Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exän määrittämät asiat, hankalaa!

Vierailija
27.05.2024 |

Miehen ex on täysin ehdoton asioiden suhteen. Määrittää esim. minä päivänä mitäkin tapahtuu heidän yhteisen jo aikuisen lapsensa suhteen. Opiskelujen, muuttamisen tms. suhteen. Hänen kanssaan mahdoton sopia tai keskustella. Mistä tämmöinen hankaluus johtuu? Miksi ihmeessä halutaan tahallaan tehdä kaikki vaikeaksi?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo ratkaisu...älä puutu asiaan. 

Joo ei kannata puuttua, ellei se jotenkin vaikuta omaan elämään. Muuten kannattaa vaan pysyä kaukana noista existä.

Vierailija
22/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin kävelee tuollasen tossukan vierestä. Minulla on monta aikuista lasta, mutta en määräile exääni. Voi olla, että hän ei kuule minusta mitään moniin kuukausiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerta yli 18 vuotiaasta kyse niin silloin pitäisi nuoren saada jo itse päättää omista asioistaan ihan lain mukaankin

No, ei se ihan noinkaan ole. Ne opinnot alkaa tiettynä päivänä ja tietyllä paikkakunnalla joten se muuttoo pitää hoitaa sitä ennen. Ja vanhemmilla on ns moraalinen velvollisuus auttaa ja elättää opiskelevaa nuorta. 

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten haluaa, muttei voi määrätä tämän perheen tapahtumia. Mitään tiettyä muuttopäivää ei tarvitse olla tässä tilanteessa.

Siis minne se lapsi on muuttamassa, jos ei tarvitse olla tiettyä muuttopäivää? Vai meinaatteko siis maksaa asunnosta vuokran ja sähköt yms, vaikka siellä vielä asuta?

Vierailija
24/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muuttopäivät on hyvin lähellä sitä kun saa avaimet ja kun on aikuinen niin varmaan haluaa muuttaa mahdollisimman pian.

Vierailija
25/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerta yli 18 vuotiaasta kyse niin silloin pitäisi nuoren saada jo itse päättää omista asioistaan ihan lain mukaankin

No, ei se ihan noinkaan ole. Ne opinnot alkaa tiettynä päivänä ja tietyllä paikkakunnalla joten se muuttoo pitää hoitaa sitä ennen. Ja vanhemmilla on ns moraalinen velvollisuus auttaa ja elättää opiskelevaa nuorta. 

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten haluaa, muttei voi määrätä tämän perheen tapahtumia. Mitään tiettyä muuttopäivää ei tarvits

Lpasi on muuttamassa äidiltä omilleen. Joten ei ole siitä kiinni, että täytyy olla ulkona juuri x päivänä. Ei siis ole väliä muuttaako viikon sisällä esimerkiksi juuri tiistaina ai sunnuntaina.

Vierailija
26/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puuttunutkaan. Mies vääntää keskenään exänsä kanssa. Mutta jos ex vaatii käyttämään jonkun tietyn päivän jonkun asian hoitamiseen jolloin meillä on jo suunnitelmia niin on paskamyrsky ja miehen puhelin piippaa solkenaan. Exänsä ei ymmärrä, ettei voi vaatiameitä tanssimaan oman pillinsä mukaan. Hän toki hoitaa omat ja lapsensa asiat juuri silloin kun itsellensä sopii. me silloin kun meille sopii. Mutta uuri tätä hän ei ymmärrä vaan on sitä mieltä, että mies on jollain lailla velvollinen tekemään asioita hänen märittämässään aikataulussa.

Sinä olet nyt päättänyt ryhtyä miehen äidiksi ja ratkaista hänen kaikki ongelmat ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla?

Sanellaan nyt kaikki yhdessä aloittajalle viesti, jonka hän voi välittää sitten miehelleen ja tämä sitten välittää sen rakkaalle entiselle puolisolleen.

Hei, lapsemme on jo täysi-ikäinen. Kiitos, kun olet kasvattanut hänet itsenäisyyteen ja aikuisuuden kynnykselle. Jatkossa hoidan hänen kanssaan suoraan häneen liittyvät asiat. Kiitos ja hyvää jatkoa!

Vierailija
27/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kannata puuttua, ellei se jotenkin vaikuta omaan elämään. Muuten kannattaa vaan pysyä kaukana noista existä.

Ja miehistä joilla on lapsia. 

Vierailija
28/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten haluaa, muttei voi määrätä tämän perheen tapa

No eiköhän hän halua heti muuttaa, kun avaimet saa uuteen asuntoon. Vai mitä ihmettä?

Vierailija
29/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten

No eiköhän hän halua heti muuttaa, kun avaimet saa uuteen asuntoon. Vai mitä ihmettä?

Mut ku sen muuton pitää tapahtua silloin kuin ap ja hänen mies haluaa.

Vierailija
30/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mikä se teidän meno on, joka nyt sattuu sen muuton kanssa päällekkäin? Arvaanpa nopsaan, että sun suunnittelema? Mahdollisesti jopa sen jälkeen kun toi muutto varmistui?

Vierailija
31/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin kävelee tuollasen tossukan vierestä. Minulla on monta aikuista lasta, mutta en määräile exääni. Voi olla, että hän ei kuule minusta mitään moniin kuukausiin. 

Mun lapsi on 14v, enkä ole millään tavalla yhteydessä hänen isäänsä. Sitä ennen laiton joka toinen viikko viestin, jossa oli tulevan viikonlopun ohjelma. Myös nykyisellä miehelläni on kolme alaikäistä lasta, jotka myös hoitavat itse kommunikoinnin isänsä kanssa. 

Kumpi onkaan tyhmempi käyttäytyvä ja käytöksen mahdollistava? Miksi ex muuttaisi käytöstään kun se on miehelle ihan ok?

Vierailija
32/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämmöisiä tilanteita tulee tavallisille ihmisille ehkä kerran vuoteen tai vuosikymmeneen jos on omatoiminen nuori/aikuinen. Eiköhän silloin voi ap ja ap:n mieskin joustaa.

Vierailija
33/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä kiistan kohteena olevalla jo täysi-ikäisellä lapsella ollut koskaan mahdollisuutta päättää itse omista asioistaan? Mitä mieltä hän on tilanteesta, onko hän alistunut  sätkynukke, vai eikö välitä? Sinun ja miehesi pitää nyt viimeistään kertoa hänelle, että hän saa ihan vapaasti ja itse päättää asioistaan ilman teidän väliintuloanne, ja kerrotte tämän saman exälle. Ja sitten autatte vain lapsen pyynnöstä, ja jätätte exän huomiotta. Viesteillä ja puheluilla pommittamisen lopettamiseen on omat keinot ja viranomaiset, joten käyttäkää niitä.

Vierailija
34/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puuttunutkaan. Mies vääntää keskenään exänsä kanssa. Mutta jos ex vaatii käyttämään jonkun tietyn päivän jonkun asian hoitamiseen jolloin meillä on jo suunnitelmia niin on paskamyrsky ja miehen puhelin piippaa solkenaan. Exänsä ei ymmärrä, ettei voi vaatiameitä tanssimaan oman pillinsä mukaan. Hän toki hoitaa omat ja lapsensa asiat juuri silloin kun itsellensä sopii. me silloin kun meille sopii. Mutta uuri tätä hän ei ymmärrä vaan on sitä mieltä, että mies on jollain lailla velvollinen tekemään asioita hänen märittämässään aikataulussa.

mitä ihmettä he kokoajan hyppää hoitamassa aikuiselle lapselle?

Jos muutto, niin siihen on kai aikataulu ihan riippumatta exästä. Samoin valmistumisjuhlat jne. sinua vaan häiritsee se, että miehellä on velvoitteita joihin exäkin vielä inhottavasti liittyy yhteisen vanhemmuuden kautta.

Vierailija
35/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi noihin hänen juttuihinsa. Saa itse päättää mitä tehdä. Toivottavasti ei vaadi minua tapaamaan hänen lapsiaan jonkun toisen kanssa mutta luultavasti niitäkään ei kiinnosta tavata mua. Tilanne on aika eri jos lapset ovat jonkun minulle tuntemattoman naisen kanssa tai että lasten äiti on joku kolmas pyörä joka ilmestynyt meidän vammaisaborttiriitaan... uhkaukseksi minulle... 

Jos tapaaminen tapahtuisi kodissa joka olisi miehen ja mun yhteinen ja mies haluasi ottaa sinne lapsensa (aikuisia?) niin saisivat  tehdä sen niin että mä en ole kotona. Menen vaikka hotelliin jos ei muuta paikkaa...Jotain lastenlapsiako minun pitäisi tavata? Mun keisissä menee aika hankalaksi... onneks en ole ajatellut enkä ajattelekaan... Miehen tarttee sit mennä niille... Tässä asiassa mut vaan on pidettävä täysin ulkopuolisena... kyllä mulle voi puhua hänen lastensa asioista ja lastenlapsista mutta tuskin puutun millään neuvoilla tai mielipiteillä yms jos ne asiat eivät mua koske mitenkään... 

Tarttee panna mietintämyssyyn miten olisi parasta tehdä... vaikea nyt ajatella et istuisin näiden aikuisten lasten kassa samassa ruokapöydässä... mutta mä en ole koskaan rakentanut missään suhteessa minkäänlaisia 'siitä asiasta ei sitten puhuta'... Voi tietysti olla että tässä on jotain mihin jonkun tommosen säännön joutuu laittamaan vaikka kauhistuttaa... Ei mulla ole ikinä ollut mitään semmosta että ei saa puhua jostain... Voisi tietysti olla jopa parasta että nämä aikuiset lapset saisivat tietää että mikä ja kuka mä olen tässä jutussa... 

Koska en tiedä minkälainen ihanneperhe siellä on ollut niin voi olla että jos lapset kuulisivat totuuden niin ymmärtäisivät paremmin sitä miksi koti on ollut jonkun tietyn lainen koti. Nyt kaikki näyttää siltä kuin kaikki olisi vain ollut täydellistä ja ihana pitkäaikainen liitto heidän vanhemmillaan... OLISIKO KAIKKI TÄMÄ OLLUT NIMENOMAAN KULISSIA ja kotileikkiä jonka karmivuus on niin hirvittävää että karvat nousee pystyyn... Mitä me ulkopuoliset tiedetään ihmisten parisuhteista jotka eivät edes asu kerrostalossa jossa sattumalta voi kuulla tai nähdä jotakin naapureiden elämästä???

Vierailija
36/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös sovin asiat aikuisten lasten kanssa, exän kanssa en ole ollut tekemisissä ollenkaan siitä päivästä kun nuorinkin täytti 18. Kyllä minä lapsia autan ja tuen, mutta exää minulla ei ole velvollisuuksia. Osaan myös käyttäytyä enkä ilkeyttää vaikeuta lapsen elämää, jos lapsi vaikka sanoisi, että isän kanssa puhuin, että sille kävis muutto heinäkuun vika päivä niin jos siinä ei ole mitään sanon, että se sopii minulle kyllä ja voin tulla avuksi. Jos taas siinä olisi joku pakollinen juttu, sanoisin, että minä oon silloin paikassa x, mutta voisin tulla aiemmin jo auttamaan pakkaamaan yms niin saisitte kaksin helposti muutettua tai kyselisin voiko joku kaveri/sukulainen mennä apuun jos tarvis. Asiat on niin vaikeita kun niistä haluaa tehdä.

Vierailija
37/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on sun mies, joka suostuu pompotteluun. 

Vierailija
38/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten haluaa, muttei voi määrätä tämän perheen tapahtumia. Mitään tiettyä muuttopäivää ei tarvits

Äkkiä tulee mieleen, että Ap mies ei ole erikoisen lahjakas hallitsemaan kalenteriaan, eikä nuori muista hänelle muistutella. Oma exäni on, niin mukava mies kun muuten onkin, toivottoman hajamielinen. Jos en minä muistutellut lapsen rippijuhlapäivästä niin se unohtui. Vanhempainillat unohtuu. Parturit unohtuu. Yllätyksenä on tulleet jopa kevätjuhlien ajankohdat kun en ole muistutellut ihan siksi että itse pidän itsestäänselvänä että se on viimeisen kouluviikon la aamu. + ajankohta lukee wilmassa.

nyt mies on joko skarpannut tai sitten jo isoksi kasvanut poika pitää itse huolen, koska unohtelu on pikkuhiljaa vähentynyt.

Mutta kyllä, tuskastuminen kohdistettiin minuun, viestintuojaan, jos oli mennyt sopimaan päällekkäisiä menoja, esimerkiksi vaikkapa tapaninpäivän vieton vanhempiensa luona kun minä olin jo viikkoja aiemmin sopinut hänen kanssaa, että lähden lapsen kanssa joulupäivänä matkalle. Ja uusi vaimo on ottanut mielellään kärkkäästi näihin muutamiin tapauksiin kantaa myös :)

Vierailija
39/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kyllä. Miehen ex on määräillyt miestä heidän suhteensa aikana. Ja osittain tästä syystä myös ero. Ei toki ainoa syy. Opiskelevaa nuorta autetaan ja tuetaan kyllä, muttei exän määräämässä aikataulussa, exän "määrämällä" summalla tai hänen "määräämissä" asioissa. Hän voi tehdä itse kuten haluaa, muttei voi määrätä tämän perheen tapahtumia. Mitään tiettyä muuttopäivää ei tarvitse olla tässä tilanteessa.

Ei tietenkään voi määrätä, muuttopäivää nuori voi tavaroineen odotella koska sinulle sattuu sopimaan? 

Vierailija
40/66 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirsin kommunikaation pikkuhiljaa täysin isän ja pojan väliseksi kun pojalle alkoi tulla valmiutta hoitaa asioitaan suoraankin isän kanssa. Käytännössä emme ole olleet yli vuoteen missään tekemisissä exän kanssa. en törmää häneen edes vahingossa, vaimoaan en ole nähnyt pian kahteen vuoteen. Tämä oli uuden vaimon toive, ettemme olisi tekemisissä. Mutta ei sekään nyt kelpaa, että emme ole. Tämä nainen vierailee säännöllisesti some-profiileissani ja lähettää v*ttuilevia viestejä joko omissa some-päivityksissään (jotka hoitaa minun silmilleni merkitsemällä niihin ex mieheni) tai sitten lapsen kautta. jos minä olen niin paha punainen vaate niin suosittelisin pysymään poissa minun linkedin ja FB profiileista. Minä olen hoitanut oman osuuteni ja pysyn poissa heidän elämänpiiristään (vaihdoin mm salia hänen toiveestaan ja pudottanut pois yhden ystävän joka myös heidän kaverinsa). Itseäni en ajatellut eliminoida tältä planeetalta kuitenkaan, jotta hänen olisi itsevarmempi olla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä