Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuleeko ihmiset jotka laittavat sen 2v:n päiväkotiin, vaikka itse ovat vauvan kanssa kotona, että lapsi saa enemmän huomiota siellä?

Vierailija
27.05.2024 |

Ihmeellinen ajatus, et lapsilaumassa se oma lapsi saisi enemmän yksilöllistä huomiota, kun yksi aikuinen saattaa olla pitkiä aikoja yksin toisenkymmenen lapsen kanssa ja samalla äidillä vaan se yksi vauva kotona, joka nukkuu ison osan päivästä. Silti se on monen syy laittaa esikoinen päiväkotiin. Kun ei itse pysty huomioimaan enää samalla tavalla vauvan kanssa.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, minä ajattelen että se 2v saa päiväkodista ehkä kavereita ja oppii olemaan muiden lasten kanssa ja samalla oppii muita sosiaalisia taitoja. Taidan vaan olla väärässä.

Ellei lapsia tule päiväkotiin ei hoitajillakaan ole töitä, hyvin yksinkertaista. Monia päiväkoteja suljetaan koska lapsia ei riitä.

Missä suljetaan päiväkoteja? Ei ainakaan pk-seudulla kun päiväkodit pursuaa näitä lähes vauvaikäisiä virikelapsia, jotka tulevat päiväkotiin mukamas leikkimään ja saamaan kavereita, vaikka 2v ei osaa vielä edes leikkiä kaverin kanssa, eikä sellaista kaipaa ainakaan täysiä päiviä missään nimessä.

Susta en tiedä, mutta mun kaikki kolme lasta ovat kyllä osanneet leikkiä kaksivuotiaina. Johtuisiko siitä kun ovat olleet päiväkodissa n. 1,5v ikäisestä kun palasin takaisin töihin?<

Ja siis huom, eivät osaa leikkiä sen kaverin kans. Rinnakkaisleikkiä kyllä leikkivät tuon ikäisenä ja itsekseen voivat leikkiä. Kaverin kanssa leikkiminen tulee yleensä vasta myöhemmin. 

Vierailija
22/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, minä ajattelen että se 2v saa päiväkodista ehkä kavereita ja oppii olemaan muiden lasten kanssa ja samalla oppii muita sosiaalisia taitoja. Taidan vaan olla väärässä.

Ellei lapsia tule päiväkotiin ei hoitajillakaan ole töitä, hyvin yksinkertaista. Monia päiväkoteja suljetaan koska lapsia ei riitä.

Missä suljetaan päiväkoteja? Ei ainakaan pk-seudulla kun päiväkodit pursuaa näitä lähes vauvaikäisiä virikelapsia, jotka tulevat päiväkotiin mukamas leikkimään ja saamaan kavereita, vaikka 2v ei osaa vielä edes leikkiä kaverin kanssa, eikä sellaista kaipaa ainakaan täysiä päiviä missään nimessä.

Tämä maa ei ole pelkästään pk-seutu. Olisi hyvä sinunkin opetella jo. Miksi olet päiväkodissa töissä ellei työ miellytä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ehkä joku 2v osaa jo leikkiä, mutta normi 2v ei kyllä vielä osaa, puhumattakaan näistä 1-vuotiaista joita tuodaan päikkyyn kavereiden takia. Se on naurettavinta mitä voi

Osaavat leikkiä, mutta leikki on vielä rinnakkaisleikkiä, jonka vuoksi "kavereita" ei tarvita.

Vierailija
24/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto on istuttaa lapsi kotona katsomaan lastenohjelmia, ruhmähauta yms, päiväkoti on parempi.

Mutta miksi vanhempien on ok tarjota tätä? Ettei heidän tarvi muuta kuin kotona tarjota RyhmäHauta tai sitten dumpata pieni, lähes vauvaikäinen lapsi päiväkotiin täyspäiväisesti vaikka itse olisi kotona? Ja illalla Ryhmä haut sitten vaan ja mahdollisimman aikaisin nukkumaan. Ja Hui kamala, jos vanhempia jostain syyllistetään, kun on niin rankkaa laittaa lapsille se ryhmä haukin jo pelkästään päälle. Joku on tosi pahasti pielessä nykyvanhemmissa.

Vierailija
25/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa ei ole pelkästään pk-seutu. Olisi hyvä sinunkin opetella jo. Miksi olet päiväkodissa töissä ellei työ miellytä?

En ole, mutta olen ollut. Ja moni muukin on toiminut samalla tavalla. Vaan mistäs löytyy tekijät tilalle. Ei mistään. 

Vierailija
26/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Kadulta löytyy ja mielenterveyskuntoutujista. Kyllähän se pikkaisen syö työmotivaatiota hoitaa sellaisten lapsia jotka laiskuuttaan vaan tuovat lapsensa hoitoon lomillaankin (loma se äitiyslomakin on).

Vierailija
27/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisilä lapsilla ikäeroa 1v3k ja ei olisi tullut mieleenkään laittaa vanhempaa johonkin päiväkotiin. Minä olen lapsen äiti ja noin pieni tarvitsee nimenomaan äitiään, tämä oli minun ajatus ja hyvä niin.

Vierailija
28/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto on istuttaa lapsi kotona katsomaan lastenohjelmia, ruhmähauta yms, päiväkoti on parempi.

Mutta miksi vanhempien on ok tarjota tätä? Ettei heidän tarvi muuta kuin kotona tarjota RyhmäHauta tai sitten dumpata pieni, lähes vauvaikäinen lapsi päiväkotiin täyspäiväisesti vaikka itse olisi kotona? Ja illalla Ryhmä haut sitten vaan ja mahdollisimman aikaisin nukkumaan. Ja Hui kamala, jos vanhempia jostain syyllistetään, kun on niin rankkaa laittaa lapsille se ryhmä haukin jo pelkästään päälle. Joku on tosi pahasti pielessä nykyvanhemmissa.

Miksi hankkia useampi lapsi, jos niitä ei jaksa itse hoitaa? 

Vierailija
29/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa ei ole pelkästään pk-seutu. Olisi hyvä sinunkin opetella jo. Miksi olet

Mikä siinä muuten on että nykyään terveet, nuoret äidit tuovat sen pienen 2v esikoisen päiväkotiin täyspäiväisesti vaikka vasta odottavat vauvaa? Siis kun ovat jääneet pois töistä ja olisi mahdollisuus viettää laatuaikaa sen esikoisen kanssa, niin aivan itsestäänselvyytenä tuovat lapsen joka päivä hoitoon? Aivan outoa toimintaa. 

Vierailija
30/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hoitajat asuvat siellä päiväkodissa. He ovat siellä vain vanhempia ja lapsia varten. Viis omista busseista, omista perheistä, omien lapsien hakemisesta hoidosta, huonoista yöunista jne... 

Niin monta kertaa kuullut nämä "sori oli ruuhkaa niin myöhästyin, mä aattelin et ramiroosa niin tykkää olla täällä niin tulin vähän myöhemmin... 

Niin eihän mun tarvitse keretäkään siihen bussiin... 

Vaihdoin alaa. Ei tuolla selväjärkisenä kestä mitenkään. Pahenee vaan tämän "minäminäminä" -kulttuurin takia. 

Vierailija
31/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa ei ole pelkästään pk-

Mikä siinä muuten on että nykyään terveet, nuoret äidit tuovat sen pienen 2v esikoisen päiväkotiin täyspäiväisesti vaikka vasta odottavat vauvaa? Siis kun ovat jääneet pois töistä ja olisi mahdollisuus viettää laatuaikaa sen esikoisen kanssa, niin aivan itsestäänselvyytenä tuovat lapsen joka päivä hoitoon? Aivan outoa toimintaa. 

Tämä on hyvä kysymys, mutta toisaalta emme koskaan voi tietää mitä taustalla on. On vaikea sanoa kenestäkään, että kuinka terve toinen on. 

Vierailija
32/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Hoitajat asuvat siellä päiväkodissa. He ovat siellä vain vanhempia ja lapsia varten. Viis omista busseista, omista perheistä, omien lapsien hakemisesta hoidosta, huonoista yöunista jne... 

Niin monta kertaa kuullut nämä "sori oli ruuhkaa niin myöhästyin, mä aattelin et ramiroosa niin tykkää olla täällä niin tulin vähän myöhemmin... 

Vaihdoin alaa. Ei tuolla selväjärkisenä kestä mitenkään. Pahenee vaan tämän "minäminäminä" -kulttuurin takia. 

Ja vastaus oli siis siihen, että onhan hoitajillakin omat perheet. 

Vierailija
33/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo totta. Suurin osa vanhemmista on ihan hirveitä. En voi käsittää miten iso osa laittaa omat tarpeensa lapsen tarpeiden edelle AINA. MINÄ tarvin lomaa, MINÄ tarvin palautumisaikaa rankasta arjesta, MINÄ tarvin lepoa, MINÄ tarvin omaa aikaa Entä mites se pieni kehittyvä lapsi, jota pitäisi ensisijaisesti  suojella ja hänen jaksamisestaan huolehtia? Jolla aivan olemattomat valmiudet esim kestää stressiä? Ei tule edes mieleen ajatella, koska MINÄ? Käsittämätöntä.

Vierailija
34/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo totta. Suurin osa vanhemmista on ihan hirveitä. En voi käsittää miten iso osa laittaa omat tarpeensa lapsen tarpeiden edelle AINA. MINÄ tarvin lomaa, MINÄ tarvin palautumisaikaa rankasta arjesta, MINÄ tarvin lepoa, MINÄ tarvin omaa aikaa Entä mites se pieni kehittyvä lapsi, jota pitäisi ensisijaisesti  suoj

Ja mistähän lie nämä nykylapset ovatkin oppineet sen "KOSKA MINÄ HALUAN". 

Vierailija
35/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan se lapsi ikäistänsä seuraa :)

Vierailija
36/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiedä kenenkään perheen tilannetta niin en lonkalta auo päätäni. Itselläni 1 lapsi. . Oli pakko viedä hoitoon kun mahdollista yllättävän rahatilanteen vuoksi. Ei ollut vaihtoehtoja. Ei tälläisessa tilanteessa sossu maksa kotona olemista. Täällä tuntuu määkivän sellaisetkin joilla ei ole lapsia.. Joten jos et tiedä perheen tilannetta, niin pidä turpasi kiinni. 

Vierailija
37/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkia useampi lapsi, jos niitä ei jaksa itse hoitaa? 

Miksi hankkia lapsia ollenkaan? Saataisin loppu näille piipityksille.

Vierailija
38/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en tiedä kenenkään perheen tilannetta niin en lonkalta auo päätäni. Itselläni 1 lapsi. . Oli pakko viedä hoitoon kun mahdollista yllättävän rahatilanteen vuoksi. Ei ollut vaihtoehtoja. Ei tälläisessa tilanteessa sossu maksa kotona olemista. Täällä tuntuu määkivän sellaisetkin joilla ei ole lapsia.. Joten jos et tiedä perheen tilannetta, niin pidä turpasi kiinni. 

Niin tai jos tietää? Vanhemmat kertovat MOLEMMAT olevansa lomalla ja silti tuovat lapsen hoitoon täyspäiväisesti. Jopa 1-vuotiaan? Äiti myös kehuskelee miten helppoa on olla vaan vauvan kanssa kotona kun hankalan (myös äitiä kaipaavan) esikoisen voi vaan joka aamu dumpata koko päiväksi päikkyyn. Vaikka koululaisilla olisi jo lomat alkaneet, tämä 1v tarvii täyspäiväisesti kaveria. Joopajoo.

Vierailija
39/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan noin luulee. Olet saattanut tehdä omia johtopäätöksiäsi. Päiväkodissa lapsi ei saa jakamatonta huomiota, mutta on silti  aikuisen jaetun huomion kohteena kaiken aikaa. Lisäksi saa huomiota kavereilta, hyvässä ja pahassa.

2 vuotiaan paras paikka on kotona ja leikkipuistossa. Päiväkodissa on ihan liikaa hälyä. En ikinä olisi laittanut omaa lastani ennen 3 ikävuotta vieraalle hoitoon.

Vierailija
40/144 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella ja työkokeilussa tarhoissa lapsia hoitamassa.