Miehen exän määrittämät asiat, hankalaa!
Miehen ex on täysin ehdoton asioiden suhteen. Määrittää esim. minä päivänä mitäkin tapahtuu heidän yhteisen jo aikuisen lapsensa suhteen. Opiskelujen, muuttamisen tms. suhteen. Hänen kanssaan mahdoton sopia tai keskustella. Mistä tämmöinen hankaluus johtuu? Miksi ihmeessä halutaan tahallaan tehdä kaikki vaikeaksi?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi tarjota muuttopalvelua kyseiselle päivälle jos itsellenne ei sovi . Ei ole kovin kallista .
Jos mieheni esittäisi muuttopalvelun lähettämistä ainoan lapseni muuttoon ensimmäiseen omaan kotiinsa, niin olisi entinen mieheni.
Minä priorisoin lapseni ja mieheni sen tietää. Jos hän lakkaa tämän luonnonlain hyväksymästä, niin emme selvästi sovi enää elämään yhteistä elämää.
Jos miehesi haluaa priorisoida lapsen muuton ja uuden elämänvaiheen, ehkä kannattaisi joustaa eikä ajatella että en kyllä suostu jos minä en ole saanut päättää! Useat menot voi siirtää. Jos ei voi siirtää muuttoapuja saa rahalla. Tosin ehkä nuori toivoisi isänsä tukea ja läsnäoloa, joka on ehkä tärkeää sille nuorelle. Kannattaako nyt ämpyillä ja kiukutella, vaikeaksi menee ja kohta kaikilla paha mieli, varsinkin sillä nuorella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi tarjota muuttopalvelua kyseiselle päivälle jos itsellenne ei sovi . Ei ole kovin kallista .
Jos mieheni esittäisi muuttopalvelun lähettämistä ainoan lapseni muuttoon ensimmäiseen omaan kotiinsa, niin olisi entinen mieheni.
Minä priorisoin lapseni ja mieheni sen tietää. Jos hän lakkaa tämän luonnonlain hyväksymästä, niin emme selvästi sovi enää elämään yhteistä elämää.
Ap:n tapauksessa lapsi on muuttamassa äitinsä peräkammarista ja muuttopäivällä ei sinänsä olisi väliä , mutta kyseinen äiti on valinnut muuttopäiväksi lapsen isän ennalta sovitun menon päälle varatun päivän .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se onkin se jännä homma, että miehet hyväksyvät että kumppaninsa hallitsee itse suhteitaan lapsiinsa ja lasten toiseen vanhempaan, naiset haluavat taas miestään tässä(kin) asiassa kontrolloida. Onko kyseessä joku äitimyyttiin nojautuminen vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa lapsi on muuttamassa äitinsä peräkammarista ja muuttopäivällä ei sinänsä olisi väliä , mutta kyseinen äiti on valinnut muuttopäiväksi lapsen isän ennalta sovitun menon päälle varatun päivän .
eikö niillä äidillä tai lapsella ole koskaan mitään menoa, tai vuokraisännällä, tai pakettiauton omistajalla... kun kaikki muut päivät koko kevään ajan olisivat sopineet aivan hyvin ja ex ilkeyttään valitsi juuri sen kun sinä olisit halunnut mennä katselemaan asuntoesittelyjä tai maistelemaan Rosson la-brunssia?
Vierailija kirjoitti:
Opintoihin liittyvä muutto nyt vaan sattuu olemaan sellainen asia, että se määrittelee lapsi, ei äiti, ei isä, eikä varsinkaan isän uusi puoliso. Jos se nyt saatuu olemaan samaan aikaan kuin sinulle luvattu matka tallinnan laivalle, get over it!
Toki lapsi voi muuttaa minä päivänä tahansa, mutta jos tarvitsee jonkun apua, esim isän, niin silloin kyllä kysyy etukäteen mikä päivä tälle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin siirsin kommunikaation pikkuhiljaa täysin isän ja pojan väliseksi kun pojalle alkoi tulla valmiutta hoitaa asioitaan suoraankin isän kanssa. Käytännössä emme ole olleet yli vuoteen missään tekemisissä exän kanssa. en törmää häneen edes vahingossa, vaimoaan en ole nähnyt pian kahteen vuoteen. Tämä oli uuden vaimon toive, ettemme olisi tekemisissä. Mutta ei sekään nyt kelpaa, että emme ole. Tämä nainen vierailee säännöllisesti some-profiileissani ja lähettää v*ttuilevia viestejä joko omissa some-päivityksissään (jotka hoitaa minun silmilleni merkitsemällä niihin ex mieheni) tai sitten lapsen kautta. jos minä olen niin paha punainen vaate niin suosittelisin pysymään poissa minun linkedin ja FB profiileista. Minä olen hoitanut oman osuuteni ja pysyn poissa heidän elämänpiiristään (vaihdoin mm salia hänen toiveestaan ja pudottanut pois yhden ystävän joka myös heidän kaverinsa). Itseäni en ajatellut eliminoida tältä planeetalt
Minä en ainakaan nää kuka minun some profiileissani vierailee, eikä kyllä pitäisi kenenkään muunkaan nähdä. Taidat olla sellainen tyyppi joka ajattelee vain itseään ja kääntää kaikki jutut itseensä. Eli luuloharhainen. Että oikein ex:än uusi puoliso julkaisee someen vain sisältöä kiusatakseen vain ainoastaan sinua :D
Asia ei kuulu sinulle, anna olla.
Uusperheiden uusien naisten ongelmat johtuvat siitä, että itse pitäisi olla kaiken keskipiste. Et ole - nauti siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin siirsin kommunikaation pikkuhiljaa täysin isän ja pojan väliseksi kun pojalle alkoi tulla valmiutta hoitaa asioitaan suoraankin isän kanssa. Käytännössä emme ole olleet yli vuoteen missään tekemisissä exän kanssa. en törmää häneen edes vahingossa, vaimoaan en ole nähnyt pian kahteen vuoteen. Tämä oli uuden vaimon toive, ettemme olisi tekemisissä. Mutta ei sekään nyt kelpaa, että emme ole. Tämä nainen vierailee säännöllisesti some-profiileissani ja lähettää v*ttuilevia viestejä joko omissa some-päivityksissään (jotka hoitaa minun silmilleni merkitsemällä niihin ex mieheni) tai sitten lapsen kautta. jos minä olen niin paha punainen vaate niin suosittelisin pysymään poissa minun linkedin ja FB profiileista. Minä olen hoitanut oman osuuteni ja pysyn poissa heidän elämänpiiristään (vaihdoin mm salia hänen toiveestaan ja pudottanut pois yhden ystävän joka myös heidän kaverinsa).
"Minä en ainakaan nää kuka minun some profiileissani vierailee, eikä kyllä pitäisi kenenkään muunkaan nähdä"
Sulla ei selvästikään ole linkediniä tai et osaa käyttää sitä.
Ehkä ei ihan aina kannata kommentoida ainakaan kovin hyökkäävästi joka asiaa, jos on vähänkin olemassa sellainen riski, ettei ihan tiedä mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle, anna olla.
Uusperheiden uusien naisten ongelmat johtuvat siitä, että itse pitäisi olla kaiken keskipiste. Et ole - nauti siitä!
Nimenomaan! Siitä voi myös aidosti nauttia, ettei tarvitse olla joka asiassa keskellä puuttumassa. Se oma elämä...
Ap, miehesi exä on todennäköisesti narsistinen kontrollifriikki.
Itselläni on sukulaistäti, joka on samanlainen. Hänelle tärkeintä on saada määrätä kaikesta myös muiden puolesta ja kävellä muiden mielipiteen yli ja pompottaa muita mielensä mukaan. Mistään asiasta hän ei voi sopia, vaan hänen pitää saada päättää kaikesta. Niitä pientä mitätöntä asiaa ei olekaan, etteikö täti tekisi siitä viikkojen vallankäyttöshitshown.Ja jos et suostu pompotteluun, sitten hän lähettää vihaviestejä ja haukkuu sinua selkäsi takana. Teet siis niin tai näin, hermosi ovat riekaleina.
Jos tämä kuvaa miehesi exää, niin miehesi on todella kärsinyt pitkään. Tuollaisen ihmisen kanssa eläminen on pahempaa kuin vesikidutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ennalta sovitun". Oliko tämä jossain kerrottu, meni ohi.
Mitäpä jos on 3 mahdollista muuttopäivää: yhtenä on äidillä töitä, toisena lapsella tuparit ja kolmantena isällä oli puhe mennä katselemaan vaimon kanssa uutta sohvaa. Kuinka toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sukulaistäti, joka on samanlainen. Hänelle tärkeintä on saada määrätä kaikesta myös muiden puolesta ja kävellä muiden mielipiteen yli ja pompottaa muita mielensä mukaan. Mistään asiasta hän ei voi sopia, vaan hänen pitää saada päättää kaikesta. Niitä pientä mitätöntä asiaa ei olekaan, etteikö täti tekisi siitä viikkojen vallankäyttöshitshown.Ja jos et suostu pompotteluun, sitten hän lähettää vihaviestejä ja haukkuu sinua selkäsi takana. Teet siis niin tai näin, hermosi ovat riekaleina.
Jos tämä kuvaa miehesi exää, niin miehesi on todella kärsinyt pitkään. Tuollaisen ihmisen kanssa eläminen on pahempaa kuin vesikidutus.
Niin. Tämä on varmastikin se yksi kymmenestä suomalaiserosta jossa eron on laittanut alulle mies, ei vaimo.
Malttakaa mielenne seuranhaun osalta. Miksi? Joko saat toisiaan vastaan asettavan naistenmiehen,moottorisaha murhaajan peräkammarin pojan olemuksella, muuten vaan yleisen luuserin tai henkistä/fyysistä väkivaltaa käyttävän runkkarin. Terveelliseen parisuhteeseen EI KUULU jatkuva stressaaminen,pelailu saati pettäminen. Opettele asettamaan rajoja. Heti kun huomaat viitteitä pelaamisesta pistät välittömästi poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se onkin se jännä homma, että miehet hyväksyvät että kumppaninsa hallitsee itse suhteitaan lapsiinsa ja lasten toiseen vanhempaan, naiset haluavat taas miestään tässä(kin) asiassa kontrolloida. Onko kyseessä joku äitimyyttiin nojautuminen vai jotain muuta?
Veikkaan että ennemminkin on kyse siitä kumpi eron halusi. Koska se on yleensä nainen, niin vain jätetyn miehen uudella on 'syytä' kokea epävarmuutta. Mieshän ei olisi halunnut exästään alunperin erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämä on varmastikin se yksi kymmenestä suomalaiserosta jossa eron on laittanut alulle mies, ei vaimo.
Tietyn ikäpolven naisissa ja ehkä tietyntyyppisissä naisissa sitä on olen kyllä huomannut itse myös olevan. Juuri sellaisilla naisilla, joiden mielestä miehen pitää olla vastuussa kaikesta perinteiseen tapaan - homma meneekin sitten niin että nainen määrää ja mies joutuu sitten tekemään määräysten mukaan. Melkoisen Hyacinth Bukée -osastolle menee.
Mutta kyllä tätä piirrettä on kaikissa sukupuolissa. Usein vaan vanhanaikaisesti vielä koetaan että määräileminen ja päällepäsmäröinti on "normaalia" miehille, siksi ei ymmäretä että kyse on persoonallisuushäiriöstä.
Tässä yksi syy sille miksi ihmettelen naisia jotka ehdottomasti haluavat seurustella miehen kanssa jolla on lapsia ennestään. En minä tahtoisi mennä yhteen sellaisen kanssa joka ei osaa valita ja pysyä valinnassaan.
Kysytään isän uudelta vaimolta. Mitä kuvittelit? Taidat olla sellainen kontrolloiva ex kun ajattelet, että sinä määräät kuinka tehdään. Et määrää, Bonusäiti määrää.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään isän uudelta vaimolta. Mitä kuvittelit? Taidat olla sellainen kontrolloiva ex kun ajattelet, että sinä määräät kuinka tehdään. Et määrää, Bonusäiti määrää.
Lainaus putosi. "Mitäpä jos on 3 mahdollista muuttopäivää: yhtenä on äidillä töitä, toisena lapsella tuparit ja kolmantena isällä oli puhe mennä katselemaan vaimon kanssa uutta sohvaa. Kuinka toimitaan?"