiaalisia taitoja. Taidan vaan olla väärässä.
Ellei lapsia tule päiväkotiin ei hoitajillakaan ole töitä, hyvin yksinkertaista. Monia päiväkoteja suljetaan koska lapsia ei riitä.
Helppohan se on viedä lapsi klo 10-15 päikkyyn niin eihän se lapsi siellä muuta saa kuin lounaan, päiväunet ja välipalan. Tiedän tällaisen tapauksen.
Eivät ne luule mitään, vaan tekevät neuvolan suosituksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan hoitajillakin olla huonosti nukkuvia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jaah, minä ajattelen että se 2v saa päiväkodista ehkä kavereita ja oppii olemaan muiden lasten kanssa ja samalla oppii muita sosiaalisia taitoja. Taidan vaan olla väärässä.
Ellei lapsia tule päiväkotiin ei hoitajillakaan ole töitä, hyvin yksinkertaista. Monia päiväkoteja suljetaan koska lapsia ei riitä.
Missä suljetaan päiväkoteja? Ei ainakaan pk-seudulla kun päiväkodit pursuaa näitä lähes vauvaikäisiä virikelapsia, jotka tulevat päiväkotiin mukamas leikkimään ja saamaan kavereita, vaikka 2v ei osaa vielä edes leikkiä kaverin kanssa, eikä sellaista kaipaa ainakaan täysiä päiviä missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on viedä lapsi klo 10-15 päikkyyn niin eihän se lapsi siellä muuta saa kuin lounaan, päiväunet ja välipalan. Tiedän tällaisen tapauksen.
Meillä kaikki virikelapset on kyllä täyden päivän. Siis sen 8 tuntia.
Jos toinen vaihtoehto on istuttaa lapsi kotona katsomaan lastenohjelmia, ruhmähauta yms, päiväkoti on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni vanhempi kokee että ei voi olla tarpeeksi läsnä ja antaa yksilöllistä huomiota molemmille lapsille ja siksi laittavat jopa 1-vuotiaan päiväkotiin uuden vauvan tieltä.
Vähemmän yksilöllistä huomiota lapsi päiväkodissa saa useiden ladten joukossa kuin kotona ,jossa on kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä suljetaan päiväkoteja? Ei ainakaan pk-seudulla kun päiväkodit pursuaa näitä lähes vauvaikäisiä virikelapsia, jotka tulevat päiväkotiin mukamas leikkimään ja saamaan kavereita, vaikka 2v ei osaa vielä edes leikkiä kaverin kanssa, eikä sellaista kaipaa ainakaan täysiä päiviä missään nimessä.
Susta en tiedä, mutta mun kaikki kolme lasta ovat kyllä osanneet leikkiä kaksivuotiaina. Johtuisiko siitä kun ovat olleet päiväkodissa n. 1,5v ikäisestä kun palasin takaisin töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ehkä joku 2v osaa jo leikkiä, mutta normi 2v ei kyllä vielä osaa, puhumattakaan näistä 1-vuotiaista joita tuodaan päikkyyn kavereiden takia. Se on naurettavinta mitä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on istuttaa lapsi kotona katsomaan lastenohjelmia, ruhmähauta yms, päiväkoti on parempi.
Mitenhän ennen pärjättiinkään ilman Ryhmä Hauta?
Saa enemmän huomiota, kun siellä hoitajat eivät roiku koko päivää somessa ja netissä kuten vanhemmat.