Nyt sitten ihan oikeasti paras aine hyttysenpuremiin???
Tää kutina on sietämätön!! Käytössä Etono, ei auta!!
Apua😓
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kysy apteekista kalleinta allergialääkettä
Miksi kalleinta? Ebastiini auttaa, se otetaan paria tuntia ennen altistumista pistoille. Koska se ei väsytä, sen voi huoletta napata jo aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Pihkavoide abilar on ollut hyvä, kutina loppuu heti.
Käyhän se, jos ei satu olemaan hartsiallergiaa. Tuon yhteydessä tilanne voi olla päinvastainen, eli yhä pahemmat paukamat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän se, jos ei satu olemaan hartsiallergiaa. Tuon yhteydessä tilanne voi olla päinvastainen, eli yhä pahemmat paukamat.
Ja pihkavoide on tarkoitettu haavojen hoitoon.
Eri
Jo tulleisiin paukamiin sinistä Helosania. Voiteen nettisivuillakin mainostetaan tuota ominaisuutta. Apteekeissa tuo on kalleinta, kannattaa tsekata isot marketit ja rautakaupat. Omani olen ostanut erään rautakaupan maatalousosastolta, kun tuota käytetään eläimillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy apteekista kalleinta allergialääkettä
Miksi kalleinta? Ebastiini auttaa, se otetaan paria tuntia ennen altistumista pistoille. Koska se ei väsytä, sen voi huoletta napata jo aamulla.
Kiitos tästä. Aion kokeilla kun menen mökille.
Ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Jo tulleisiin paukamiin sinistä Helosania. Voiteen nettisivuillakin mainostetaan tuota ominaisuutta. Apteekeissa tuo on kalleinta, kannattaa tsekata isot marketit ja rautakaupat. Omani olen ostanut erään rautakaupan maatalousosastolta, kun tuota käytetään eläimillekin.
Apteekissa tosiaan kolminkertainen hinta.
Kenellä siihen on mahdollisuus (jos kotipihalla piharatamoa... niin luomukeinona vanhan kansan lääkintää; Hierrä kämmenten välissä piharatamon lehteä, ja hiero sillä sitten paukamaa. Olen itse hyttysmagneetti, ja ihoreaktiot supervoimakkaita kutinan lisäksi. Tuo on auttanut, vaikka itsekin epäilin kun kuulin siitä vanhalta ihmiseltä. Samaa "rautalehteä" on käytetty hauteena pahoihin haavoihin.
Putsaus desinfiointiaineella ja kortisonivoidetta päälle.
Jos on kunnon hyttyskesä niin haen apteekista Kestineä.
Vierailija kirjoitti:
Antihistamiini suun kautta, voiteet ei auta.
Itsellä käytössä apteekista reseptittä saatava Zyftec (vaikuttava aine Setiritsiini), mutta muitakin toki on.
Ei tarvitse rasvailla joka paukamaa erikseen. Myöhemmin kesällä, kun elimistösi on kehittänhyt vasta-aineet et tarvitse sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin, että antihistamiini JA korkeamman prosentin hydrocortison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä käytössä apteekista reseptittä saatava Zyftec (vaikuttava aine Setiritsiini), mutta muitakin toki on.
Ei tarvitse rasvailla joka paukamaa erikseen. Myöhemmin kesällä, kun elimistösi on kehittänhyt vasta-aineet et tarvitse sitäkään.
Kirotusvihre tulee aina siihen, missä siitä on eniten haittaa.
Lääkkeen nimi on siis Zyrtec.
Mainittakoon, että vaikutus alkaa n. puolessa tunnissa. Ainakin minulla se tehoaa myös auringon polttamaan ihoon.
Propolis-uute toimii! Hyttysen piston kohtaan kun saa tipan tipautettua niin kutina loppuu aika nopeasti. Toimii myös paarman puremiin. Ainut miinus on, että Propolis värjää ihoa, mutta se lähtee kyllä kostealla pyyhkimällä myöhemmin helposti pois.
Se että pysyy sisällä, eikä ota niitä pistoja. Tai on kaupunkialueella 5km keskustasta ja vain auringolla menee. On apteekin voide niihin. Onko se kortisonivoide, sibicort vai mikä. Ehkä farmaseutti tietää ne jotka lopettavat kutinan.