Alavatsakivut
Olen viikolla 15+5 ja useamman viikon alavatsaa on juilinut jonkin verran. Toisinaan enemmän toisinaan vähemmän, eilen useamman tunnin ajan. Kipu on kuukautiskipumaista, mutta koska odotan ensimmäistä niin en tiedä ovatko kivut supistuksia vai mitä. Olen itse lohduttautunut sillä, että koska ei ole vuotoa niin kyseessä on normaalit raskauden alkuun liittyvät kivut.
Neuvolasta kuitenkin sanottiin, että kipujen syy pitää selvittää. Pissatulehdusta ei ole ja muutenkin kaikki on normaalisti. Paitsi nuo kivut.
Päivystykseen eivät ota, koska vaiva on pitkittynyt ja minulla ei juuri soittohetkellä ollut vatsakipua (olisi pitänyt valehdella!?!). Neuvolasta neuvoivat soittamaan juuri päivystykseen, koska arkena ei ollut vapaita aikoja ja olen ollut ti-pe työmatkalla. Tilanne on toivottavasti ihan normaali, mutta sen tajusin, että viikonloppuna ei Suomessa apua enää saa.
Onko muilla kokemusta alkuraskauden alavatsakivuista? Ymmärtääkseni jonkin verran ainakin niitä kuuluukin olla?
Ihan alkuraskaudessa oli mullakin, mutta ei kyllä enää noin pitkällä.
Noihin kun voipi olla niin monta eri syytä - voi olla että kiinnikkeet paukkuu kun kohtu kasvaa, tms..mutta menkkamainen kipu voi viitata myös supistuksiin..parempi tarkistaa kun katua.
Otapa ja soita sinne saamarin päivystykseen uudestaan ja sano että nyt sattuu..toivotaan että siellä on eri ihminen vastaamassa.
Tsemppiä!
Tappert ja Puksu 33+6